flybarless van Gaui GU-365 / 368

Discussie in 'Flybarless' gestart door 666yeti666, 9 okt 2008.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Als ik een tip mag geven ;) Probeer hem eerst te vliegen zonder dat systeem, met halve uitslagen op de swash met expo.

    Daarmee is te vliegen.

    Zet pas daarna het systeem erop, dan weet je uiteindelijk wat dit systeem nu werkelijk doet.
     
  2. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    [URL=" - Flybarless (Gaui GU-365) Spiderman RC Trex600e Heli (Low-Q).[/URL]

    [URL=" - Gaui EP425FES, 500 Class, Flybarless RC Heli[/URL]

    [URL=" - Protos 500 3d zippy 6s 3500 mAh[/URL]

    Helaas niet de beste filmpjes maar het lijkt wel te doen wat het moet doen. Is er niemand die stabi heeft die toevallig ook eens een gaui heeft geprobeerd?

    Waarschijnlijk kan ik de gaui FBLS van een collegapiloot overnemen voor een leuk prijsje. Dan ga ik het toch ook proberen. Als het niet voor 3D oefening geschikt is kan het altijd nog op een schaalheli.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Lezen Bart !! Ik vlieg nu met stabi en heb eerst de Gaui getest op mijn Logo 500
    Ik ben tot de conclusie gekomen dat het gaui systeem mij niet bevalt.
    Welliswaar heb ik het niet op een 450 heli getest, maar verwacht daar niet veel anders van, behalver erger.

    Dit systeem zal leuk werken op een schaalhelie
     
  4. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    Ik heb de Trim van de Ail / Ele gyro's al eens op nul gezet en gevlogen om te kijken wat nu het verschil is.
     
  5. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Heb het niet gezien :p

    Maar je had wel de moeite genomen om het goed af te stellen? Als ik het voor een leuk prijsje over kan nemen dan probeer ik het gewoon. Is het niets dan gaat het naar een schaalheli.
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ja hoor :) toch bleef hij "nukken"
    Probeer het gewoon :D
     
  7. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
  8. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik zou niet weten waarom niet.
    Als je het Fassssssssssssssst systeem hebt tenminste ;)

    Toch een beetje aan het twijfelen aan het GAUI systeem?
     
  9. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    haha, ik bedoel dan, als sat. RX voor de mini stabi met 1 kabeltje. Als dit zou zijn had het er wel bij gestaan denk ik. Helaas ;)

    Niet echt twijfel, voor een prikkie probeer ik het.
     
  10. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Aaahhhh....
    Alleen Spektrum ken sataliet receivers.
    Dus als je hem in de sataliet poort wilt gebruiken,.... helaas.
     
  11. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    naja die van futaba komen eraan he. Vond het wel erggg snel.
     
  12. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Besluit is genomen, ga de gaui ook proberen op de 450. Gaui 2blads FES kop erop en hoppa. Heb de gaui voor een zeer leuke prijs kunnen overnemen. Als hij iets beter vliegt dan met de flybar ben ik al tevreden.

    Speling van Align drives me nuts! :bye: speling... ;)
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik ben benieuwd ! wel even een verslagje hoop ik ;)
     
  14. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    ben ook wel benieuwd naar een verslagje met fotos en film....
     
  15. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Verslagje komt er sowieso ;) Zal de camera eens in de auto leggen, wie weet heeft er iemand zin om te filmen...

    Net even wat zitten slopen aan de 450. 1 weg lager is ook naar de ***. Had ik dus nog niet gezien :p Pas 1 schroefje dol trouwens, hoe is het mogelijk.

    Ben aan het kijken welke links ik het beste kan gebruiken van swash naar kop. Zouden de 600 of 700 rods in de 450 links passen? Weet niet of er een verschil is in maat/diameter. Die standaard bij de 450 zitten halen het niet qua lengte. Edit: Net even oude 600 links gepakt, zelfde ball maat als de 450. Heb nog wat rods van de 600 besteld. Die zullen lang genoeg zijn hoop ik.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
  16. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    1 van de 410M servo's overleed tijdens instellen... Gaat lekker dus ;)

    Komt vandaag nog een nieuwe bij, morgen waarschijnlijk de maiden met de gaui FBLS. Past allemaal net op het kleine 450tje. 80A ESC... och ja ;) is maar 10 gram meer dan de 60A.
     
  17. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    nou ja beter gelijk met instellen toch....ben zelf ook nog niet 100% overtuigd van die 410M's....

    succes morgen als t doorgaat!
     
  18. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Vandaag gevlogen, weer een 410M servo naar de alignelektronicahel...

    Wat kan ik zeggen over de gaui, nou, opzich was het best aardig. Waaide ook wel hard natuurlijk. De linkjes van de swash kunnen beter 1 naar binnen voor wat meer resolutie. Staat nu op dezelfde positie als met flybar. Instellen was een eitje trouwens.

    Ben nu aan het denken om een goede set swash servo's erop te zetten en dan nog een keer proberen met gaui of meteen toch een mini stabi. Met een nieuw setje servo's verwacht ik dat de gaui toch wel aardig functioneert. Had geen rare pulsen, of fratsen, hoewel de staartgyro NIET tegen wisselingen in RPM kan. Draaide me 180 graden bij schakelen idle up en de 2 keer bij het omhoog laten komen van de heli van de grond werd ik getrakteerd op een leuke pirochaos wat eindigde in een inverted auto vlakboven de grond. Schade, voorste tandwielenset van de torque tube.

    Gaui voelt een beetje alsof je met het lot speelt... In het begin was het helemaal waardeloos ( 50% gas ) op 100% was het al een stuk beter. Toch is het niet 100% lekker, maar als je hem goed afstelt, werkende servo's hebt, lijkt het me best aardig ( voor het geld ).

    Wat ik nou ga doen, nog een keer proberen met gaui, met alle mechanische aanpassingen, of meteen door naar een mini stabi is nog even de vraag ;)
     
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik denk dat je met betere servo`s juist de ongemakken van dit systeem ophaalt, namelijk dat het niet zo precies is allemaal.

    Verder komt dit systeem niet eens in de buurt van een Stabi, dus kun je die vergelijking beter weglaten.

    Ik kon er redelijk goed mee rondscheuren, hooveren was minder, en juist die stabiliteit miste ik aan dit systeem.

    Het blijft een beetje vaag wat dit systeem nu eigenlijk doet, het lijkt alsof er slechts wat gyro op de swash wordt gegeven, V stabi doet veel meer dan dat, die doet werkelijk vermoeden dat je met een fly-bar staat te sturen,
     
  20. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    heb je bij de verschillende idles wel andere staartgyro gain staan? Anders trekt hij het inderdaad niet.
     

Deel Deze Pagina