Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Tja, nog even over die lijm, ik had nog nooit een vleugel ingedekt met een volle breedte paneel. Ik kon de lijm ook niet meer weghalen en te weinig is ook niet goed.... Maar was het wel een beetje teveel.
Dankzij de reparatie weet ik dat ook weer.
Dit voorjaar blijft het hier bij de kust hard waaien.... Tijd om nog wat details toe te voegen, gesimplificeerde vloeistukken van de motorgondel struts naar de vleugel, eigenlijk moeten die hol zijn maar het ziet er wel beter uit.
Afgelopen vrijdag heb ik weer met de F.XX gevlogen. Ik blijf het spannend vinden, gelukkig een paar goede vluchten en landingen gemaakt. Ofschoon het cg best voorlijk ligt, blijft hij erg gevoelig op het hoogteroer ( en de rolroeren ook). Ik heb meer expo en dual rate ingesteld. De luchtsnelheidsmeter vond ik plezierig, snelheden van 25 to 45 knots. Rob coachte mij, vandaar geen foto's van een vliegende F.XX, wel taxiënd met draaiende propellers. Helaas lukt het mij op dit ogenblik niet om 10X5 Master Airscrews te kopen, die van Kjeld zijn wel erg mooi! .
Zo, hopelijk ga ik nog wat meer aan mijn F.XX wennen en kan ik wat filmpjes maken.
Het blijft een mooie kist om te zien. Zo van de foto's af is er niets te zien van de reparaties van de crash. En kwa vlieggevoel kan ik me heel goed voorstellen. Dat heb ik ook als ik met mijn F.VIIb vlieg, mede ook omdat hij een beetje nukkig vliegt. En nu mijn F.XVIII bijna vliegklaar is wordt ik ook al een beetje zenuwachtig als ik aan vliegen denk .
Tja, ik zal het maar gezonde spanning noemen. Net nog een keer het CG uitgerekend met eCalc en het CG ligt vrijwel in het midden van de range.
ik hoop dat de vergrote expo en dual rate helpen. Dan de goede mixen voor flaps en retracts inregelen. genoeg te doen!
Veel sterkte met de eerste vlucht(en) van je fantastische F.XVIII !