flybarless van Gaui GU-365 / 368

Discussie in 'Flybarless' gestart door 666yeti666, 9 okt 2008.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag even de t-rex 600 de lucht in gestuurd. Hij stond snel weer beneden want de staart sloeg wat heen en weer. GY401 moet er toch maar bij op ;) De kop leek wel goed zover ik snel kon merken. Volgende week met de GY401 op de staart eens kijken of dat beter gaat.
     
  2. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Herman,

    m'n kop zat af HongKong wel goed in elkaar, en ziet er ook erg goed en strak uit. In eerste instantie vond ik hem niet zo geslaagd, hij vloog gewoon minder goed dan de 400 met Mikado kop. Echter vooral de afstand van de hoofdas tot kogel is bij de Mikado kop veel groter.
    Later eens weer mee bezig geweest. Ik ontdekte een beetje speling in de swashplate. Dit in combinatie met de veel kortere "hevels" aan de bladegrips moest dit wel invloed hebben.
    Vervolgens een nieuwe Mikado swash gemonteerd, eentje met korte kogels aan de buitenring. Alles goed gemeten en vervolgens aan het rekenen.
    Uiteindelijk de kogels op de servoarmen zo geplaatst dat het geheel mechanisch identiek is aan de originele mikado kop. Daarna de V-stabi er weer aan.... en voila, hij vliegt weer super!
    Na inmiddels een aantal vluchtjes ben ik nog steeds zeer tevreden, de kop bevalt me nu prima!

    Ik ben benieuwd of je de Gaui gaat bevallen, de V-stabi is toch mijn favoriet ;) .

    Succes, greetz,

    Aldert
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ja, het is vast geen v-stabi ;) De kogels en afstanden ga ik zeker mee bezig. Ik heb nu een swash afr van 25%....dat is me te weinig. De hogels wat meer naar buiten plaatsen moet geen probleem zijn met andere koppelingen op de blade grips. Ik ben daar al over aan het denken maar zonder frees machine zal dat niet super gaan.
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    zo, vandaag een stuurfout gemaakt daardoor kwam de grond snel dichtbij
    maar daar voor wel 2 goede vluchten gemaakt.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    De gaui 365 gaat in de kast (of erger ;)) Het vliegt echt niet lekker en tikt af en toe al valt dat nog mee. Hij drift wat, reageert soms niet of niet genoeg en wil nog met de neus omhoog. Met andere afstellingen en schuim krijg ik het niet beter. Minder gain en het duikt meer en meer gain en begint te hunten.
     
  6. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Jammer dat het niet goed gaat. Ik vind het wel tof dat jij je nek hebt willen uitsteken om dit ding te gaan uitproberen. Bedankt daarvoor, dat bespaart mij weer een nutteloze uitgave.:thumbsup:
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik denk dat de kop wel goed vliegt maar met langere links op de blad houders zou het nog beter gaan. Dat is aan te passen :)

    Eerst maar eens een v-stabi op de kop om het verschil te zien :)
     
  8. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Herman,

    al ben je blind, doof en gevoelloos, dat verschil zal je merken ;) .
    Alvast veel plezier met de komende V-stabi, en niet te lang verbaasd zijn, dat hij zo vliegt komt echt door de V-stabi!


    Groetjes,
    Aldert
     
  9. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Kon het toch niet laten een unit van Beeek over te nemen... :) Ik ben ermee aan het experimenteren op een oude Walkera 22E, en ik krijg het ding zelfs nog goed ingesteld ook. Alleen als ik de cyclic stuur dan gaat de tuimelschijf dansen als een gek. Op collective heb ik dit niet. Voor de volledigheid dit is een 120 graden ccpm heli. De unit loshalen en proberen te verplaatsen geeft geen effect. Suggesties?:confused:
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Uit ervaring weet ik dat de unit erg gevoelig is voor servo`s/ regelaar in z`n buurt. Probeer hem daar zo ver mogelijk vandaan te houden.
     

Deel Deze Pagina