Fliton PRODIGY 3D

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad hebben ze wel heel veel materiaal uit de liggers weg gelaserd, om het kistje zo licht mogelijk te maken.
Echter dit is met een beetje "common sense" wel te verstevigen zonder dat je het gewicht echt laat toenemen.
Overigens is een beetje "common sense" wel nodig bij de boiw van het kistje aangezien de bouwbeschrijving te wensen overlaat.
Heb inmiddels de vleugels getest met diverse blenders en harde snaps. :lol:

Gisteren hebben Derk en ik nog even gevlogen met de Quiet Storm en de Prodigy onder "Syberische omstandigheden".
Jeetje wat was het koud zeg.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig indoor vliegen uitgevonden, haha :lol:
Dick heeft 2 videootjes opgenomen en dat is ook hem niet de "koude kleren" gaan zitten zoals je hoort in het eerste videootje.
Heb overigens de Prodigy nu 6x keer gevlogen en hij stelt me zeker niet teleur.
Heb nog geen mixers hoeven gebruiken o.i.d. maar kan er pas echt wat van zeggen als het wat warmer is en zeker met minder wind.
Dan ook pas kan ik het optimale zwaartepunt, rates en expo's instellen.

Video van Derk met zijn Fliton Quiet Storm
http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/Quiet-Storm-10C.wmv

Video van Didier met zijn Fliton Prodigy3D
http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/prodigy3d-10C.wmv

Met dank aan Dick voor de video's en Niek en Toine Martens voor het hosten ervan.

Brrr...Cold as ice, als ik een lipootje was geweest had ik mooi niet meegewerkt ;)
Ziet er strak uit mannen!

Ziet er goed uit mannen :lol:
@Didier; Mijn filmpjes staan ook online...

Grt.

Didier, hoe zou jij het verschil tussen de Quiet Storm en de Prodigy willen karakteriseren. Is de eerste puur F3A en de 2e meer een mix van F3A en Freestyle, of zit het verschil in vliegbeeld 'm alleen in het verschil van de grootte?

Namens Derk en Didier, bedankt voor de complimenten! :P

Tja ik heb zelf nog nooit de Quiet Storm gevlogen en Derk nooit de Prodigy aangezien we allebei verschillende modes vliegen.
We zijn het eigenlijk wel over eens aan dat de Quiet Storm echt alleen maar een precisie kistje is en daar is hij dus ook erg goed in.
De Prodigy is echt een "hybride" kistje, dat betekent zowel goed in precisie als in Freestyle/3D, een prima geschikt Artistic Aerobatic kistje dus.
De Prodigy lijkt ook meer op een laatste generatie F3A kistje, de Quiet Storm meer op een F3A kist van enkele jaren geleden.
Het is absoluut niet zo dat de Prodigy een compromie is tussen precisie en Freestyle/3D.
In tegendeel, waarschijnlijk is hij nog beter in precisie dan de Quiet Storm, mede door zijn veel hogere romp wat hem in elke stand een neutraal karakter geeft.
Ook de knife edge couplings zijn nagenoeg niet aanwezig, wat ik van de heren v.d. Vecht heb begrepen is het bij de Quiet Storm wel een beetje aanwezig.
Derk en Bert hebben ook een Prodigy maar die is nog niet klaar.
Als zij ermee gevlogen hebben, kunnen zij het beste de verschillen vertellen.
Inderdaad is de Prodigy wat kleiner, (spanwijdte 95 cm), Quiet Storm (110 cm).

Ondertussen heb ik alle 33 Blz. van http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=355235&page=33&pp=15 gelezen, en ik ben eruit, Ik wil er ook 1.
Opzich heb ik alle elektronika, het enige wat niet optimaal is is de motor, een MEGA met veraging maar die moet iig genoegpower geven en ook wel te monteren zijn.
Accu word een 3s 2000mah kokam, het is wat zwaar vergelijkbaar met die van jou Didier maar op rcgroup's gaan ze tot 2350 en zijn er veel met 2100 dus ik denk dat het wel moet gaan, ik heb 3 van die accu's dus vandaar.

Net besteld bij lenger modellbau dus nu is het wachten.

nando zei:
Ik wil er ook 1
Het is inderdaad wel een must have dingetje. Eerst maar eens mijn verhuizing volgende week, anders krijgt de nieuwe bewoner een verrassingspakket op de deurmat.
Didier had commissie moeten regelen voor elke Prodigy die door deze draad verkocht wordt.
Een slimme Nederlandse winkelier regelt nu een voorraadje...

