Hallo iedereen,
Hier weer een update,niet echt spektakulair maar we schieten op ;-)
Nadat ik de romp had geplamuurd en geschuurd(grof eerst maar)werd het tijd de "ankerkluizen"te maken.
Hoegaarden(Pim)had hier een probleem gezien,waar hij ook gelijk had,op de plek van de ankerkluizen zaten triggers achter de scheepshuid.
Ik had de hoop dat bij het uitsnijden van deze kluizen,de huid me niet om de oren vloog,en gelukkig alles goed vastgelijmd.Het ging goed en de gaten waren er in no time.Met hulp van Proxxon.
Deze kluizen weer dicht gemaakt met triplex,

Uploaded with
ImageShack.us

Uploaded with
ImageShack.us
Hiernaa was de beurt aan de "kimkielen",deze heb ik gemaakt van balsahout 4mm dik.
Uitgesneden,op maat gemaakt en eraan gelijmd.Na het drogen bijgeschuurd.

Uploaded with
ImageShack.us

Uploaded with
ImageShack.us
Als volgende was ik van plan de motoren te monteren,en was ook van plan de raad van Sjaak te volgen.Maar het kwam toch anders:eerst wilde ik 2 Johnsons inbouwen,ook 12 volt met 18.000 toeren.
Maar deze waren toch wel luidruchtig,daar kwam ik op het idee de motoren uit de LPD Rotterdam uit te bouwen en deze te gebruiken.
Dit zijn de Graupner 500 E,dus ook 12 volt en 12.000 toeren bij 12 volt.
Daar ik op 6 volt ga lopen zal het minder worden dan 12.000 maar niet erg.
Het belangrijkste was echter de "blokkeerstroomopname"van 10 Amp.per motor,zo kan ik mijn Robbe vaaregelaar Navy 120 gebruiken daar deze tot 30 Amp.gaat.
Zo hier een paar fotos van de aandrijving met de 260mm lange assen en de 35mm driebladschroeven;

Uploaded with
ImageShack.us

Uploaded with
ImageShack.us

Uploaded with
ImageShack.us
Hier is ookm het roer te zien dat ik heb gemaakt van 4mm triplex en een messingstaaf van 3mm doorsnee,in een messingbuis van 3,5mm binnendoorsnee.

Uploaded with
ImageShack.us
Sorry voor de qualiteit van de foto,het ging niet scherper.
Als volgendes word nog nageplamuurd,en dan mee naar mijn werk om haar in de autoprimer te zetten.Dan komen de patrijspoorten,dan weer mee naar mijn werk om de romp grijs te spuiten.
Heb echter een vraag over het onderwaterschip:is dit nu rood of zwart?
Bij veel fotos in het internet ziet het eruit of dit deel zwart is in plaats van rood.Ook al heb ik gehoord van mijn vader dat toendertijd veel schepen zwart waren van onderen.
Wie o wie weet hier raad?
Groet,John