flybarless van Gaui GU-365 / 368

Discussie in 'Flybarless' gestart door 666yeti666, 9 okt 2008.

  1. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Jep ;)

    Kan die gare servo nog wel repareren vandaag. Dan probeer ik het morgen nog 1 keer met 3 goed werkende swash servo's. Als het dan niet goed is, byebye gaui.
     
  2. Fakzo

    Fakzo

    Lid geworden:
    3 apr 2008
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Geleen
    Geeft in ieder geval een hoop avontuur op het veld, zeker een goede manier om van je "vliegbuddies" af te komen.
    Naar mijn mening was de truuk met de kapotte, krakende servo zeer bepalend voor de prestaties van de Gaui. Ik hoop het resultaat met goede servo's nog een keer mee te maken. Was verder in het hooveren zo te zien een hoop "knuppelen".
    Zou het wat zijn op een Henseleit 3D NT omgebouwd naar electro, of wordt dat de goden verzoeken?:worship:
     
  3. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Nou 2e update...

    Heb de servo kunnen repareren dus ik denk gaan met die rode banaan. Was wat beter! Alleen bij het loskomen van de grond nog steeds beetje eng. Wilt dan echt 1 kant uit. Dus hop wat pitch en dan hangt ie.

    Hing vrij aardig, paar keer pitch gegeven ( 11 graden ) en dan gaat ie er een heel stuk harder vandoor dan met paddles. Staart houdt vrij aardig. Ben alleen niet zo fan van het bekijks hier.. Dus ik denk maak ze maar bang met een aantal tic tocs:rolleyes:

    Bad idea! De eerste ging lekker, zo goed heeft ie nog nooit gevlogen, ik zit in de 2e en de staart doet weer een 360 graden piro. Zag er vet uit ;) Maar dat was dan ook alles. Of hij pikt ergens storing van op, of het is gewoon bagger.

    Ben blij dat het kleintje nog heel is! Eigenlijk is dat gaui niet eens zo slecht, heb nu alleen geen geduld meer. Neig toch naar de mini stabi nu. Was een leuk experiment:worship:
     
  4. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    hahha, geen beelden?????


    wat ik er zo van lees niet echt thumbs up for gauwiFBL?...
     
  5. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Hate to say: "I told you so...."

    Maar er is gelukkig niets ergs gebeurt.
    Ga je hem nog op een scale zetten? ;)
     
  6. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Net verhaal getikt, bleef IE hangen... Grrr

    korte samenvatting: schaal, shake it like a polaroid picture, stupid! Tenzij je genoeg hebt van je body:cool:

    Een vriend van me wilt de gaui gaan proberen met z'n eigen staartgyro, CSM. Denk dat het dan wel iets beter is. De swash viel wel mee, maar die staart was zo onbetrouwbaar als een nitro motortje:D

    En thumbs up, mhwa het was meer ring finger op t-hold:rolleyes:
     
  7. Fakzo

    Fakzo

    Lid geworden:
    3 apr 2008
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Geleen
    Echt wel, staan voor altijd op m'n netvlies gebrand:eek: Zo dichtbij had ik er allang geen meer gezien, ook zo mooi "nose in", op full attack modus:cool:
     
  8. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
  9. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Zo ong. vloog hij gister aaf dus ook, totdat de staart weer funky begon te doen. Heeft hij een aparte staartgyro erop?

    Misschien werkt de staart wel beter met een balllink naar buiten of binnen, ben geen 401 expert. Had de gain op 64%, staart hield redelijk totdat the spin of death begon :evil:

    Een governor lijkt me ook erg handig met de gaui aangezien hij wisselende toeren absoluut niet trekt.
     
  10. snowflakes

    snowflakes

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Doetinchem
    Gaui 200 met GU365

    Hallo gents,

    Mijn nieuwe projectje is de Gaui 200FES met GU365.
    Ik zal mijn bevindingen (en frustraties :D) hier met jullie delen.

    Deze chopper heeft Hyperion servo's
    --> leuk spul, maar volgens mij zit de programmering in de weg. (De staart-servo heeft maar een max. uitslag van 60' )
    --> Dus maar een USB-programming cable besteld.

    to be continued
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    zijn er mensen in de buurt van emmeloord die het systeem een keer ingesteld hebben?
    MVg
     
  12. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik loop ook de denken aan een FBL kop op de logo 10 en dan de gui 365 erop. Gewoon omdat het al een tijdje ligt ( de gui)
     
  14. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    heb je het systeem al thuis ligen dan?

    Tot nu toe is het wel goed, de staart hunt nog een heel klein beetje, maar dat is er nog wel uit te krijgen.

    hopenlijk binnenkort een beetje weer om buiten te proberne.. anders de 7e weer binnen.
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    De gui ligt al een tijdje thuis. Ik moet nog een VBL kop op de logo 10 (of t-rex 600) plaatsen zodat ik het kan testen.
     
  16. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Okee,

    ik ga van de week een nieuwe accu bestellen zodat ik meer toeren op de kop krijg, en stabiler gaat hangen.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Zo, net maar even een kop besteld:

    [​IMG]

    Ben erg benieuwd hoe dat samen werkt met de gui :) en de heli ;)
     
  18. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Herman,

    ik heb die kop op de Logo 500 gemonteerd, het past i.i.g. De hoofdas is iets ingekort, en ik heb de TS meenemer hevels rechtstreeks op de hoofdrotorbehuizing geschroefd i.p.v. aan het meegeleverde deel.
    Vandaag komt de V-stabi binnen, dan hopijk vanmiddag of morgen even testen.

    Groetjes,
    Aldert
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Hey Aldert :)

    Ik ga geen originale mikado dingen aanpassen want als het niet bevalt moet het er zo weer af kunnen. Ik kijk wel even wat past op de logo.

    Die TS meenemers passen standaard ook op de hub? Ik vind die inbusjes ook niets. Een klem systeem was beter geweest. Anders wordt het zelf iets zagen en draaien....
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    De kop is binnen en viel me erg tegen. De bladhouders zaten echt niet gelijk tov het hard. Even gedemonteerd en toen zag ik dat er verschillende ringen tussen de dempers en de lagers van de bladhouders zaten! Links een 1mm kunstof en rechts een stalen 0.6mm......... Dat is een groot verschil. Ik heb alles uitelkaar gehaald en schoongemaakt en opnieuw inelkaar gezet. Nieuwe gelijke ringetjes en beter monteren en de bladhouders zaten exact gelijk :) Dat was een stuk beter. Hij paste ook goed op de t-rex 600 as nadat ik het gat in de as had aangepast. Alleen de links moesten zelfgemaakt.

    Morgen de gaui 365 erin en eens kijken of alles goed werkt. Misschien zondag even testen :)
     

Deel Deze Pagina