Hallo peoples,
Zo het gaat verder,nu de romp grof klaar was kon ik met het schuren beginnen en plamuren,en schuren en plamuren.
Zo kon ik dan ook de "patrijspoorten"uitmeten aan hand van de tekening en de gaten hiervoor boren.Als patrijspoorten heb ik oogjes genomen die je met een Revolvertang in bv.een leren riem zet.
Om deze oogjes er niet te rond eruit te laten zien heb ik ze na plaatsing aan de voorkant vlak geschuurd.
Nu ging de romp mee naar mijn werk om haar met autoprimer te spuiten,om daarnaa eventueel nog verschillende plekken na te plamuren en te schuren.
Nadat alles eigenlijk oke was,had ik intussen al nagedacht over de huidbeplating,of over het eruit laten zien hiervan.
Ten eerste moest het gemakkelijk zijn,en niet te ingewikkeld om dit maken.
Ik heb met plamuur eerst de langsstrepen op de romp gemaakt,dit door 2 lijnen Linieerband te plaatsen en hiertussen te plamuren.
Zie fotos,
Na droging van dit geheel de romp weer mee naar mijn werk om haar grijs te spuiten,deze lak is op 2-K basis en lekker mat.
Nu was de beurt aan het onderwaterschip,nu eigenlijk alles was geklaard over de kleur hiervan heb ik hiervoor een lak en grondverf in RAL 3000 op Teflonbasis genomen.Voordeel is:ze word hard,blijft flexibel is lichtecht,en last but not least:zowat van waterafstotend.perfekt gewoon.
Dit heb ik niet gespoten,zoals bij de 7 Provincien en bij de Rotterdam van hand geschilderd om er toch een goede laag erop te krijgen,en daar deze lak een deel Polyester bevat kan ik haar op mijn werk niet spuiten.Wij spuiten nog zeer veel met Nitrolakken en deze kunnen niet met Polyester ,Explosiegevaar.
Hier de eerste laag,
En hier een paar fotos van de romp nadat alles droog was en de waterlijn ook is aangebracht,de assen en schroeven erook weer op zitten,
Ziet er al goed uit vindt ik wel;-)
Als volgende stap gaat het verder met de "huidbeplating".Dit gaat gebeuren met Olieverf,wat algemeen word gebruikt om te "weatheren".Hiervoor is mijn doel alles zo af te plakken en met olieverf "licht"te behandelen dat de indruk ontstaat dat men huidbeplating ziet.
Maar dit gaat nog een weekje duren denk ik voor ik ga beginnen hiermee.
Ben vanmorgen aan mijn knie geopereerd,en lig de volgende dagen "op ijs"dus hoe graag ik ook zou willen beginnen,ik kom niet naar beneden de kelder in,daar waar mijn hobbyruimte is.:-(
Maar jullie zullen het zien als ik zover ben.
Zo jongens dit was het dan voor het eerste,we horen van mekaar,maar zal het forum in het oog houden,ben niet de enigste die aan het bouwen is.
Groet aan iedereen,John