Het viel mij een tijdje terug op, dat als er op dit forum gesproken wordt over een flybarless machine, er altijd standaard vanuit wordt gegaan dat er een Vstabi oid op wordt geplaatst.
Maar wat voegt dit nu eigenlijk toe aan een heli?
- iig houdt dit het "flybar" gevoel in de heli in stand
- voorspelbaar gedrag t.o.v. voor de ombouw
- ?
Dus ik dacht, kan het ook zonder?
En zowaar, na wat zoeken kwam ik verhalen tegen van mensen die het zonder deden, en ook goed er mee konden vliegen...
Nu heb ik een Trex 450 V2 staan, en een Trex 250 (1ste generatie) waar ik al een tijd niets aan had verbouwd.
Dat wordt dus weer eens tijd.
Na wat zoeken (en hulp van Barrrrt voor de 450 kop, hartelijk dank daarvoor) alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld, en begonnen met de ombouw van de 450:
Totaalplaatje voor de ombouw:
Dichtbij
Gaui kop
(ja ik weet het, raar gezicht binnen de rest van de heli, maar het werkt)
In het kader van zekerheid voor alles (mn standaard align kop zat toendertijd ook e.e.a. niet 100% vast..)
Kop in onderdelen:
Naakte 450:
Kop ingebouwd op de heli, eigenlijk duurde het foto's maken langer dan de werkelijke ombouw
Dan nu het volgende slachtoffer...
De 250
De standaard kop zoals hij er af kwam:
De verse kop van microheli:
Ik heb als allereerste werk de headbutton er af gehaald, die was echt niet om aan te zien..
En die van de 250 kan ik niet overzetten, aangezien de bout is doorgedraaid (standaard ### dingen)
Geheel opgebouwd:
Uiteindelijke resultaat:
De twee samen
Ondertussen heb ik voor beiden zelfs de nieuwe maiden al gehad
Beiden waren ze schrikbarend fel op de cyclic. Toen had ik nog geen enkele aanpassing in de zender gedaan....
Ondertussen ben ik er op uitgekomen dat ik de cyclic instellingen op de swash 1/3 heb teruggeschroefd, nu is er gewoon erg goed mee te vliegen.
Totale gevoel is wel anders.
Hij trekt net wat anders weg met opstijgen, schiet wat feller de bochten in, een prak extra vermogen, etc.
Maar niets waar ik niet aan wil wennen
Voorlopig weer ergens tijd vandaan zien te halen om beiden helemaal fijn te stellen, dan kan ik wat meer zeggen.
Voor mij is de ombouw iig geslaagd, ik heb 2 goed vliegende flybarless machines zonder elektronische toevoegingen.
Maar wat voegt dit nu eigenlijk toe aan een heli?
- iig houdt dit het "flybar" gevoel in de heli in stand
- voorspelbaar gedrag t.o.v. voor de ombouw
- ?
Dus ik dacht, kan het ook zonder?
En zowaar, na wat zoeken kwam ik verhalen tegen van mensen die het zonder deden, en ook goed er mee konden vliegen...
Nu heb ik een Trex 450 V2 staan, en een Trex 250 (1ste generatie) waar ik al een tijd niets aan had verbouwd.
Dat wordt dus weer eens tijd.
Na wat zoeken (en hulp van Barrrrt voor de 450 kop, hartelijk dank daarvoor) alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld, en begonnen met de ombouw van de 450:
Totaalplaatje voor de ombouw:

Dichtbij

Gaui kop
(ja ik weet het, raar gezicht binnen de rest van de heli, maar het werkt)

In het kader van zekerheid voor alles (mn standaard align kop zat toendertijd ook e.e.a. niet 100% vast..)
Kop in onderdelen:

Naakte 450:

Kop ingebouwd op de heli, eigenlijk duurde het foto's maken langer dan de werkelijke ombouw

Dan nu het volgende slachtoffer...
De 250

De standaard kop zoals hij er af kwam:

De verse kop van microheli:

Ik heb als allereerste werk de headbutton er af gehaald, die was echt niet om aan te zien..
En die van de 250 kan ik niet overzetten, aangezien de bout is doorgedraaid (standaard ### dingen)

Geheel opgebouwd:

Uiteindelijke resultaat:

De twee samen

Ondertussen heb ik voor beiden zelfs de nieuwe maiden al gehad

Beiden waren ze schrikbarend fel op de cyclic. Toen had ik nog geen enkele aanpassing in de zender gedaan....
Ondertussen ben ik er op uitgekomen dat ik de cyclic instellingen op de swash 1/3 heb teruggeschroefd, nu is er gewoon erg goed mee te vliegen.
Totale gevoel is wel anders.
Hij trekt net wat anders weg met opstijgen, schiet wat feller de bochten in, een prak extra vermogen, etc.
Maar niets waar ik niet aan wil wennen

Voorlopig weer ergens tijd vandaan zien te halen om beiden helemaal fijn te stellen, dan kan ik wat meer zeggen.
Voor mij is de ombouw iig geslaagd, ik heb 2 goed vliegende flybarless machines zonder elektronische toevoegingen.