Ik heb het Tamiya wiliams stikkervel ingescand voor de contouren van de stikkers. Daarna in Adobe Illustrator zelf nieuwe Super Aguri stikkers getekend. Plaatjes genoeg op Google afbeeldingen. De vleugels zijn klaar en de neus, de rest komt nog. Ik print het met aan laserprinter op kunststof stikkermateriaal. Dan met de hand uitsnijden ( veel werk ) Maar dan heb je ook iets unieks!
Heel cool gedaan Oscar! Echt smullen dit soort projecten. Mocht er ooit wedstrijden gehouden gaan worden dan ga ik serieus nadenken om mijn CCT om te bouwen naar een 6 wheeler "Frankenstein" Tyrrell P34. De achteras van mijn CCT inclusief Pro10 wielen, 4 sturende voorwielen van een 1:12 pan car en een rok aan de onderkant van het chassis met PC ventilatoren aan de achterkant a la Brabham BT46B/ Chaparral 2J. Lola kapje. Vering a la Roelof's micro rs4 voor de achteras. hmmmmm... tempting..
Genoemde manieren om meer tractie te verkrijgen is dus toegestaan? Houden jullie een regelement aan of?
We zijn nog niet zo ver, maar Michel en ik hebben het idee om een beetje realistische auto's te hebben. Foambanden zijn niet zo realistisch. Het begint nu langzaamaan te borrelen bij verschillende mensen, ik heb wel het idee dat het tot een klasse gaat leiden. Een grid vol F1 auto's is echt geweldig. De tourwagen klasse heeft nog weinig met schaalmodellen te maken, Formule 1 klasse zie je echt hele mooie auto's.
de dempers werken uitstekend, veel betere grip in hobbelige bochten. Nog een klein probleem op te lossen met de gewichtsverdeling op de achteras. Zoals bij elke F103GT zit er nogal een klomp onderdelen aan de diff kant. Bij het accelereren heb je daar last van ( naar een kant trekken ) Maar weer eens wat bedenken om dat in evenwicht te brengen. Liefst doe ik er een CRC as en diff in, maar dan moet je wel wat lastige aanpassingen doen.
Wat ik me afvraag is of als je de optionele 'height-adjustable gearcase' van Tamiya zou gebruiken (die waarbij je de hoogte van de as kan verstellen) je dan Pro10 kogellagerblokjes zou kunnen gebruiken in plaats van de tamiya kogellagerblokjes. Dan zou je nl. heel makkelijk een CRC as kunnen gebruiken...
Nog een probleem op te lossen: Dit is een algemeen F103 GT probleem. De linker kant weegt 6 gram, de rechter kant weegt 36 gram. Nu is vooral dat metalen onderdeel rechts nogal aan de massieve kant daar moet een hoop van af te slijpen, boren, vijlen, frezen zijn. Dit onderdeel is volgens mij van vernikkelt staal. Er is ook een 3 racing versie van alu, maar die gaan wel erg vaak stuk. Heb nu ook net mijn 1/8 inch diff kogels binnen, dan kun je een normaal 48 DP spurgear gebruiken. Je hebt dan ook nog een verloop ring nodig in het hart van je spurgear. binnenmaat 8 mm buitenmaat 9,5 mm.
Oscar, kan je dan niet gewoon voor de F103 F1 diff set-up gaan? Of hebben die een andere 6-kant maat? Zeker weten dat dat wel lichter is...
Is allemaal weer anders grotere 6 kant dus gaat ook niet met verloop. Weer andere velgen enzo. Ik ga nog uitzoeken hoe je een CRC as passend zou kunnen krijgen. Voorlopig hiermee rijden. ( denk jij nog aan je 1 mm plaat )
Ja komt goed... Komt helemaal goed... Anders even onze breinen bij elkaar laten werken en er een CRC as voor pas maken... Twee weten er meer dan één... De zit dan ook met hubs enzo namelijk. Maar daar komen we wel uit. Joost. p.s. @Banana: Ja, we ontwerpen de chassis veelal zelf op de pc en maken dit ontwerp klaar om gefreesd te worden... Eerst prototypes van Epoxyplaat en dan uiteindelijk soms uit carbon...
He Oscar, gister heerlijk gereden met me F1 gaat echt super nu. alleen nog steeds niet de juiste banden helaas, kan niet wachten totat v/d week alle spullen binnen zijn zoals Ride banden -velgen en verloop ringen van alum. voor het spur gear en Body's en uiteraad kits F103GT ben nu ook aan het opbouwen en volg je topic omtrend het diff. ben benieuwed wat je er uitendelijk van maakt M
He Oscar, vandaag is alles van Cross binnen gekomen ga mooie combo dealtjes maken met regelaar brushlss motor en Lipo pack. de Foams zijn nu binnen de Ride rubber komen denk volgende week binnen. en 6 type F1 bodies ga alles dit weekend online zetten ben er iedergeval woensdag weer om het met een setje te testen zal zeker nog harder gaan M