formost

de kj 66 loop eindelijk perfect

Goed nieuws de kj 66 loop eindelijk goed.
Hij toert super snel op en start vlot.
wat was het probleem.
De sticks had ik wat naar binnen staan door ze recht te zetten wat meer naar de zij kant en wat te knijpen op diverse plekken was het probleem over.
Weer wat geleerd.
Ik kan het merken aan de brandstof hij is wel even een stukje zuiniger bij 120 k

Laatst bewerkt:
nooit saai

Goed nieuws de kj 66 loop eindelijk goed.
Hij toert super snel op en start vlot.
wat was het probleem.
De sticks had ik wat naar binnen staan door ze recht te zetten wat meer naar de zij kant en wat te knijpen op diverse plekken was het probleem over.
Weer wat geleerd.
Ik kan het merken aan de brandstof hij is wel even een stukje zuiniger bij 120 k

Gerrit Jan.

Zo zie je maar, nooit een saai moment met die verfbranders :wink:
Je hebt de stick's dicht bij de buiten pot gezet las ik, je moet er nu wel voor waken dat de stick's niet te koud worden, (flame out's) omdat ze nu dichter in de koude luchtstroom staan, heb hier ook een beetje mee geexperimenteerd, met de gekochte RT hammer turbine, dit is wel een 70er turbine en is wat minder gevoelig dan een 66er turbine maar ook de grote turbine blijkt gevoeling te zijn voor de stick positie in de verbrandingskamer, heb ik geconstateerd.
Mijnsinziens was het stuiken/knijpen van je sticks al voldoende geweest.
Je turbine loopt nu perfect zeg je, niets meer aan doen en omhoog met die formost (zodra het niet meer stormt buiten :wink:)

Groet Ger Kovacs.

Laatst bewerkt door een moderator:
GK,
Het zijn geen verfstrippers maar verfbranders (althans uit die van mij komen er wel eens vlammen uit ):-)

Het is nu windstil, dus gaan met die formost...

GJB,

Netjes dat je het probleem gevonden hebt. Ik had hier echt even niet aan gedacht dat dit bij deze motor de oorzaak zou kunnen zijn. ( al zoveel verschillende sticks er in gehad, 6 ,8, 12, van voren, krom, recht etc.).
Weer wat geleerd dus ...!!!!! Het blijven mirakeltjes...

Veel geluk met de maiden en alles heel houden en rustig aan het is geen wedstrijd !!!

groet
JV

misschien

Heb een donkerbruin vermoeden dat vandaag wel eens de maiden zou kunnen zijn van de Formost, en ben zeer benieuwd naar de vliegeigenschappen van deze kist, of misschien gister al gemaidend?

Grt Ger.

Aan het weer kan het bijna niet liggen :noo:
Hier is het in ieder geval windstil met een lekker zonnetje, we zullen het tzt wel horen :-)

Sinds gisterenavond was hier ook een complete weersomslag, niet zo heel veel wind meer en droog met een zonnetje:p (zal je zien dat het in het weekend weer drama-weer wordt...)

Grt.

Sinds gisterenavond was hier ook een complete weersomslag, niet zo heel veel wind meer en droog met een zonnetje:p (zal je zien dat het in het weekend weer drama-weer wordt...)

Grt.

jij bent ook zo'n lekkere optimist kwa weer betreft he Alex:puppydogeyes:

zondag super weer , want dan ga ik vliegen:lol:

gr maikel

De formost heeft gevlogen

Van middag moest het dan maar gebeuren.
Ik zag er toch wel tegen op de laatste TT had na 1 rondje al geen zin meer en koos met een rot klap moeder aarde.
De formost dacht er anders over 4 keer heb ik gevlogen van middag.
De motor liep perfect.
Ik had een lang weiland uit gezocht de boer was net klaar met maaien dus beter kan niet.
De eerste keer gas er op even kijken hoe het reageert hij was bij na los even terug kijken of alles goed werkt tank nog voldoende brandstof.
115k ik zet hem op 120k moet hij hebben kunnen.
starten gas er op hij kwam rustig los het eerste rondje vol gas nu maar eens half hij vliegt mooi en ligt goed in de hand. 1/4 gas hij blijft netjes vliegen.
De landing ik kom binnen en heb de motor afgezet ik kon hem netjes afvangen .
Een geslaagde vlucht.
Met het koelen hoorde ik een aan loop geluid dus eerst naar huis om te kijken wat het was.
De compressor kwam iets tegen de in laat aan voor zichtig weg genomen.
Mijn zoon mee genomen en die heeft de volgende vlucht gefilmd binnen kort hier te zien.
daar na heb ik nog 2 vluchten gemaakt ze waren goed met nette landingen.
Alleen iets te hard binnen komen met als gevolg een beetje ver.
De formost een prima vliegend toestel ik ben er tevreden over.