Hans Meij zei:
Didier had commissie moeten regelen voor elke Prodigy die door deze draad verkocht wordt.
Een slimme Nederlandse winkelier regelt nu een voorraadje...

Eehhhh, je kan natuurlijk altijd centjes storten op mijn rekening hoor Hans! :wink:
Ondanks dat ik het volledig met je eens ben dat het kistje zijn geld meer dan waard is, zullen een hele hoop mensen hem waarschijnlijk toch te duur vinden.
Ik denk dat de markt toch iets te klein hiervoor is.

Didier zei:
Ik denk dat de markt toch iets te klein hiervoor is.
Je ziet dat er steeds nieuwe 'hot' zaken zijn. 3D, freestyle, shocky's. hydrofoam etc. etc. Wel eens bij HobbyIn er over gehad om daar heel snel op in te spelen. Dat vinden zij toch een te groot risico, zeker gezien de markgrootte in Nederland. Pas als het ook door de zondagsvlieger gekocht gaat worden en het door grote leveranciers in het programma genomen wordt, komt het hier beschikbaar.
Als je de eerste op je club wil zijn, moet je over de grens je inkopen doen.

Hans Meij zei:
Als je de eerste op je club wil zijn, moet je over de grens je inkopen doen.

Dat doe ik inderdaad al jaren!!! :lol: :wink:
Niet omdat ik perse de eerste op de club wil zijn met een speciaal model maar omdat er gewoon weg in Nederland totaal niets interresant te koop is of het is 2x zo duur.
Ooit heb ik er inderdaad wel eens aan gedacht om speciale op prestatie gerichte aerobatic kisten te importeren uit het buitenland, weet een hele hoop potentiele kandidaten!!!
Echter of je hier in Nederland daarvan kan leven????
Ik denk het niet.

Heel mooie en leuke kisten die jullie hier presenteren, en ongelooflijk knap gevlogen.
Volgens mij als ze jullie een schoendoos met 2 friskostokken als vleugels geven, dan vliegen jullie nog steeds de pannen van het dak.
In 1 woord: formidastisch

Ik kon het niet laten:

Synergy.JPG

beauty001.jpg

Lijnen van de Prodigy, vinnetje van de Oxalis en de naam van een ander broertje geleend....

Didier: Diep respect voor het vliegen in de kou! Zelf kom ik net uit een land waar ik rond het middag uur niet kon vliegen vanwege de warmte!
Bart

Voor iedereen die wil weten waar je producten van Fliton kunt kopen in Nederland, o.a. de Prodigy:

Ik heb gezien dat ze ze verkopen bij van Giessel Modelbouw in Enschede. Dit is een vrij nieuwe modelbouwzaak aan de Poolmansweg 152 aan de rand van Enschede. Dus goed bereikbaar vanaf de snelweg. Hun telefoonnummer is 053-4312100 en ze zijn ook bereikbaar via info@vangiessel.nl.
Zij hebben nu net de Edge 540 en de Extra 330 mini binnen uit Hong Kong maar ook de Prodigy of Extra 330 Freestyle is gewoon leverbaar.

kurt zei:
Volgens mij als ze jullie een schoendoos met 2 friskostokken als vleugels geven, dan vliegen jullie nog steeds de pannen van het dak.
In 1 woord: formidastisch

Euh, wat zijn friscostokken? :roll:
In iedergeval bedankt voor het compliment!!!

willemb zei:
Voor iedereen die wil weten waar je producten van Fliton kunt kopen in Nederland, o.a. de Prodigy:

Ik heb gezien dat ze ze verkopen bij van Giessel Modelbouw in Enschede. Dit is een vrij nieuwe modelbouwzaak aan de Poolmansweg 152 aan de rand van Enschede. Dus goed bereikbaar vanaf de snelweg. Hun telefoonnummer is 053-4312100 en ze zijn ook bereikbaar via info@vangiessel.nl.
Zij hebben nu net de Edge 540 en de Extra 330 mini binnen uit Hong Kong maar ook de Prodigy of Extra 330 Freestyle is gewoon leverbaar.

Als ik op internet zoek vind ik alleen een verf en behang winkel, ook op modelbouwinkels.nl, het zal wel bij elkaar horen ofzo (heeft zelfs hetzelfde adres), ik bel stuur zo wel even een mailtje, HEEL ERG bedankt voor de tip!
De prodigy die ik heb besteld kom niet vestuurd op de manier dat ik wouw dus ik moet nog zien wat ik ga doen.

Back