FORMOSA F3A van GWS super kissie

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Mijn meting was gewoon op de grond, dus het de stroomlijn van het model heeft de meting niet beïnvloed. Zal eens een 10*4,7 proberen. Dank.

Zal dit draadje niet verder vervuilen. :wink:
:D

Ik ben uiteindelijke kunnen beginnen aan dit kistje. Het is mijn eerste modelletje van gws, mijn eerste parkflyerkit ook trouwens dus op dit vlak heb ik geen referentie. Tot nu toe alles zelf gedaan.
Maar echt mooi passen doet dat toch niet allemaal vind ik. Er zit toch wat verschil op de helften. Ook de aansluiting van de ene helft op de andere aan het kielvlak kan beter naar mijn mening. Het is misschien wel normaal bij dit soort modellen, maar erg netjes vind ik het niet.
Onder welke hoeken moet ik de motor zetten? Ik gebruik een Axi (moet nog een steuntje maken hiervoor). Ik dacht hem geen downtrust te geven en een graad naar rechts. Is dit wat ok?

Hallo Kurt,

Gewoon je motor bevestiging aan de standaard balk plaatsen.
Dat zijn dan de fabrieks hoek instellingen.

Groet,

ik zal die instellingen proberen over te nemen, alleen moet ik zonder dat stokje werken aangezien ik met een buitenloper zit.
het balkje eens op zijn plaats zetten en dan even meten. Ik moet nog een montage verzinnen voor de motor.

Eeh, ....

Ik vind dit dan een simpelere oplossing:

afb9328.jpg

En is ook zelf te maken.

Daar heb ik ook aan gedacht, maar de afstand van de middellijn van het balkje tot de propellor-as met de originele gws motor is kleiner dan bij de oplossing met een buitenloper zoals op je foto. Zo kan ik er het motorkapje niet opzetten want de zit de propellor te laag.

Wie kan er met het zwabberlandingsgestel eigenlijk een grondstart maken? Ik heb ze er na de eerste vlucht gelijk weer afgehaald want er was niet mee te rijden...

Hoi,

Is dit toestel een geschikte kandidaat voor de 15 euro brushless van rctechnics in combinatie met 3s lipo.
Ik heb even geen link want de site van rctechnics is offline.
Misschien ga ik een formosa kopen en zou graag van asfalt willen opstijgen.

Marten

hallo,

ik ben ook van plan de formosa te kopen.ik heb 2*lipo kokam 2cellen1500mah 7.5volts liggen.
3servo's 9gram en een castle creations regelaar 10amp.kan ik deze onderdelen gebruiken met de standaard motor??
ik zie dat er met de standaard motor veel gedaan kan worden,loops,...
hoelang gaat deze motor ongeveer mee? ik was begonnen aan een d^pron model,maar ik kan mss beter eerst eens met de formosa vliegen.
ik vlieg wel al tijdje met brandstof dus moet normaal wel lukken.

och en welke prop zou het best passen? ik zie hier vele verschillende props staan.

de regelaar zat op een brushless motor.een heli motor,

heb ik al heel wat over gevraagt en gezaagt in een ander topic:)
maar ik weet niet veel van elektrovliegen omdat ik brandstof gewoon ben

bedankt

dan kan ik evengoed een brushless motor opzetten,
ik heb nog een "fietsbel" geleend met kv1260 zou deze er dan oppassen?of maakt deze weinig verschil met de standaad motor,of toch mogelijk,meskant te oefenen

Even goed het stroomverbruik in de gaten houden! (10A regelaar)

Op 2 cellen, met maximaal een 9x4 prop zou het denk ik wel moeten gaan.

Maar de Fietsbel loopt eigenlijk pas lekker (meskant) op drie cellen, maar dan heb je weer een 18A regelaar nodig.

Back