Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met het rijden met de F201 van Tamiya? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen??
Yups, aankomende vrijdag gaan Jitse en ik sowiso met de Pro10 de baan op dus je bent uiteraard van harte welkom om erbij te komen... Joost.
Ik heb er twee jaar intensief mee gereden . De auto is erg kwetsbaar ( echt niet te vergelijken met tourwagen ) en de setup is snel ontsteld. Er zijn veel hopups en 3rd party onderdelen te koop. Als je alles goed afgesteld hebt en goede banden hebt gaat hij redelijk snel, probleem blijft echter dat de banden met hoog profiel extreem vervormen in de bochten. Op youtube staat een onboard filmpje van een 201 kijk daar maar eens naar.
Tamiya aankondiging: xxxxx1/10 R/C F103RM (Type T) Body Parts Set (Tentative) Verwacht 2008 Q3 No image available This is the new spare body great for F1 R/C cars having its own unique body design. This spare body is designed for those who would like to express their individuality through their R/C car, and for those who believe that they can do a better job at designing cars than the pros! When you have produced your own customized body, not only you will be the envy of your friends, but your car will definately turn heads at the race course. Nou dat lijkt me wel wat "the envy of your friends" Turn heads and drop jaws! @joost ik ben er woensdag ( kantinedienst ) en vrijdag
Met lipo rijden is erg leuk maar het laden kan nog wel eens gevaarlijk zijn. Hiervoor kan je het beste dit gebruiken: Veilige LiPo laadzak [EA023] - €*19,95 (Allerlei) : Op Voorraad! Kijk maar naar het filmpje en je weet waarom ;-)
bij de lemans serie (proten) is de regel ,minimaal lipo's van 20c met een balancer en niet meer als 1c laden.dit word ook gecontroleerd!!.en er ook geen noodzaak om het anders tedoen want je gaat er niks harder mee. als je bang bent voor ontploffende lipo's moet je je laptop en je mobi telefoon ook de deur uit doen.of verbieden in de pits. een lipo zak kan uiteraard geen kwaad,maar als je gewoon aan de voorschriften houd(jaja,ik weet het)kan er eigenlijk niks gebeuren.het grote verschil is dat er genoeg capeciteit in de accu's zit en het voltage mag toch niet hoger als 8.4v.dit tenopzichte van de nimh accu's.doe je het wel anders is het enige resultaat een kapote lipo.
ik kom ook woensdag even weer wat proberen. nu met 48DP op me F1 de fijne vertanding werkt niet echt als het zo dicht bij het vuil op de baan komt. f201 is heel mooi om te zien rijden (hard) met de F201 4WD is een heel ander verhaal moet je behoorlijk aan de sleutel en dat is iets waar ik niet echt zelf tijd en zin in heb. ga zelf voor een 2WD Michel
Update: De auto rijd redelijk naar mijn zin, in sommige hobbelige bochten heb ik duidelijk minder grip en word hij onrustig. Daarom dit experiment met demping, De auto is nu ook langer en beter op schaal. Binnenkort weer testen
Dat ziet het zeker, ik vraag me alleen af of niet te "zacht" is. De dempers staan vrij shuin ten aanzien van een normale ophanging, en dat maakt deze versie al snel zachter. Of zit er nog iets in de dempers? Groet Robert
Ziet er goed uit Oscar... Ik zou lekker dikke olie in die dempers doen denk ik. Ben benieuwd of dit een verbetering is. We zullen het vrijdag zien. Joost.
Erg mooi gedaan....ook wel fijn gefotografeerd!!! Maar nu snap ik ook waarom Aguri niet meer meedoet....er staat geen enkele sponsor op die kar;-)