Flycamone2

Nog maar een filmpje. Nu inclusief een bijna birdstrike op 7:46 :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

op 12 en 13 juli was ik op een vliegmeeting in Zedelgem bij Golden Wings. Had er nog eens mijn camera gebruikt.

Hier de 3 filmpjes :

Op het moment dat ik dit schrijf, is filmpje 3 wel nog in "Processing" fase...

Groetjes,

Davy

eergisteren ook maar eens een flycamone besteld (laat op de middag) en gisteren al netjes in huis. Supersnelle verzending... zit trouwens ook een mooi kistje bij om alles in op te bergen. Klasse. software versie 3.03 stond erop met duidelijke handleiding en we kunnen aan de slag....
binnenkort eens kijken of we hem mee kunnen sturen met een parachutist..

Gister moest er eigenlijk weer eens gefilmd worden met de FCO 2, zeker omdat we formatie gingen vliegen met de c-130-hercules-3mtr-4x-10cc-bosmodelair-15 en de nomad-3-mtr-twin-2x10cc-bosmodelair-23 .

Kom ik thuis staat er op de ene 10 minuten film :banana: in halve snelheid :cry:
Ik kan hem versnellen en dan zie je een take off even de Hercules erachter in de bocht en toen was het op :-(

Kan komen omdat de kaart eigenlijk nog vol zat :oops:

En in de ander had ik geen kaartje zitten :snipersmile:

`T was niet helemaal mijn avond dus want hij begon ook wat minder :-(

Naja, volgende keer nog een poging :yes:

Er zijn wel tooltjes waar je de beelden mee kunt versnellen. Virtualdub of (is wel overkill) Adobe premiere.

Als je me dat filmpje toestuurt (ik heb wel een FTP server waar je hem op kunt zetten) dan wil ik er best even naar kijken.

Hee Jaap,

weet ik, ik gebruik ulead videostudio 11 oid en daar kan je mooi mee versnellen en vertragen.
Ik ga dit dan ook toepassen waardoor we toch nog een klein stukje film terugkrijgen waarop de Hercules achter de Nomad aan vliegt net na take off.

Dus dat gaan we zeker hier laten zien ;-)

Woensdag een FCO2 opgehaald en vanmiddag dan de eerste testvlucht gemaakt, met hier het resultaat... hij bleef in ieder geval netjes op zn plek zitten ;)

Wat trouwens niet in de handleiding staat en ook niet op de site geloof ik(correct me if I'm wrong) :
-Als je je FCO2 aanzet krijg je RY te zien, druk nog 1x kort op de start/stop knop en RY flipt op zn kop.
- Kies je gewenste opname modus en je FCO2 neemt (ten opzichte van de standaard opnamemodus) op de kop op.

scheelt weer een paar seconden videobewerking :)

Laatst bewerkt:
vandaag voor de eerste keer de cam geprobeerd op de auto van mijn neefje.
op een gegeven moment trek ik de auto iets te hard op waardoor hij op zijn achterwielen gaat en doorslaat (monstertruck).
de cam glijdt over straat en behalve een paar kleine krasjes niets aan de hand.................. dacht ik.

helaas is de cam door deze actie gelijk overleden. geen film op de kaart en het enige wat hij af en toe wil doen is het menu geven als ik hem op de pc aansluit.
als ik hem loskoppel van de pc doet de cam helemaal niets meer.

Is dit ding zo zwak dat het echt niets kan hebben of heb ik gewoon een pechgeval.
v-nix even een mailtje gestuurd en gevraagd of ik hem op kan sturen ter reparatie. ben toch wel heel benieuwd wat hiermee aan de hand is.

helaas wilde ik hem morgen gebruiken in mijn para..... zal wel een keer na de vakantie worden dan...

Denk dat je echt pech hebt met de cam,
kan letterlijk niet meer tellen hoe vaak "mijn" flycam 1 en 2 betrokken zijn geweest bij een harde crash .

( heb ook niet voor niks geen "voetje" meer en een met tape beveiligde geheugenkaart ;) )

Er zitten misschien wat nadelen aan de fco2 , maar.. Taai is ie zeker, de mijne dan hé .

check of je geheugenkaartje nog goed vast zit, dat wil wel eens storingen geven.

Mvg! Stefan

k wou r eentje voor me auto kopen maar dan kan je beter voor die 90 euro een webcam kopen een erop zetten.

k wou r eentje voor me auto kopen maar dan kan je beter voor die 90 euro een webcam kopen een erop zetten.

Jah, voor 90 euro zou ik ook geen fco2 kopen, dan ben je flink opgelegd :rolling:
Nee, serieus een fco2 kost normaal niet zoveel, de fco2 kost meestal iets rond de 50 euro...

grts,

niels

En hoe zou je een webcam dan van stroom voorzien of filmpjes op laten slaan? Je kunt hem moeilijk met een lang snoer aan je PC thuis laten zitten.....

vandaag even contact gehad met de leverancier.
ze gaan kijken wat ze ermee kunnen. Vandaag op de post gedaan om na te laten kijken.

Ik ben benieuwd of het opgelost wordt. ben toch wel benieuwd wat ermee mis is.

En als je tijdens het bouwen niet steeds naar de mooie wolken kunt of wilt kijken kun je je FCO2 ook in Photo Endless mode foto's laten maken. Importeren in Movie Maker, clipduur en overgangen op de kleinste waardes zetten en dan krijg je dit.
Het is 40 minuten/280 foto's in 30 seconden :-)

Back