Flycamone2

Hoi allemaal,

om toch maar even on-topic te blijven, hier nog 3 filmpjes van de vliegshow in Moorsele (West-Vlaanderen).

2de Filmpje was langer dan 10 minuten, daarom 2 delen.

Gefilmd op zaterdag met vrij veel wind weeral !

Deel1

Deel 2

Groetjes,

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

het heeft wat geduurd, maar hier de filmpjes gemaakt op de zaterdag van de vliegshow in Willebroek (19 september).

Groetjes,

Davy

hoi, ik heb sinds gisteren ook een flycamone2 ...... maar er werkt niks,.
tijdens de eerste keer aansluiten op de pc ging er wat fout maar ik weet niet wat.
de stroom van de pc viel ff weg waardoor de boel uitging, nu krijg ik de FCO2 niet meer aan

Emmm, wat dacht je van garantie???

Er zijn wat oude flycams die hardware fouten hadden.
De problemen die jij beschrijft komen mij niet bekend voor maar kijk eens of je een doorzichtig stickertje met een zwart getal op de achterkant van de lens kunt vinden.. alles kleiner dan 7 is retourneren...

Ik ben heel benieuwd naar welk getal je hebt..

Benno

nou toch mijn resultaten posten, ze zijn gemaakt vanuit ASK-23 en ASK-21 fullscale ;)

(witte paneel ASK-23 zwarte paneel ASK-21)

wat vinden jullie ervan? ik heb nog enkele andere filmpjes die ik binnenkort
zal plaatsen, ik had ook nog geweldige footage uit duitsland waarbij we enkele
loopings deden, dit bestand is echter compleet gecorrupt door het fout afkoppelen :(

Het is erg leuk vliegen in soesterberg, als we dicht bij de leusderheide
komen kunnen we soms nog wel wat kleine vliegtuigjes zien vliegen ;)

Odin van Oord (idd solist)

Experts over de flycamone2, ik zou toch ook graag gebruik willen maken van jullie kennis over dit kleine cameratje.
Ik heb sinds gisteren een flycamone2. En wilde hem vandaag testen onder mijn heli, maar jammer genoeg dus maar een kort filmpje van ongeveer 26 seconden.
Ik heb thuis even verder gekeken, en wat bleek nu, de camera gaat dus naar een korte tijd filmen (de ronddraaiende streepjes) gewoon geheel uit. Als hij eenmaal weer een beetje op temperatuur is, dan lijkt het ineens of de camera wel langer kan filmen...

Nu heb ik ondertussen zojuist ook al een klein beetje huiswerk gedaan, maar om eerlijk te zijn ben ik nu ook weer niet van plan om al deze 60 pagina's topic door te lezen...
Vandaar dus maar mijn vraag hier. Ik ben er achter gekomen dat dit mogelijk dus door de kou zou kunnen komen, die dus op de accu slaat. Klopt dit?

Is dit te verhelpen en zo ja, hoe kan ik dit verhelpen?
Tevens blijft mijn flycamone2 ook gewoon op "PC" staan, als ik hem dus op de laptop heb aangesloten. "CH" (charging) komt dus niet in beeld, kan dit kwaad of laad hij alsnog gewoon op?

Hoe zit dat met het uitvallen, want dat is wel heel vervelend...

IK gebruik het ding eigenlijk nooit meer maar kan me nog wel herinneren dat hij slecht tegen de kou kon..
De Lipo geeft al heel snel een lage spanning en daarop schakelt de flycam dus snel uit.

IK hield hem altijd in mijn broekzak en plakte hem pas op mijn model vlak voor takeoff maar zelfs dan waren opnamens soms maar enkele minuten..

Gewoon wachten op warmer weer of gebruik maken van een externe voeding..

Benno

Kou is funest voor die LiPootjes, dan doet de camera het maar even.
Mogelijkheid is om een snoertje te maken en deze naar je ontvanger te leiden dan heb je altijd goede spanning.

En maakt niet ouit op welke stand die staat laden doet ie zowiezo wel.

ik heb dus een speciale kabel gekocht voor externe voeding, daar zijn 4 kabeltjes aan, moet ik gewoon een servo kabeltje aan mijn accu solderen en 1 kabel dan niet gebruiken of hoe doen jullie dat? ben van plan om 4.8v 2200mah accu te gebruiken :)

moest effe zoeken...
fco-socket.jpg

dus 2 draden voor de voeding en 2 voor het aan/uit schakelen of te wel foto's maken via de remote...

Benno

@ Maarten Zanders,

Windows Movie Maker is een standaard en goed werkend programma hiervoor kan je waarschijnlijk gewoon van microsoft downloaden.

Qua foto`s maken via de baseplate is niet heel duidelijk, zoals ik het lees moet je contact 1 en 2 met elkaar verbinden en dan maakt ie een foto.
Hoe je dat aan moet sluiten durf ik jeniet echt te zeggen.

Ah, ben eruit, denk dat dit alles verduidelijkt:
RTEmagicC_base.gif.gif

Dit komt in de handleiding niet naar voren.

kan je op de baseplate op de contacten 3 en 4 een externe voeding aansluiten zodat je door kan filmen.

Back