Fokker D.XXI

uitlaat

Nogmaals de vraag voor de meelezers voor wat betrefd het uitlaatsysteem kan deze setup?
De motor zit op zijn kop gemonteerd, dus daar ga ik geen wijzigingen aan doen.
Alle suggesties/meningen zijn welkom.
Groetjes

Pascal
 
Laatst bewerkt:
panel lines and rivets

Even een vraag voor de geen die dit al eerder gedaan hebben.

Ik had op mijn pt-17 panellines and rivets gebruikt dit is mij goed bevallen .
Echter waren dit decals die ik na het folieen hed aangebracht.

Nu voor de D.XXI ben ik aan het twijfelen , moet ik panellines en rivets aanbrengen voor ik de laatste verflaag aan breng .
Je krijgt dan dus een soort panellines en rivets die onder de verf zitten lijkt me ook wel een optie.
Onze D.XXI 's zaten nog netjes in de verf dus waren de panelen niet heel duidelijk te zien.
Of gewoon zoals bij mijn PT-17 (ZIE FOTO ALBUM) als laatste erop aanbrengen en dan blanke lak erover om de boel te verzegelen .

Graag jullie mening!

Groetjes pascal
 
panel lines and rivets

Even een vraag voor de geen die dit al eerder gedaan hebben.

Ik had op mijn pt-17 panellines and rivets gebruikt dit is mij goed bevallen .
Echter waren dit decals die ik na het folieen hed aangebracht.

Nu voor de D.XXI ben ik aan het twijfelen , moet ik panellines en rivets aanbrengen voor ik de laatste verflaag aan breng .
Je krijgt dan dus een soort panellines en rivets die onder de verf zitten lijkt me ook wel een optie.
Onze D.XXI 's zaten nog netjes in de verf dus waren de panelen niet heel duidelijk te zien.
Of gewoon zoals bij mijn PT-17 (ZIE FOTO ALBUM) als laatste erop aanbrengen en dan blanke lak erover om de boel te verzegelen .

Graag jullie mening!

Groetjes pascal
 
De panelen van onze d21 waren goed onderling te zien
ze waren namelijk alemaal afneembaar

er was wel echter wijnig klinkwerk zichtbaar
voornamelijk de plaatsen waar de platen aan de romp bevesticht waren waren goed te zien
full

full


mocht je exstra info willen over de panel lines enz van de d21 stuur je me maar een pb met je email
Ik heb een heleboel informatie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verfje erop!

Zo het patroon is er ,


Nu kan het verder afwerken van de panellines en rivets gaan gebeuren .


De eerste foto's buiten van deze dame wil ik graag met jullie delen .

1u3p.jpg



Andere zijde ,

3w2b.jpg


Zo kan ik langzaamaan aan de cockpit stijlen beginnen.

Het is nog wachten op de registratie en de stickers van de driehoeken .

groetjes pascal
 
Pascal,

Maak die cockpit stijlen maar goed stevig, het is een notoire over-de-kop flippert... niet alleen als model, maar ook de full size. Eigenlijk helemaal niet zo'n goed ontwerp....
 
go de mijne had weinig laast van over de kop slaan
dat gebeurde trouwens bij de echte aleen als de piloot vergat de wielen te ontgrendolen bij de landing
die moesten in de lucht namelijk op de rem gezet worden tegen het gaan draaien


De D21 was een prima ontworpen toestel
robust en in de handen van een goed getrainde piloot een geducht wapen

nadeel was we hadden er te kort van
 
registratie

Hallo allemaal,

Afgelopen periode natuurlijk de feestdagen gehad dus niet veel meer aan de fokker kunnen doen.

Ben inmiddels zover dat ik het richtingsroer definitief oranje heb geverfd en de driehoeken al op de romp zitten .

De vleugel driehoeken worden gemaakt ,dus ook dat loopt.

Kunnen we verder met de registratie, oftewel de witte cijfers op de romp.
Deze doe ik zelf altijd opzoeken in het programma Word voordat ik de stickerman een opdracht geef tot printen.

