Fliton PRODIGY 3D

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Ben al een tijdje dit forum aan het volgen en wat me opvalt is dat die streckertjes echt wel goed moeten zijn! Evenals de prodigy natuurlijk maar daar moet niemand mij nog van overtuigen!! :D Momenteel heb ik de volgende setup voor de prodigy:
-AXI 2808/24
-3s1p 2000mah kokam's
-9x3.8 SF
Hiermee hoover ik met iets meer dan 4/5 throttle. Kan dus beter :? Heb vandaag dus een 11x5.5E en 10x5E gekocht met de hoop de motor niet te pijnigen... Iemand ervaring met deze combinatie?
Zal de extra power zeker kunnen gebruiken in mijn Rogue 3D (bijna af, bestelling bij Lenger, echt goede service, nice kit).
Oh ja en bravo aan de piloten in de Quiet Storm en Prodigy video. That is some nice piece of flying!! 8O :D

gebruik de 10x5 en je hebt 21-22A. 11x5.5 zal misschien teveel zijn en niet veel meer opleveren.

Ok bedankt Tadango, 21-22A is zeker nog binnen de grenzen... Zal het meteen op de Rogue kunnen testen want die heeft de 2808 net in zijn neusje zitten. Past perfect. Dat was niet het geval met de prodigy waarbij een gedeelte van de motorsteun moest weggenomen worden, maar met een Dremel is dat in een paar minuten in orde.

Correctie: Het centergaatje van de motorsteun (van de Rogue) moest ik wel vergroten.

Hey Wimpy, wanneer haal jij je prodigy nog eens boven? :) Heb je de 2808/24 al?

Ik lees veel dat mensen de Axi zo aanprijzen als ideale set-up voor de Prodigy en soortgelijke kistjes.
Wat ik nog veel meer lees is dat de Axi nooit genoeg vermogen levert. (stand gas 4/5 bij hoveren, gaat nauwelijks omhoog na een hover, etc.)
Ik heb geen ervaring met deze Axi dus kan er ook geen eerlijk oordeel over geven.
Wat ik wel weet is dat mijn Strecker 260.10 met CC35 en APC 10x5, Hyperion 3S 1200, als een sidderaal na een torque roll omhoog schiet!!!!
Ik kan met deze setup 10 minuten vliegen.
Precisie ongeveer 8 minuten, 3D ongeveer 10 minuten.
Dit is tot dus ver mijn meest overpowerde kistje ooit.
Zelfs mijn dikke Extra met een DA100, schiet niet zo hard in verhouding de lucht in.
Ik wil niet zeggen dat dit de meest ideale set-up is, ik heb tenslotte geen vergelijkings materiaal maar wat ik wel wet is dat ik bijna teveel vermogen heb!!!!
Zeker bij een verse accu is hij erg zenuwachtig op zijn gas bij torquen.
Uiteraard is een Axi goedkoper, maar vergeet niet dat je nog een extra propmeenemer en motorsteun moet aanschaffen waardoor het prijsverschil met de Strecker een stuk kleiner is geworden.
O ja, ik word niet gesponserd door Strecker, wil alleen het beste.
Als Axi met een betere motor komt, koop ik gelijk zo'n Axi.

zit wat in didier... axi's zijn opzich goedkoper want zo'n meenemer kost ook maar 3 euro.... die lichtere accu's van jouw schelen ook een hoop. Op 1320 ThunderPowers moet het ook aardig willen en scheelt toch 60 gram oid. Dat krijg je er eigenlijk aan trekkracht weer bij. Maar ik moet toegeven, als je echt iets goeds wil dan moet je voor een strecker gaan ;) OF...... Hyperion Z3007/16 ;) Doet net iets meer dan een axi 2808/24 ;)

Hoi Didier, 4/5 gas voor hoveren is inderdaad niet geweldig. Maar dit was wel met een 9x3.8SF wat achteraf gezien helemaal niet het beste rendement geeft aan een 2808. Heb vandaag een 10x5E gemonteerd op de Rogue (ong 100gr zwaarder dan de prodigy) en verticaal vastgehouden op volgas en ik moet zeggen dat het verschil echt wel enorm is. Wel nog niet kunnen invliegen vanwege het weer :? Met de 9x3.8 kon ik vlot over de 10min vliegen. Mijn idee is dat de 2808/24 een uitstekend motortje is voor de prodigy (net zoals de Strecker) maar voor een iets zwaarder toestel de strecker meer geschikt is als je veel overschot wil. Uiteindelijk komt het allemaal neer op persoonlijke voorkeur wat betreft budget, power en vliegtijd...
Ik lees trouwens ook veel goeds over de Hacker motors... Het wordt moeilijk kiezen op den duur! :)

hey stoffel,

hopelijk deze week het motortje binnen en dan eerst de prodigy van het stof zien af te raken :) want het is een stofbeestje nu haha

hoop hem tegen half maart terug vliegklaar te hebben want het is en blijft een machtig goed toestel.

