.
Bedankt Jan!
.
Tijd voor wat rigoureuzer werk,... zagen in de romp!
Het model had twee insteek vleugelhelften, maar ik heb nu drie vleugeldelen waarvan het middenstuk vast in de romp komt.
Daar moet dus wel plaats voor gemaakt worden, hier twee fretzaagjes in de romp:
Hap eruit,... alsof een haai in een surfboard heeft gehapt...
De Fokker had een vol symmetrisch vleugelprofiel met een hele flinke instelhoek welke me niet echt ideaal leken.
Omdat ik toch een nieuwe vleugel ging tekenen ben ik daarvan afgestapt.
Ik heb voor de nieuwe vleugel het Selig S8036 profiel aan de wortel verlopend naar het Selig S8037 profiel aan de vleugeltip gekozen.
De instelhoek van de vleugel heb ik nu op 2 graden gehouden t.o.v. de hartlijn.
Het stabilo heeft een instelhoek van -1 graad t.o.v. de hartlijn en de motorsteunen staan vooralsnog op 0 graden t.o.v. de hartlijn.
De vleugeltips krijgen wash-out van 1,5 tot 2 graden.
Ik twijfel nog over zijwaartsstelling van de motoren, vooralsnog staan deze ook beiden op 0 graden.
Enkele motivatie shots, even de nieuwe vleugel in de gerestaureerde romp gestoken:
Groeten, Ramses
.
Bedankt Jan!

.
Tijd voor wat rigoureuzer werk,... zagen in de romp!

Het model had twee insteek vleugelhelften, maar ik heb nu drie vleugeldelen waarvan het middenstuk vast in de romp komt.
Daar moet dus wel plaats voor gemaakt worden, hier twee fretzaagjes in de romp:
Hap eruit,... alsof een haai in een surfboard heeft gehapt...

De Fokker had een vol symmetrisch vleugelprofiel met een hele flinke instelhoek welke me niet echt ideaal leken.
Omdat ik toch een nieuwe vleugel ging tekenen ben ik daarvan afgestapt.
Ik heb voor de nieuwe vleugel het Selig S8036 profiel aan de wortel verlopend naar het Selig S8037 profiel aan de vleugeltip gekozen.
De instelhoek van de vleugel heb ik nu op 2 graden gehouden t.o.v. de hartlijn.
Het stabilo heeft een instelhoek van -1 graad t.o.v. de hartlijn en de motorsteunen staan vooralsnog op 0 graden t.o.v. de hartlijn.
De vleugeltips krijgen wash-out van 1,5 tot 2 graden.
Ik twijfel nog over zijwaartsstelling van de motoren, vooralsnog staan deze ook beiden op 0 graden.
Enkele motivatie shots, even de nieuwe vleugel in de gerestaureerde romp gestoken:
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: