Floriske.nl's heli avontuur

Vandaag de 450 onder handen genomen en die is als het goed is weer vliegklaar.

Main gear, main shaft en belt vervangen.

Het was maar goed dat ik uit voorzorg een belt meebesteld had. Na verwijdering van de oude en een kritische blik bleek 1 tand op de belt los, maar nog wel op z'n plek te zitten. De oude kon dus toch de prullenbak in helaas.

Hopelijk is het zondag weer om te kijken of hij weer als vanouds vliegt.

hmwah .. 1 tandje op zo'n belt zal nog niet meteen mega-problemen geven omdat er altijd meerdere tandjes aan de gear's grijpen.

Maargoed, vervangen kan nooit kwaad.

@Sven: dat risico loop ik liever niet. Net iets teveel kracht op het punt met de ontbrekende tand en wie weet worden er zo een aantal meer afgepeld.

@Uwe: heb dus helaas ook niet gekeken of de belt nog wel "stug" was omdat ik hem gewoon niet meer vertrouw.

Ik geef liever € 7,95 extra uit dan dat de 450 straks weer ergens in de grond steekt ;-)

Gisteren helaas niet kunnen vliegen door het baggerweer, hopelijk komend weekend.

Enigszins offtopic, maar ik vind het lastig dat je niet direct kan zoeken op nieuwe posts in een specifieke forum categorie dus ik heb even uitgezocht wat de search query hiervoor is:

HTML:
www.modelbouwforum.nl/forums/search.php?do=getnew&f=
Waarbij achter "f=" het nummer van het forum waarbinnen je wil zoeken moet komen.

Het forum nummer van "Modelhelikopters" is 101 wat resulteert in de volgende query om enkel op nieuwe posts in dit deel van het forum te zoeken:

Link welke je dan dus bijvoorbeeld aan je favorieten toe kan voegen:
www.modelbouwforum.nl/forums/search.php?do=getnew&f=101

De nummers voor de verschillende hoofdcategorieën:

1 - Forum nieuws, nieuw hier? neus hier eerst even rond
3 - Algemeen Modelbouw
6 - Modelvliegtuigen
101 - Modelhelikopters
5 - Scheepsmodelbouw
7 - Auto's en andere voertuigen
8 - Statische Modelbouw
2 - Modelbouwmarkt
4 - Algemeen

Edit:

Ik wilde zelf eigenlijk ook een optie waarbij het multicopter gedeelte uitgesloten werd zodat je echt alleen heli gerelateerde posts krijgt.

Dit maakt het wat lastiger, dan moet je namelijk werken met "&include=" in plaats van "&f=" en alle subforums waarin je wel wil zoeken aangeven in de query.

Lijst met alle forum nummers: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/RC%20Heli/forum%20nummers%20mbf.txt

Link welke je dan dus bijvoorbeeld aan je favorieten toe kan voegen voor alleen heli gerelateerde posts: http://www.modelbouwforum.nl/forums...104,106,116,107,22,57,108,110,111,112,113,114

En voor alleen multicopter gerelateerd wordt het dan: http://www.modelbouwforum.nl/forums/search.php?do=getnew&f=139

Voor zover ik kon vinden zou "&exclude" ook moeten werken, maar ik krijg dit niet aan de praat.

Laatst bewerkt:
je kent het zoekscherm toch?

Dus niet de google zoekoptie, maar de zoekoptie in de forumbalk zelf..
druk in het uitklapmenu op uitgebreid, en je kunt doen wat je wilt.
welk forumdeel, welke tijdperiode. per user. vele opties..
volgens mij is dat de makkelijke manier van wat je net uitlegt.

Wat de door mij genoemde query's doen kan volgens mij niet met de uitgebreide zoekfunctie:

(met 1 klik) alle nieuwe/ongelezen berichten zoeken in een bepaald deel van het forum.

misschien dat je het net ff anders bedoelt..

Maar als je bv in heli's / brandstof specifiek zit, kun je net boven de topics in de balk waar "discussie/auteur", laatste bericht etc staat, klikken op waar je op wilt sorteren

Zo heb ik hem iig staan, ik zie bij het openen van een deel altijd de topics waar recentelijk iets is gewijzigd eerst.
De gewijzigde dingen komen dan in dikke tekst te staan.
klik je erop, springt hij meteen naar dat deel in het topic waar je gebleven was.
of je moet net daarnaast klikken, op laatste bericht. dan heb je meteen het laatste bericht.

dit gaat natuurlijk niet in meerdere forumdelen tegelijk. Dat klopt.
alleen heb ik dit persoonlijk nooit echt als storend ervaren

Het gaat inderdaad over nieuwe en ongelezen posts in meerdere forumdelen tegelijk.

