Flycamone2

Hoi allemaal,

vandaag nog eens met de FCO2 aan de gang gegaan met de nieuwe lipo die ik er in had gesoldeerd.

Heb er uiteindelijk 3 vluchten mee gemaakt maar bij de 3de vlucht merkte ik bij het landen dat de FCO2 uit stond. Toch merkte ik dat de 3de film zonder enig probleem was opgeslaan op de SD kaart. Kan dus zijn dat de lipo toch al volledig leeg was (alhoewel 3 vluchten samen toch maar zo'n 20 minuten zijn veronderstel ik).

Ik probeerde net even in Windows Moviemaker (onder Windows Vista) of ik hem kan spiegelen (aangezien ik hem ondersteboven bovenop de vleugel had gemonteerd) maar die optie vind ik toch nergens... Eénmaal ik die vind, publiceer ik de filmpjes !

Groetjes,

Davy

Spiegelen in Windows Moviemaker:
- fragment op de tijdlijn selecteren,
- op videoeffecten drukken,
- en dan spieglen horizontaal en verticaal selecteren en klaar :D

Succes en we hopen snel het resultaat te zien :yes:

Berto,

je bent de beste !!! Heb het nu kunnen vinden. Ga straks of morgen aan het monteren !

Bedankt kerel...

Groetjes,

Davy

Zo, dat is gelukt...
5sjruDzcEmw[/media] - Aero L'Ectric aerial video + eLogger

Ik heb VirtualDub gebruikt. Een heel goede tool, maar de export features heb ik niet gevonden.
John33, kan je me vertellen waar ik 'al' die formaten kan vinden? Ik heb het enkel kunnen opslaan als 'raw' AVI, zo'n 5GB voor 18min film op 320*240. Achteraf heb ik het dan met voor de hoogte/vario :-)

Kijk in Virtualdub onder "VIDEO" en onderdeel "compression" dan kun je je video bestand comprimeren in een formaat wat voor jou het beste uit komt.

suc6

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier even de 3 filmpjes die ik gisteren gemaakt heb ...

In het eerste filmpje staan er een aantal gekke Nederlanders lekker te wuiven en te zwaaien naar de camera (wat ze toch niet allemaal doen om een beetje in de kijker te staan) :-) :-) :-)

Het leuke is dat er zoveel wind stond dat het toestel bijna stil hing...

Wat me opvalt is :

1. Bij het eerste filmpje dat ik maakte, is de kwaliteit "minder" dan de 2 andere keren
2. Het 3de filmpje is toch opgeslagen op de SD card ook al is de camera uitgevallen (batterij leeg ?)
3. Er idd veel licht nodig is om toch betere kwaliteit te hebben

9DeDAWwBAks[/media] - FlyCamOne2 on a Moondancer depron plane on Easter day
swS0hTOslQI[/media] - FlyCamOne2 on a Moondancer depron plane on Easter day (V2)
YjwN1nvKI7Y[/media] - FCO2 on Turbo Raven (model plane)

Groetjes,

Davy

Hier even de 3 filmpjes die ik gisteren gemaakt heb ...

In het eerste filmpje staan er een aantal gekke Nederlanders lekker te wuiven en te zwaaien naar de camera (wat ze toch niet allemaal doen om een beetje in de kijker te staan) :-) :-) :-)

Het leuke is dat er zoveel wind stond dat het toestel bijna stil hing...

Wat me opvalt is :

1. Bij het eerste filmpje dat ik maakte, is de kwaliteit "minder" dan de 2 andere keren
2. Het 3de filmpje is toch opgeslagen op de SD card ook al is de camera uitgevallen (batterij leeg ?)
3. Er idd veel licht nodig is om toch betere kwaliteit te hebben

9DeDAWwBAks[/media] - FlyCamOne2 on a Moondancer depron plane on Easter day
swS0hTOslQI[/media] - FlyCamOne2 on a Moondancer depron plane on Easter day (V2)
YjwN1nvKI7Y[/media] - FCO2 on Turbo Raven (model plane)

Groetjes,

Davy

Je moet er wat voor doen om bij die gekke belgen in beeld te komen, maar goed dat het filmpje slecht was:banana::banana:

En dit is dan een foto van het al filmende toestel :-) :-)

moondancerfk5.jpg

Ik wou nog 1 punt toevoegen aan mijn lijst hierboven :

4. Ik merk nog steeds dat er een verschil is tussen beeld en geluid ... :-( :-(

Groetjes,

Davy

Ik wou nog 1 punt toevoegen aan mijn lijst hierboven :

4. Ik merk nog steeds dat er een verschil is tussen beeld en geluid ... :-( :-(

Groetjes,

Davy
Dat komt meestal doordat er een rotte decoder op je computer is geinstalleerd. Als je veel duistere video-software hebt geinstalleerd (QuickTime, DivX, WinAmp, Nero, WinDVD etc. etc.) dan kun je dit soort problemen krijgen door verschillen in interpretatie van de standaard. Veelal ligt de oorzaak in het feit dat de decoder een Amerikaanse versie is die 29,97 frames/seconde afspeelt terwijl de keyframes voor het geluid wel op 25 frames/seconde staat. Gevolg is dat het geluid naijlt op het beeld en gaande de tijd dat het filmpje speelt steeds erger wordt.

