formost

Na grote pech met mijn TTs
Ben ik begonnen met de formost van digitech.
Best wel een aardig toestelletje voor weinig .
De tweede tt ging na 1 rondje regel recht de grond in.
Inmiddels heb ik een 2.4 GHZ zender futaba.
nieuwe servo,s, dus daar kan het de volgende keer niet meer aan liggen.
De piper vloog er in ieder geval super strak mee met de evo 9 zag ik nog wel eens een storingtje dat is nu weg .

CAX9gfs-QZw[/media] - formost 150

binnen kort meer over de formost gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
balen zeg, waneer is het gebeurd, en is het puur door storing gekomen?
sucses met de formost en hou hem heel.
groet gertjan

Laatst bewerkt:
hallo gerrit jan,

Ik zou op het amerikaans forum eens lezen over de formost.
Het is niet dat ik je ongerust wil maken, maar de mensen daar zeggen, dat de formost niet geschikt is voor turbine. Tenminste niet zoals hij van de fabriek komt. Ze hebben hem op diverse plaatsen verstevigd, en ook aangepast. Gewoon om de krachten van een turbine te overleven.

De volgende foto kom van de digitech site zelf
Je ziet dat de romp-vleugelstuk is opengesneden ter hoogt van de vleugelbuis. En dat hier carbon is toegevoegd om het allemaal sterker te maken.
IMG_0127.JPG

Misschien even rondneuzen en informeren. Want het zou zonde zijn als het met deze kist fout zou gaan, vanwege een zwakke constructie

balen zeg, waneer is het gebeurd, en is het puur door storing gekomen?
sucses met de formost en hou hem heel.
groet gertjan

Het is puur door storing verhoorzaakt . Het volgende gebeurde er, de motor ging uit ik gaf gelijk down ondanks dat de snelheid niet laag was draaide terug om te landen een tol vlucht en dook de grond in . De tt kwam netjes los en vloog het rondje strak niets aan de hand.
En dan sta je gek te kijken heb ik weer. eerste gedachten ik stop er mee.
Als je zelf een verklaar bare fout maakt is minder erg.
Maar goed binnen kort vlieg ik weer met de turbine met het vertrouwen dat het nu goed zal gaan
En een tt komt er zeker weer .
met vriendelijke groet Gerrit Jan

Ik zou op het amerikaans forum eens lezen over de formost.

Heb ik al gedaan ik versterk de vleugel bevesteging zo als op je foto te zien is .

ik ben nog op zoek naar carbon rond 10 en 16 wie weet een goed adres

Laatst bewerkt:
Oeps, dan was het op 18 Mei 2008 bij de coniferenkweker en slecht daggie, de 1 vliegt gelijk bij de start in een afzettingsdraad voor de schapen en de ander crasht na 1 rondje.

En als ik me niet vertel is dit jouw 3e kist al in korte tijd die je crasht, ja dan zou ik het ook overwegen om te gaan dammen, kunnen hoogstens je stenen op de grond vallen, een kleinigheidje hou je altijd natuurlijk, maar dit is ni leuk meer.

Maar wat jammer is dat je nu weer waarschijnlijk een bak allende hebt gekocht.

Sterkte verder, enne koppie op he, eens zal het lukken.

Vriendelijke groeten Jaap

Laatst bewerkt:
Gelukkig zie ik het allemaal nog wel zitten.
Ik heb hier modellen waar ik meer dan 15 jaar regelmatig mee vlieg zonder schade.
De salamander daar heb ik meer dan 1500 vluchten mee gemaakt .
De laatste tijd zit het turbine vliegen tegen .
Maar ach het zijn niet van die dure toestellen.
De formost is geen probleem bak maar met een kleine aan passing een goed koop turbine trainer .
En het ziet er niet eens slecht uit.

Vriendelijke groet Gerrit Jan

ik heb weer even tijd gevonden voor de fomost.
De servo,s zitten er in futaba 3001
2x hoogte roer 2x richtings roer 2x rolroer en 1 hoofd wiel
de korte alluminium buizen heb ik vervangen door een lange koolstof buis 16mm en rond 10 staaf dwars door de romp en verder de vleugel in
De vleugels worden versterkt met glas vezel ongeveer 60 mm breed .
dit moet volgens mij voldoende zijn

De kj 66 mm ga ik er in zetten met een orbit jetronic Ecu

Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Hey Gerrit Jan,
Dat is de Spirit !!!

Soms raak je in de situatie van""ik stop ermee"... maar de echte zelfbouwers zie je gewoon weer doorgaan. Hardstikke goed te zien hoe je deze kist alweer bijna vlieggereed heb..!!