en stoffel hoe ver sta je met de rogue? echt een kunstwerk , ben nieuwschierig naar de reslutaten.

groetjes
wimpy

De Rogue is af wimpy!! :D Voor zover ik al heb kunnen lezen zou hij zowel bij pattern F3a als 3D het niveau van de prodigy halen. Rolling hariers (zit bij mij wel nog niet echt goed in de duimen maar het begint) en lage snelheid zouden echt geweldig zijn maar hij zou wel een beetje meer uit de knife edge rollen dan de prodigy (Die is daar echt een held in!) Er zijn ook nog grote vraagtekens over het zwaartepunt dat Fliton voorschrijft. Dat ligt enorm ver naar voor... Dat wordt testen dus. Maar ik wacht op beter weer!!! :?

Ah Koen heb jij ook een Prodigy :D We kunnen wel een keer met alle Prodigy vliegers een meeting ofzo houden :P

Mijn strecker word deze week ook besteld.

Groeten

@ Robbin
Meeting is 6 mei in Boskoop er is dan een elektro fly-in.
Onder tussen heb ik de mijne ook binnen , wilde als aandrijving een typhoon 15/10 gebruiken (met prop 10x5 =23amp) maar helaas deze is te lang (32mm) om niet alles te hoeven slopen heb ik maar en ander motor genomen namelijk de Hyperion HP-Z3700-26
http://www.aircraft-world.com/prod_datasheets/hp/z30/z3007spec.htm
Lengte is 31 mm met motor steun zou dat 34mm worden
Heeft zelfde gewicht als de typhoon.
Met prop 10X5E & 3 lipo’s 245 watt (niet slecht)
Als de douane meewerk dan heb ik hem van de week binnen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr. Lex

Strecker en accu zijn ondertussen besteld en betaald.

1e keer dat ik paypal gebruik, lijkt allemaal goed te zijn gegaan. (ook de 1e keer bij all e rc) Voorheen veel met (mijn moeder's) creditcard bij acw alleen was het daar uitverkocht :(.

@mao je bedoeld 3007 toch, 3700 bestaad niet ;)

Motor Binnen ziet er mooi afgewerkt uit maaaar , de lengte is niet 23 mm zoals op de site staat maar 32 mm dus even lang als de typhoon :evil: .
Kan iemand mij vertellen wat de lengte is van de Stercker is?
Het kapje is lang 107mm de motorsteun is 72 mm , je wilt toch dat het kapje 5mm over de romp komt om deze vast te schroeven dus 72+5= 77
107-77= 30mm met andere worden motor mag/kan niet langer zijn dan 30mm!!!
Helppp
Bedankt

Ik zou niet meer weten hoe lang de Strecker was, alleen dat deze zonder aanpassingen exact in de Prodigy past. :D

inc schroefdraaddeel cq propas 66,5mm gemeten vanaf achterzijde waar je de motor monteerd, schroefdraaddeel cq propas is 30mm

Lees ik mijn draadje van 6 maart nog eens door blijkt ik het een en ander niet goed te hebben gelezen en mij dus vergist in de lengete maten van de motoren, dacht te lezen te hebben dat de typhoon langer zou zijn , wat dus niet zo is.
Blijft mijn inbouw probleem nog wel dat er maar 30 mm is voor een motor.

@ nando
Bij wie heb jij je stecker besteld? hoe gaat dat en heb je hem al binnen?
ga nu even sporten :cry: ga van avond wel weer verder.
gr.

mao zei:
Motor Binnen ziet er mooi afgewerkt uit maaaar , de lengte is niet 23 mm zoals op de site staat maar 32 mm dus even lang als de typhoon :evil: .
Kan iemand mij vertellen wat de lengte is van de Stercker is?
Het kapje is lang 107mm de motorsteun is 72 mm , je wilt toch dat het kapje 5mm over de romp komt om deze vast te schroeven dus 72+5= 77
107-77= 30mm met andere worden motor mag/kan niet langer zijn dan 30mm!!!
Helppp
Bedankt

Kapje 3mm over de romp, evt stukjes "vulhout" op motorsteun vlakbij romp voor schroefjes om kapje vast te zetten.
Zojuist Strecker tegen motorsteun gehouden en kapje erboven om te kijken, en zoals Bert al schreef, past precies :-)

Back