Nu wel ik was te vlug, YouTube was nog niet klaar :lol::lol:

Jetpropdlx de Storing in het beeld zit in het filmpje en niet in het programma media player

Laatst bewerkt:
Veelal ligt de oorzaak in het feit dat de decoder een Amerikaanse versie is die 29,97 frames/seconde afspeelt terwijl de keyframes voor het geluid wel op 25 frames/seconde staat.
Mhhhh, dat ga ik eens ind e gaten houden, heb namenlijk met Studio 9, Magix en Windows Moviemaker dezelfde "geluids/beeld" problemen.

Na morgen (weer een vliegmiddag met goed weer) hopelijk eens mee spelen.

Leuk filmpje weer Eric :thumbsup:
Vooral die zoemertjes zijn leuk om te zien :-)

Nog geen film maar gister wel weer wezen vliegen en natuurlijk gefilm.

FCO2-1 eerst op de Sleper en daarmee redelijk wat gefilmd totdat de akku blijkbaar weer leeg was.
Toen FCO2-2 erop en daar nog een vluchtje mee gemaakt.

FCO2-1 toen op zijn voetje op de Tiger 2 van Onno gezet en met de externe kabel aangesloten.
De FCO2-1 deed het weer en leek te filmen.
Toen daar lekker mee geragd, het geheel bleef goed zitten, in de veronderstelling dat het wel wat zou worden maar thuis aangekomen niks.

Nou niet helemaal niks maar een zeer langzaam beeld en trillerig.

Ben bang dat ik dat aan mezelf te danken heb, ten eerste was de FCO2-1 gemonteerd op een stuk bespan achter de cockpitkap wat redelijk kon vibreren.
Ten tweede kwam ik er thuis achter dat de FCO2-1 nog vol zat omdat ik die de zaterdag ervoor iets van 3 uur achter elkaar aan heb laten staan.
Hij moest nu dus steeds over een stuk heen filmen en ik dank dat dat teveel gevraagd was.

Dus ik denk dat de schuld daarvoor bij mezelf licht.

FCO2-2 heeft het verder goed gedaan op de sleepkist.

Heb nu iets van 18 minuten bruikbare film met af en toe misschien wel wat leuke beelden dus ik zal eens kijken of ik vanavond of morgen er weer een leuk kort filmpje van kan maken.

Laatst bewerkt:
Hee Eric,

we zullen eens gaan kijken hoe of wat.
Klitteband wil ik niet toepassen op onze kisten, wil niet dat er iets blijvends te zien is zoals klitteband oid op de romp/vleugel.

We gaan dus rustig verder met testen en proberen (jammer alleen dat we pas thuis het resultaat kunnen bekijken :-( ).

Daarmee wou ik mijn pda gaan gebruiken op het veld, om de filmpjes te kunnen bekijken...

ik heb wa voorgehad met de flycamone2
ik had deze op mijne boot gezet.
wat goe aant varen en opeens overkop.
flycam ongveer 3 min onder water. ikke goe aant vloeken.
haal deze uit het water en ik zie dat hij nog steeds aant recorden is
mijn eerste reactie is " dees filmke wil ik zien !!! "
nu zen kik wel mijn SD kaart vergeten in te steken. :mad: om zot te worden
die avond kreeg ik mijn flycam niet meer op. ik steek deze in pc.
paar uur later komt er ineens WC op het scherm. en hij werkt nog !!
na een tocht onder water. dus hij kan precies wat meer aan dan we denken. of heb ik gewoon geluk gehad. alleen echt spijtig van da filmke

Misschien toch maar een Action Cam aanschaffen dan weet je zeker dat je ook onderwater kan filmen en dat het blijft werken :lol:
ActionCam-2000

Nog even geduld jongen, ben afgelopen woensdag ook weer weggeweest en weer wat gefilmd maar ben even te druk met m`n modellen klaar te krijgen voor de watervliegmeeting dus het bewerken schiet er even bij in.

Maar ze gaan zeker komen :yes:

Back