De zender 2.4 ghz geen storing gehad niet met de piper met benzine motor vonkonsteking
niet met de 4.40 meter zwever en gelukkig ook niet met de formost super strak vliegen.

maiden

Gefeliciteerd Gerritjan met je formost maiden,nou zo zie je na pech komen er betere tijden.
Dus nu kunnen we nu weer samen mooie vlieg dagen beleven.
zal eens korting vragen op de kero zullen we wel nodig hebben.hi hi hi.
tot ziens,gr rene.

Mooi dat het een geslaagd maiden was, maar......vlieg je vaker gewoon "wild" met een turbinekist?
rolleyes.gif

Grt.

maiden formost

gefeliciteerd gerritjan met je maiden,op naar de volgende vluchten.
ik ben nu ook overgestapt naar 2,4ghz,dus binnenkort van alles te koop

Hey Gerrit Jan,
Kom net thuis en zag je bericht.
Goed om te zien dat je al wat vluchten gemaakt hebt. En nu weer lekker wennen aan de kist en alle eerdere vervelende voorvallen vergeten. Het is inderdaad altijd weer even "inkomen", als je een of meerdere klappers gemaakt hebt....

Leuk !!!!!!!!

groet,
Jacques.

Ziet er zeker goed uit :D

Nog een beetje oefenen op het niet stuiteren maar verder :thumbsup:

Mooi veldje ook wel trouwens :-)

jihaaaaaaaaaaaaaaa

@gerritjan

Gefeliciteerd met je maiden van je Formost, ziet er goed uit, vliegt mooi en je turbienetje draait goed, niks mis mee.

Nu nog ff dat stuiteren onder de knie krijgen, alhoewel dat eigenlijk een patent van u is, of het is gelijk BOEF vast aan de grond en daar staat die dan, maar goed hij staat wel weer heel aan de grond en dat dan wel weer natuurlijk.

Ik mag trouwens niks zeggen wand ik heb nog geen jet aan de grond gezet, maar dat duurt niet lang meer, het vliegen gaat me goed af, het starten zal ook geen probleem opleveren, alleeen ff die boom leren goed weg te zetten, maar dat zal ook wel lukken.

Maar ik zie wel dat jij je 2.4 ontvanger antenne niet goed op je kist hebt zitten, ik wil hier niet de wijsneus uithangen, maar ik zou als ik jou was maar ff het instruktie boekie goed lezen.

testklaarqg8.jpg

Let wel het laatste niet geisoleerde gedeelte van de antennedraad is de eigenlijke antenne van de 2.4 en de zenderantenne op je zender staat ook verkeert, dat zag ik op uw filmpie en hier op de foto, ma goed u zal het wel weten hoe het moed zal ik maar zeggen, dus zeg ik maar niks, maar kon het ff niet laten om u daarop te wijzen.

Het zou jammer wezen als u weer de grond in gaat, tochhhhhhhhh.

Gert Jan, jij hebt dus met je maiden heelveek geluk gehad, dat je niet weer bent gecrasht, het zijn de kleine dingen die het doen, tochhhh!!!!!!!!!!

Vriendelijke groeten Jaap

stuiteren

Nou jongens dat stuiteren valt nog wel mee.
Het is niet stuiteren maar om niet al te hard neer te komen zit ik wat aan de knuppel te trekken. af te vangen ik kom nog al snel binnen.
De antenne in de formost moet 90 graden staan ten opzichte van elkaar. dus dat is goed
De zend antenne moet gewoon recht naar voren steken o f 45 graden naar voren wordt aan bevolen op de foto vlieg ik niet het zal ook niet veel uit maken anders werd je er voor gewaarschuwd en was het geblokkeerd zo dom zijn ze bij futaba ook niet.
Mocht ik een fout maken hoor ik het natuurlijk graag.
Het filmpje zal ik proberen er op nieuw op te zetten.

Laatst bewerkt:
hallo G J Broekhuizen

je antenne delen steken uit de romp door de snelheid van de kist kunnen de antenne delen naar achteren buigen waardoor je geen 90 graden meer hebt .

dit wordt waarschijnlijk door anderen bedoeld

groet Martin Martens

Back