Eindelijk weer wat vorderingen te melden

Mijn zoektocht naar geschikte wielen heeft me via een idee van de mannen van de Large scale Fokker DVII dit opgeleverd: loopfietsje voor 10 euro van MP
Het onderste wiel is niet als gewenst, iets te groot en te smal
Deze maat is prachtig, en zelfs met kogellagers
Gewicht is wel even schrikken...
Over gewicht gesproken, ik hoop met de kist vliegklaar net onder de 25 kg uit te komen

.
De hele partij met de berekeningen van Jan Hermkens doorgenomen en daarmee zou ik met benzinemotoren uitkomen op 45cc per stuk.
Bij een vleugelbelasting van 110 gr/dm2, en dat is niet mis.
Op de site van Jan zijn de berekeningen te downloaden, zeker een aanrader daar eens te kijken want het geeft je een prachtig inzicht in wat er bij een aandrijving komt kijken
Laat collega vlieger Hans nu net 2 stuks Zenoah ZG45 in de verkoop hebben

Hij heeft me een mooie deal kunnen maken inclusief easy start systeem en ik ben nu eindelijk uit over de aandrijving.
Eens, elektro is qua schaal perfect, er komt niets buiten de gondel waar de 2 ZG45's vet aanwezig zijn
(en dan heb ik het nog niet eens over het formaat van de dempers

)
Maar ik zie tegen het (dure!) accupakket op met het onderhouden ervan (cyclen) voor die enkele keer dat hij zal vliegen, en bovendien heeft de diepe pruttel me doen zwichten...
Nu maar eens bezig met de inbouw
Mocht er nog iemand 2 van deze TC Piper demperpotjes voor de ZG45 hebben dan hou ik me aanbevolen
Groeten, Ralf