Fly eagle jet trainer met P120 SE

Vandaag was eindelijk een dag zonder problemen, alleen maar genieten. Met rolroeren op 60% dual rate en 30% expo is hij goed te vliegen en toch erg fel en direct. De rudder servo's houden zich ook prima en lijken een veeeeeeeeel betere keus dan de hyperions. Hoogte servo reageert ook heel lekker, stuk beter dan de hyperion. Nu is volgas horizontaal geen enkel probleem meer, je trekt hem heel makkelijk weer omhoog. Volgas is ook een leuke snelheid nu, richting de 300. Met aanduiken en langer volgas zou hij de 300 kunnen halen denk ik, normaal horizontaal volgas 270 - 280 (geschat, gps moet nog een keer mee :)) Het is hoe dan ook een leuke snelheid en de kist blijft heerlijk stabiel.

Landingen gaan ook heel netjes. Kwestie van heel vroeg gas minimaal en rustig laag de laatste bocht beginnen. Dan als de neus omhoog komt paar tandjes gas erbij en je sleept hem heel mooi stabiel binnen en zet hem zo op de achterpoten neer. Neuswiel raakt net de grond maar veert weer heel mooi omhoog, ideaal. Landing met de remmen erop gaat minder mooi maar zorgt wel voor een erg korte landing. Hij gaat vol in de neuspoot en remt enorm. Altijd handig maar zou niet nodig moeten zijn.

Hoogteroer staat nog steeds aardig up maar toch vliegt hij erg neutraal, ook inverted nauwelijk down nodig. Gas erop of eraf maakt ook geen verschil. Gewicht is zo dus goed en blijft zo, fabrikant heeft het dus aardig fout ;)

Verbruik is 1500ml met de timer op 5 min. 6-7 min is geen probleem met 2500ml aan boord. Toch laat ik het eerst even zo want de snelheid volgas is moeilijk te weerstaan, en dan lust de P120 toch wel wat ;)
 
was inderdaad een mooie middag om te vliegen en het ging ook prima niets meer aan doen en lekker mee blijven vliegen
gr.Pieter
 
Kijk dat zijn goede berichten, was ook een heerlijke dag om te vliegen.
 
Back
Top