vandaag mijn formosa ingevlogen, het was er schitterend weer voor.
De kwaliteit van de bouwdoos vind ik wat minder (maar het kost dan ook niet veel) doch de vliegeigenschappen maken dit ruimschoots goed.
Ik hoefde nauwelijks te trimmen, enkel een tandje up (waarschijnlijk omdat het zwaartepunt wat ver naar voor ligt)
setup:
AXI 2212/34 met jeti 18 regelaar en GWS9x7
3s1p 1500mA Kokam
3x Hitec Hs55
420 gr vliegklaar
Dit geeft een vluchttijd van 20 a 25 min wat ruimschoots is.
Het is geen 3D kistje, maar een klein F3A-toestel dat toch met wat snelheid moet gevlogen worden. Ik ga nog wat experimenteren met andere propjes. Maar die spoed van 7" lijkt me echt wel nodig voor fijn te vliegen.
Klein beetje couplinks bij meskant, ik moet nog wat meer roeruitslag zien te krijgen, maar voor de rest weinig tot geen slechtere vliegeigenschappen. De klassieke figuren zijn geen probleem met dit kistje. Ik moet mijn batterij nog verder naar achter zien te krijgen, nu zit ij al recht onder het cockpitkapje. Veel verder naar achter zal niet lukken. En de servo van het richtingsroer heeft wat problemen bj het terugvinden van zijn middenstand. Misschien eens vervangen door iets degelijkers
Hopelijk is hij een langer leven beschoren dan mijn vorige die amper 3 minuutjes leefde.