Ik vind het persoonlijk erg handig om gewoon alle heli gerelateerde (topics met) nieuwe/ongelezen posts in 1 overzichtje te kunnen zien en dat kan dus met:

http://www.modelbouwforum.nl/forums...104,106,116,107,22,57,108,110,111,112,113,114

Of met deze als je ook alle multicopter gerelateerde posts er bij wil hebben:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/search.php?do=getnew&f=101

Dan hoef ik niet ieder forumdeel van "Modelhelikopters" apart na te lopen om te kijken of er nog nieuwe posts zijn.

Het is overigens niet iets waarvan ik zeg "dat moet aan het forum toegevoegd worden", maar meer een handigheidje voor mezelf en wellicht ook voor andere forum gebruikers.

bij mij functioneert zoeken überhaupt niet,
zodra ik bv. een T (beginn van T Rex ) doe, komt "niks gevonden"

bij "pas bekeken" krijg ik alleen die 5 dingen, die ik anno 2012 heb gezocht,
dan houd het op

dat snap maar wie wil ...

bij mij functioneert zoeken überhaupt niet,
zodra ik bv. een T (beginn van T Rex ) doe, komt "niks gevonden"

Dat probleem met "pas bekeken", daar kan ik niks zinnigs over zeggen, maar dat met zoeken op enkel een "T", volgens mij gaat dat fout omdat de zoekfunctie een zoekterm van minimaal 3 letters nodig heeft.

Zou je "rex" invullen, dan zou je alles krijgen waar rex in voorkomt...

Groet, Bert

Voor een nette prijs een nagenoeg nieuwe Futaba 14SG met R7008SB van iemand overgenomen :-D

Een goede zender stond eigenlijk voor komend jaar op de planning, maar deze kon ik niet laten schieten. De 14SG had ik al op het oog omdat deze geschikt is voor zowel S-FHSS, FASST en FASSTest.

M'n 450 is namelijk voorzien van 3GX MRs welke met S-FHSS werkt en nu kan ik dus gewoon mijn 450 en 500 blijven vliegen met 1 zender.

De R7008SB komt op de 500 met in ieder geval de "extra voltage" kabel voor LIPO voltage telemetry aangezien die maar een paar euro kost. Daarnaast eens kijken of er nog meer interessante telemetry modules zijn.

das een nette zender, ga je veel plezier van hebben ;-)

ff opletten: futaba heeft de onhebbelijke eigenschap in de normal vliegmodus pitch en gas op een knop/schuif bij te zetten.
het idee is dat je dan in normal een beetje pitch of gas bij kan geven wanneer nodig.
alleen je zoekt je het ongans als je instellingen per keer anders zijn, of hij af en toe "raar" voelt

dus ff in je servo monitor menu zorgen dat je alle knoppen om kun halen zonder zichtbare wijzging, voor je verder gaat met knoptoewijzingen etc

das een nette zender, ga je veel plezier van hebben ;-)

ff opletten: futaba heeft de onhebbelijke eigenschap in de normal vliegmodus pitch en gas op een knop/schuif bij te zetten.
het idee is dat je dan in normal een beetje pitch of gas bij kan geven wanneer nodig.
alleen je zoekt je het ongans als je instellingen per keer anders zijn, of hij af en toe "raar" voelt

dus ff in je servo monitor menu zorgen dat je alle knoppen om kun halen zonder zichtbare wijzging, voor je verder gaat met knoptoewijzingen etc

Idd een nette zender,
maar die eigenschap dat de gas en pitch op een draaiknop zit heeft soms ook zo zijn voordelen,dan kan je makkelijk je gascurve/pitch curve in hoover/midpitch bijstellen of deze draaiknop aan de gov koppelen zodat je in vlucht ook deze kan afstellen.
een tal van oneindige mogelijkheden met deze zender(al heb ik zelf de T12FG)
Maar idd zoals student al aangaf je kan er je een breuk naar zoeken als deze functie ongewild is geactiveerd.
Veel plezier met deze zender

bij mij stond hij standaard aan. als ik nu een nieuwe heli aanmaak, staat hij daar ook aan

de eerste keer ben ik echt lang aan het zoeken geweest.. hij doet iets, ook zichtbaar in de monitor, maar geen idee waar het vandaan komt of waar het uitgezet kan worden :mrgreen:

later heb ik nog een paar collega vliegers hiermee kunnen helpen, ook bij hun stond het standaard aan.

Back