Fokker D21 project in Malta

Je blijft me steeds verbazen Edwin.Toppie!!
Wat de gegevens van de Hurry betreft zie ik met veel ongeduld tegemoed(kan haast niet wachten om aan het landingsgestel te beginnen).
Bij voorbaat dank Edwin!!

Mvgr hans

Hey Edwin,
Wat een mooie kist! En wat een werk.... Maar wordt echt mooi op schaal hoor!
Complimenten!

Groeten van een ex-collega,

Ton

het was 1 van de programa,s wegens de dodenherdenking
weet niet welke zender was wel nederlands
mijn vrouw had hem er op gezet
de schat

Dat zijn nou een aantal mannen waar ik echt diep respect voor heb.

"Bang? Nee, kwaad waren we! Bang worden hadden we geen tijd voor"

"Maar als je het wilt horen durf ik best te zeggen dat ik het bijna in mijn broek deed af en toe"

"Je was geen moment bang, je zat achter die motor, so what..."

"Die Duitse generaal heeft nooit begrepen waar die C-10's nou elke keer vandaan kwamen."

"Ik moest dus naar de Waalhaven, en daar waren 36 vijandelijke toestellen in de lucht. Maar ja, het is wel een beetje veel om in je eentje 36 kisten aan te vallen"

"We vlogen laag, HuBoBee noemden we dat. Huisje-boompje-beestje"

"Er flitse regelmatig wat door de vleugel, ik zei tegen mijn vlieger dat we beschoten werden, en ja, dat dacht hij ook"

Laatst bewerkt:
"Bang? Nee, kwaad waren we! Bang worden hadden we geen tijd voor"

"Ik moest dus naar de Waalhaven, en daar waren 36 toestellen in de lucht. Maar ja, het is wel een beetje raar om in je eentje 36 kisten aan te vallen"

"Er flitse regelmatig wat door de vleugel, ik zei tegen mijn vlieger dat we beschoten werden, en ja, dat dacht hij ook"
Die eerste vond ik wel een eye-opener. Ik bedenk me weleens hoe zij zich voelden, maar stelde het me toch verkeerd voor.

Die laatste twee waren heerlijk Hollands nuchter!!!

Goedenavond,

eindelijk weer wat kunnen doen. De romp details zijn klaar behalve de motorkap, staartwiel, vizier, cockpitkap, hoogteroer balansgewichten, lampjes en nog wat cockpit details. Ondertussen bezig met de wielkappen. De vleugel kan nu ook bekleed worden. Rolroeren zijn ook klaar voor de oratex.

80404a1c5014c6cfb.jpg

80404a1c4fe365a8f.jpg

80404a1c4fe42ebd3.jpg

80404a1c4fe3e556d.jpg

Aanstaande weekend een schaalweekend hier in Malta. Neem de D21 mee, en de Stearman, Jenny en Nieuport 11. Het is hier al zomer (30 graden en weinig wind).

Groetjes, Edwin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Edwin,

De kist ziet er geweldig uit!!!

Ik heb dit weekend ook een schaalmeeting in Duitsland(spelle)vlak over de grens.
Veel succes met de schaalmeeting toegewenst.

Groetjes Jasper

hij wordt echt mooi Edwin.........

het is zonder twijfel een D-XXI !

Ga zo door, het eind is in zicht.

groeten john

Update 1

Dank je Jasper en John voor jullie reactie.

Flink opgeschoten (lekker compensatie verlof). Even een snelle update.

80404a201a08c03bf.jpg

80404a201a091131f.jpg

80404a201a08e30d4.jpg

80404a201a3f9ecb6.jpg

80404a201a3fc1517.jpg

80404a201a3fdec24.jpg

Groetjes, Edwin

Update 2

Het vervolg update 2.

80404a201a6f7cd55.jpg

80404a201a6f5a2a9.jpg

80404a201a6f3c620.jpg

80404a201a97e17f5.jpg

Wel nu weer verder met het bekleden van het linker rolroer.

Goedenavond, Edwin

Goedenavond,

ondertussen de hoogteroer balansen en trimvlakken gemaakt. Ook een stukje opgeschoten met de wielkappen. Vanavond het motorschot en de omgeving daarvan voorzien van een laag laminaat epoxy om het brandstof bestendig te maken.

80404a36aca1b66cf.jpg

80404a36aca30743c.jpg

80404a36acd6bc384.jpg

80404a36ac9dbc49c.jpg

De D.21 heeft eerste statische vuurproef doorstaan tijdens de open schallweekend. Goede reacties gekregen, dus dat geeft weer moed om het project af te maken.

Groetjes, Edwin

Ben terug van vakantie. Tijdens de vakantie in Othee geweest bij de de F4C/Benelux Cup (alleen kijken). Leuke dag gehad. Wordt echt eens tijd om een keer mee te doen....maar ja eerst voor bereiden voor de jaarselijke schaalwedstrijd op 21-9 bij onze club. Moet mijn titel verdedigen van vorig jaar....Dit weekend oefenen met de Jenny en hopelijk ook de Stearman. De D.21 moet even wachten, maar binnenkort komt erweer een update.

Groetjes, Edwin

Hoi Jitze,

klopt, maar geen DR1 maar een Sopwith Triplane. Niet erg succesvol, klein beetje schade bij de landing dat alweer gerepareerd is. Zeker een heel gezellige middag gehad bij de Red Eagles en bedankt dat kon gastvliegen.

Groetjes,Edwin

Oei, dan heeft de reporter zn huiswerk niet goed gedaan.

jammer dat ik niet wist dat je kwam vliegen. Ik was op dat moment de muren van onze studeerkamer met structuurverf aan het kwasten.

Back