Fly eagle jet trainer met P120 SE

hoi herman je hebt het prachtig gedaan man !!!!!!!! op elk vlak technisch en in de lucht super gaaf de landing ook zo perfect ik begin haast spijt te krijgen :)
nee nee je hebt het ongelofelijk goed gedaan !!!! en ben blij ik hoop dat je er nog veel plezier mee beleeft !!
maar ik zie je nog wel bij jet power in duitsland hoop ik .
groetjes de vorige eigenaar van het toestel !

Hoi Marc,

Na de eerste landingen dacht ik nog: Die gaat op marktplaats ;) Maar nu niet meer :) Landen gaat zo best aardig en als de servo op hoogte vervangen is (is besteld :)) dan kan hij het geweld van de P120 ook aan.

Jetpower probeer ik nog heen te gaan. Er is plek voor me maar ik moet het nog even regelen met de baas enzo ;)

Servo is er. Super snelle levering van derkum ;) Vanavond of morgen inbouwen en als het weer het toestaat zondag testen, anders dinsdag wellicht.

Bevestiging gaatjes komen niet helemaal overeen :( Deze zijn opgevuld met epoxy zodat ik straks nieuwe kan maken. Uitslag is geen probleem met de bijgeleverde alu hevel. Het voelt al beter :)

Nog een foto van de meeting als bewijs dat hij echt vliegt :)

tiger_1_jpg.jpg

hoi herman beestig fotoke hebt ge daar laten maken echt echt schiek !!!
groetjes marc

Vandaag de jet weer eens op het veld gehad om de aanpassingen (andere neuspoot, nieuwe hoogte servo en andere zender) te testen. Ging niet gek en de eerste vlucht was geen probleem alleen zweeft dat ding enorm als het windstil is.... Hij blijft gevoelig op de rolroeren maar heerlijk op hoogte. 12% up bijmixen met full rudder flap leek perfect.

Een 2e vlucht was helaas niet mogelijk, 1 richting servo weigerde. Motor voelt doorgebrand, zit geen leven meer in :( De andere klinkt ook niet zo gezond meer. Ik heb 2 Hitec 125MG's besteld in de hoop dat die het wat langer volhouden :)

Vandaag de jet weer eens op het veld gehad om de aanpassingen (andere neuspoot, nieuwe hoogte servo en andere zender) te testen. Ging niet gek en de eerste vlucht was geen probleem alleen zweeft dat ding enorm als het windstil is.... Hij blijft gevoelig op de rolroeren maar heerlijk op hoogte. 12% up bijmixen met full rudder flap leek perfect.

Een 2e vlucht was helaas niet mogelijk, 1 richting servo weigerde. Motor voelt doorgebrand, zit geen leven meer in :( De andere klinkt ook niet zo gezond meer. Ik heb 2 Hitec 125MG's besteld in de hoop dat die het wat langer volhouden :)

Mooi gevlogen Herman,is goed te volgen met die felle kleur,ook een mooie foto.
Ja je staat er ook zo mooi relact bij ,mooi om te zien proficiat!!
gr Rene.

Nog een foto van de meeting als bewijs dat hij echt vliegt

Laatst bewerkt:
Foto`s?????

Hee Herman, lekker dat je weer een vluchtje hebt kunnen maken (jammer genoeg maar 1).
Ik moet het nog even doen met jullie verhalen ;-)

meeting? welke bedoel je precies rene?

Dat komt vanzelf goed berto :) Vliegweer is het toch nog echt niet :( Ik test alleen liever nu de spullen ipv als het mooi weer is, dan staat het nu even stil ipv met moio weer :)

Ik ben ook nog te bang met deze kist denk ik, je moet de neus behoorlijk omhoog kunnen trekken voordat hij weg wil vallen.

Ik ben ook nog te bang met deze kist denk ik, je moet de neus behoorlijk omhoog kunnen trekken voordat hij weg wil vallen.
Tja, veel uren maken dan komt dat vanzelf.

De eerste keer met m`n F15 vondt ik zelf dat de neus al hoog stond, blijkt ie nog veel verder te kunnen dan je zou verwachten.
Als de dat eenmaal door hebt komt zo`n kist een stuk lekkerder binnen.

Het betere weer kotm er wel aan en als dat er eenmaal is........... ;-)

Grt,
Berto.

Servo's zijn al onderweg :) Nu nog een fatsoenlijk pompje regelen om te kunnen tanken we kunnen weer wat rondjes vliegen....

Tja, ik gebruik ook gewoon zo`n ruitenwisser pompje bij de autoshop vandaan.
Voldoet voorals nog prima.

Zo, nieuwe servo's zitten erin. Identieke inbouw, lekker makkelijk. 3.5kg is niet veel maar moet genoeg zijn voor de rudders, die alleen als flaps gebruikt worden. In de formost heb ik ook 3kg servos en dat gaat ook prima.

1 van de oude hyperion's werkte nog wel maar klonk niet super. Even open gemaakt en er lijkt een chip aangebrand. Tandwielen edg zijn wel erg mooi en klein, mooi gebouwd. Ik denk dat digitaal te nauwkeurig was voor de toepassing, ze wouden ook makkelijk gaan jitteren door de massa van de roeren. De analoge hitecs zijn veeeeeeeeeeeel rotsvaster.

Back