Vandaag een start gemaakt met de struts van de gondels.
Ze worden gemaakt van 8x1mm stalen buis en de knooppunten worden zilver gesoldeerd.
Hier het 3D tekenwerk voor de struts aan de gondels, er zijn nog wat kleine aanpassingen gedaan om meerdere aandrijvingen mogelijk te maken
Mal voor het uitrichten van de voorste struts (L en R inzetbaar)
Laser 180 30cc 4-takt ruw gemodelleerd naar de maatschets, dit is ook nog een hele mooie optie als aandrijving

zeker qua sound
Ik heb de motorberekeningen van Jan Hermkens gebruikt en bij een vlieggewicht van 23kg (daar schat ik wel op uit te komen, maar ik had uiteraard lichter gehoopt) zou dit passen.
Ik heb met Ecalc ook de elektrische setup nog eens bekeken en daaruit blijkt dat de AL63-03 die ik in gedachte had te heet wordt, de AL80-02 zou een optie zijn maar dan moeten de accu pakketten ook weer groter dan 10S5000 om meer dan 3-4 min vliegtijd te halen

.
Zo'n vracht accu's is een forse investering en ik vraag me af wat wijsheid is in deze, omdat deze kist zeker niet dagelijks gevlogen gaat worden
Hier bezig met het op maat maken van de struts, heerlijk die metaal arbeid, lekker zagen, boren, buigen en vijlen
Tekeningen in 1:1 uitgeprint, erg handig
En dan eerdaags de brander erbij pakken
Dutch RC Kits heeft aangegeven dat er waarschijnlijk komende week tijd is voor het laatste freeswerk

, ben heel erg benieuwd naar het resultaat Ray
Groeten, Ralf