Floriske.nl's heli avontuur

Zo, daar is hij dan:

20160722_213343.jpg

"Nieuwe" aanwinst in de vloot: Logo 600SX v2

Scorpion 4035-560
Kontronik 80+ HV
Savox SH 1290 MG en SH 1257 TH
Mini V-Bar (op het moment nog express)
2x Gens Ace 5S 4000mAh 60C

Morgen de maiden. Het zal mij benieuwen.

Alles lijkt goed vast te zitten en de goede kant op te draaien, sturen en corrigeren dus zou goed moeten komen ;)

Zo, de eerste vluchten zitten er op en alles is weer heel mee naar huis gegaan!

In het begin was het even "zoeken" naar een vreemde "ratel" in de Logo maar dat bleek al vrij snel om de belt te gaan die een volle slag teveel gedraaid zat :oops: (beginnersfoutje zal ik maar zeggen :rofl:)

Ik heb voor de aanschaf nog getwijfeld of het wel een logo moest worden, veel kunststof, niet de mooiste looks tov de concurrentie, maar nu absoluut geen spijt dat ik er toch voor gegaan ben: hij vliegt heerlijk! Je wordt er bijna rustig van ;) en dat komt dan weer ten goede aan het vertrouwen waarmee je vliegt.

De eerste loops, rolls (die hebben nog wat werk nodig), knife edge piro's en stall turns zitten er alweer op ondanks slechts 3 vluchten op de teller. :thumbsup:

[emoji106][emoji106]

Mooi Floris

Nou ja de looks zijn de meningen over verdeeld, maar mikado besteed altijd veel aandacht aan het vlieggedrag en dat doen ze verdomd goed.

Al dat plastic maakt het wel dat het een lichte machine is en dat merk je met vliegen. Zo licht als een veertje. Althans mijn 550.

Verder is het zo dat je beter een plastic frame kan kopen na een crash dan een Carbon. Dat kost je een hoop meer namelijk.

En door het ontwerp van het main frame blijft dit eigenlijk altijd volledig intact na een crash.

Je gaat er vast een hoop plezier aan beleven. Fijn dat het nu al bevalt.

Je hebt gelijk dat het allemaal goed doordacht is Sven, dat is er ook zeker aan af te zien en alle goede verhalen over het vlieggedrag hebben me ook weten te overtuigen een Logo te kopen.

Maar als ik mijn Logo 600 langs de Goblin 630 van een mede clublid zie staan en puur op looks moet kiezen ...

... echter denk ik dat de logo voor mij toch echt de betere heli is t.o.v. een Goblin. Met name vanwege het heerlijk "rustige" vlieggedrag.

Gobelin heeft inderdaad meer aan design gedaan.
Maar persoonlijk vind ik goblin een beetje te agressief vliegen. Heb een 500 gehad maar beviel me niet.

Maak je een keer een filmpje met de logo ? :-)

Gefeliciteerd met je geslaagde maiden Floris! Hiermee bevestig je eigenlijk de vele goede meningen van alle logo bezitters dat het een geweldige helikopter is met een super goed vlieg gedrag!

Als je aankomend weekend gaat vliegen wil ik hem wel even komen bewonderen op de club.
Ik zit er over te denken om m'n veel te zware Trex 700 ook in te wisselen voor een logo gehehe [emoji4]

@Sven75 dat was voor mij ook 1 van de redenen om voor Logo te kiezen. Als ik er wat meer vluchten op heb zitten zal ik eens kijken of ik een keer kan filmen.

@jeroen1987 het is deze week vliegweek op de club. Dat wil zeggen dat er dagelijks fanatiek gevlogen wordt. Zelf ben ik er donderdag en vrijdag dus het is niet zeker dat ik het weekend ook nog ga. Anders hebben we nog wel ff contact.

ik weet niet, of de Logo 700 zo veel lichter is , dan de T Rex ,
zeker is hij zwaarder dan de Blade en lichter dan de Gaui,
op Heli-freak lees ik wat van 5,4 kg vliegklaar van de Logo ...

en idd is het een kwestie, hoe het bevalt,
frame van de Gaui b.v. is veel steviger en geeft een heel andere vlieggedrag,
en de lichte Blade vliegt weer helemaal anders,

maar wat ik verder gehoord (en gezien op de Global 3D)
is de Logo 700 de perfecte vliegmachine in Zijn klas,
dus zullen de kleineren (en groteren) modellen ook top zijn,

nog gefeliciteerd met de MAIDEN, Floris
groetjes, Uwe

Proficiat met de maiden.

Kameraad van mij verkoopt zen 700 goblin nog voor persoonlijk zeer weinig geld vind ik maar blijkbaar doet de occasie markt het wel heel slecht.. ding is nochtans nieuw en werkelijk een prachtige heli. Moest er iemand nog iemand voor weten.

Sorry voor de off topic reclame he ;)

Back