Mooie vooruitgangen floris.
Vergeet niet dat na elke verandering qua afstellingen van je heli moet je er een paar accu's aan wennen. Maar als je genoeg vlieg-uurtjes probeert te maken raak je daar vanzelf aan gewend.
Persoonlijk zou ik geen biepjes of trillingen in je throttle stick instellen, maar ook dat is persoonlijke voorkeur. Je moet sturen uitgaande wat je heli doet, en niet of je throttle stick midstick is of niet.
Als je gewoon - 12 / 0 / 12 graden aanhoud merk je vanzelf wel waar je midstick zit
Qua roll's. Ze zijn het makkelijkste in voorwaartse vlucht, hoeft niet hard.. maar persoonlijk vind ik het prettiger omdat je voorwaartse snelheid houd.
Hoe ik het oefende in het begin was gewoon vooruit vliegen op een aardige hoogte, vervolgens trek je de neus iets omhoog zodat je iets schuin om hoog vliegt, en maak je de rol met een klein dipje negatief halverwege. En doorzetten.. dan komt de heli vanzelf weer in een vertrouwde positie en verlies je niet al te veel hoogte omdat je al iets schuin omhoog vloog.
Misschien zijn er nog wel meerdere manieren om dit te oefenen, maar dit heeft voor mij erg geholpen in het begin.