Dank voor de foto's en info dit gaat nu helemaal lukken.

groet,
Jacques

orbit aecu 2.9

De formost is klaar.
Ik heb op ebay een ongebruikte aecu gekocht orbit 2.9 werkt alleen op een optische sensor. (de nieuwste uit voering kun je kiezen hall of optische]
ik heb geen ervaring met een optische sensor, en heb ik ook niet dus moet ik even kijken hoe ik het op los . mijn voor keur gaat naar een hall sensor om dat die er al op zit.
een hall sensor geeft 1 puls af per omwenteling een optische 2.' wie kan helpen
Als dit opgelost is kan de formost de lucht in.

met vriendelijke groet Gerrit Jan

maiden

@Gerrit jan

Jammer hoor, waarom koop je niet een projet ecu, mij bevalt die prima, nu heb je er weer een probleem bij en vraag je hier om hulp, niks mis mee hoor, daar is dit forum voor, toch!!!!!!!!!!!

Laat me ff weten wanneer de maiden is, kom ik even kijken, IK BLIJF OP AFSTAND HOOR.

Suc6 met je maiden.

Met de Vriendelijke Groeten

Jaap Gaasbeek

Laatst bewerkt:
orbit

@Gerrit jan

Jammer hoor, waarom koop je niet een projet ecu, mij bevalt die prima, nu heb je er weer een probleem bij en vraag je hier om hulp, niks mis mee hoor, daar is dit forum voor, toch!!!!!!!!!!!

Laat me ff weten wanneer de maiden is, kom ik even kijken, IK BLIJF OP AFSTAND HOOR.

Suc6 met je maiden.

Met de Vriendelijke Groeten

Jaap Gaasbeek

Ik heb bericht ontvangen van orbit ze kunnen de ecu 2.9 update naar 3.3 dat betekend dat ik dan de nieuwste versie heb die ook geschikt is voor een hall sensor.
Het vliegen laat dus even op zich wachten ik heb geduld. met vriendelijke groet Gerrit Jan

ziet er weer mooi uit gerritjan,binnenkort weer de lucht in,met de tt erbij.
we maken er weer een mooie vliegdag van,weet ik zeker.
gr,henk

vraagjes

@Gerrit Jan.

Dat met die ECU komt wel goed begreep ik?
Wat is de kist nu vliegklaar nog gaan wegen met een KJ 66 type motor?
Kist ziet er heel goed uit maar ik denk dat je hem zo licht mogelijk moet zien te houden gezien de lichte constructie, just my two cents hoor, ik heb hem niet in handen gehad maar hoor van diverse kanten dat ie erg licht van constructie is, dus geen hoge G's trekken maar vloeiend vliegen, dan maakt het niet uit.
Hoop dat je van deze kist eindelijk eens een beetje vlieg plezier hebt, alleen al voor al die tijd die erin gaat zitten.
Zie de fototjes wel tegemoet.
Succes met de maiden G.J.

Groet Ger.

fromost/tt

Super GerritJan,het gaat nu zeker goed met je 2,4ghz setje,
Test de turbine eerst goed uit en als het niet lukt kun je altijd nog de nieuwe tjt regeling gaan gebruiken.
Maar ik laat wel van me horen als het zover is.
Eerst een paar weken vakantie daarna lekker met z,n drieen naar het veld.
groetjes Rene.

@Gerrit Jan

Ik sluit me helemaal aan wat Ger hierboven schreef, dat met die ecu komt wel goed maar met die formost ??? kijk er mee uit met vliegen het zou jammer wezen dat je weer crasht tussen de coniferen aldaar in Oldebroek.

Suc6 verder

Let my no for the maiden

Met Vriendelijke Groet

Jaap Gaasbeek

Leuke kist, ik heb er ook al eens over zitten denken, maar dan met een benzinemotor.....

Grt.

@Gerrit Jan

Ik sluit me helemaal aan wat Ger hierboven schreef, dat met die ecu komt wel goed maar met die formost ??? kijk er mee uit met vliegen het zou jammer wezen dat je weer crasht tussen de coniferen aldaar in Oldebroek.

Suc6 verder

Let my no for the maiden

Met Vriendelijke Groet

Jaap Gaasbeek

149 euro mag je ook niet het uiterste van verwachten.
Crashen ga ik niet van uit de vleugels zijn versterkt twee koolsof buizen door romp en verder de vleugel in .
Er wordt in gevlogen op het vliegveld waar ik 1 op 1 vlieg verharde baan ruimte genoeg.

Back