Nu kan ik echter nergens een exacte kopie vinden van de gebruikte registratie qua lettertype.
of te hoekig of te rond.

Ik heb word97 (ja oud ja ik weet het)

Dus bij deze de vraag zijn er mensen die weten welk font type dit is ?

Als we de registratie hebben kunnen we verder met de panellines en de rivets dan de blanke lak erover en klaar is de fokker!

bedankt alvast voor jullie hulp

Groetjes pascal
 
Nou bij deze iedereen bedankt voor het meezoeken naar de juiste registratie........ ;P

Bij deze even wat foto's omtrent de laatste stand van zaken.



linkerkant van de fokker met oliekoeler uitgang landingslamp,tipverlichting en de mitrailleurs.
ook het vizier is hier(hoewel nog in primitieve vorm) te zien.



Rechter zijde met de ontluchtingsbuis van het oliesysteem.



De Fokker D.XXI in de definitieve vorm en kleuren schema.

ik ga nu een begin maken met de panel Lines en rivets.
Daarna kan de blanke lak erover en is de kist van buiten zo goed als klaar.

groetjes pascal
 
echt heel netjes
Jew bent echter 1 ding vergeten
de uitlaat aan de recterkant van de kap
full


full


ik moet ook nog wat delen maken
de oliekoeler en de wielkappen
en het geschut
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bijna af!

Zo, een tijdje niets van me laten horen.

Maar dat is niet voor niets geweest , ik heb me opgesloten op mijn hobby kamer en ben druk geweest met de panellines en klinknageltjes.

hier het resultaat vanochtend lekker in het zonnetje

zijaanzicht
STH74028.jpg

rechtsvoor aanzicht
STH74030.jpg

detail opname rompbeplating
STH74032.jpg


nog een om t af te leren

STH74039.jpg


Registratie nummer wordt ''219" het toestel waarmee Lt. Van Overvest
Hauptman,dietrich robitsz neerschoot boven de kooi.

groetjes pascal
 
Laatst bewerkt:
.
Het is een mooie Fokker geworden Pascal :thumbsup:
Hoe heb je de panneellijnen en klinknagels gemaakt?

Succes met de maiden!

Groeten, Ramses
 
vleugel servo's

Hallo allemaal

het is weer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb omtrend de fokker D.XXI.
ben ondertussen druk geweest met van alles en nog wat,clubhuis op het veld,werk was een en ander onduidelijk de onduidelijke factor heb ik dan ook maar gelijk uitgesloten.

Nou de status is als volgt alles zit ingebouwd en is aangsloten en getest,qua electronica.
ik heb voor mijn aileron servo's 2 hitec hs55 servo's gebruikt(dit ivm de slanke vleugel).
Maar nou komt bij mij de vraag zijn deze servo's wel sterk genoeg voor een methanol kist van 150cm spanwijdte.

tot nu toe heb ik alleen hitecs gebruikt in foam gebakjes waar ik toch geen waarde aan hecht
maar uiteraard is de D.XXI andere koek.
hier hecht ik wel waarde aan en zou t zonde vinden als de kist door het niet hebben van goede aileron servo's crashed!

Dus graag jullie mening en ervaring met hitec hs55 i.c.m methanol modellen.

greets pascal
 
Ooops Pascal, gelukkig dat je post want je maakte bijna een ernstige denkfout.
De 55 is echt voor piepschuim spul en kleine zwevers, je moet hier geen grote kist mee willen besturen met zware vibraties en de kans op flutter.
Weliswaar zijn die kleine servo's qua kracht niet slecht, maar de tandwielen zijn niet veel groter als die van een horloge, bij wijze van spreken.

Grotere kisten moeten ook stevige servo's hebben qua tandwielen. Één tik tegen je aileron en je hebt de tandwielen kapot.

Als je dan een dikkere servio niet kwijt kunt dan zit er niks anders op als hem iets naar buiten laten steken, veiligheid voor "100%" schaal.....
Het zit toch aan de onderkant, who cares...
 
Back
Top