FORUMLEDEN met “SCIENCE FICTION” bloed, in de aderen: ........Unidentified flying objects / UF

@Steffe,
Tot nu toe volgde ik dit wel, maar dacht dat het alleen om "echte" UFO's ging (weer eens niet goed gelezen natuurlijk). Maar nu begrijp ik dat ook voertuigen uit SF boeken, films en TV-series in aanmerking komen. Dan ga ik eens extra opletten, want SF zit me niet alleen in het bloed, ik was er jaren lang aan verslaafd. Sinds 1960 geprobeerd bijna alles in de SF literatuur bij te houden. Ik heb nu nog zo'n 1500 SF boeken, maar denk er bij elkaar wel zo'n 4000 gehad te hebben.
Alleen de laatste jaren is het droevig gesteld met de "echte" SF, vind ik. Alles glijdt af in de richting van Fantasy. Niet dat daar ook geen goede in zijn, te beginnen met Tolkien, natuurlijk, maar ook auteurs als Ursula LeGuin en Anne McCaffrey (gedeeltelijk!!) kunnen er wat van. Maar ik mis toch wel de echte SF.

Ik ga eens goed opletten!!!!!

Groet,

Ad

Oke Ad, laat eens zien wat je met die enorme SF kennis kan:

Flying Saucer, voor de rest zeg ik nog even niks...

ufo.jpg

ah ja, je bent voornamelijk van de boeken he, sorry.
Anyway, de schotel is een prop uit een SF film...

Inderdaad, films maar tot op beperkte hoogte. Het is betrekkelijk oud, dus dan denk je automatisch aan War of the Worlds, maar dat zal wel te makkelijk zijn.

Moet diep in m'n geheugan tasten naar oude films.......

Dat klopt als een zwerende vinger Ad, jou beurt ! :D

OK, sneller dan ik gedacht had, maar je hebt me ook wel wat geholpen!!!

The Day the Earth Stood Still
Regisseur: Robert Wise (1914-2005). Wise is later bekender geworden door films als West Side Story (1962) samen met Jerome Robbins, Sound of Music (1966) en Star Trek - The Motion Picture (1979). Een gevariéerd oeuvre dus, met ook (nog diverse andere) SF uitstapjes. Het was overigens een enorm produktieve man, met eerst zo'n 17 films als editor, en zo'n 45 als regisseur!
Aan het begin van het filmje hieronder is de "schotel" nog wat beter te zien:

Ik had nog niets klaarliggen als nieuwe opgave, want dit had ik niet zo snel verwacht. Zoals gezegd ben ik meer een SF lezer, en het aantal SF boeken met in het oog springende illustraties is dun gezaaid (ik ga toch een zoeken!!).
Een UFO dus:
Unidentified, nou dat is ie zolang jullie het niet weten, en Flying Object is zo'n beetje alles wat niet op de grond staat. Nou daar voldoet het volgende dus wel aan:

1295367516_resized.jpg

De vraag is: wie, wat, waar en wanneer!!!!!

Voor een aantal onder jullie misschien een eitje, ik zie het wel. Ik kan zo even niet kijken en kom over een paar uur terug. Ik laat me verrassen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Steffe,
Tot nu toe volgde ik dit wel, maar dacht dat het alleen om "echte" UFO's ging (weer eens niet goed gelezen natuurlijk). Maar nu begrijp ik dat ook voertuigen uit SF boeken, films en TV-series in aanmerking komen. Groet,
Ad

Beste forumleden.......

Het was inderdaad mijn bedoeling om hier een draadje te plaatsen over "echte " ufo's.......
Sorry voor deze laattijdige reactie maar de zeer snelle antwoorden in het draadje hebben mijn schaduw ingelopen......:rolleyes::rolleyes::o:o

Hierbij de rechtzetting.....
Dit is een draadje met een "semi" wetenschappelijke richting .....

Juist.....het gaat om "echte" ufo's, gebeurtenissen en meldingen.
Dus geen science fiction achtige plaatjes en fantasy uit star wars, enterprice, galactica..... (deze zijn wel zeer mooi maar misschien kan dit in een ander draadje gemaakt worden......)
Dus ook geen plaatjes van voertuigen ed....uit SF boeken, films en TV-series

Ik zal hiervan een vermelding maken op de eerste blz van dit draadje

aan Ad:
Dat filmpje van Utube is zeer mooi.....ik had deze film ook voeger nog gezien op TV.
Aan U voor de volgende vraag of mededeling in dit draadje met "echte" ufo's
Ik ben er zeker van dat U dit goed doen:cool::cool::cool:

PS: Ad, misschien kan jij een draadje lanceren mbt voertuigen, toestellen, robotten uit science fiction films, TV...
Ik kijk ernaar uit.....Ik zal uw draadje ook zeker bezoeken.....

vriendelijke groeten
steffe

Laatst bewerkt:
Uit de film met "Dr. Strangelove", o.a. schitterende rol van Peter Sellers?

Uitstekend Max. met drie rollen van Peter Sellers!!! En van één van de beste regisseurs: Stanley Kubrick, die later ook met Arthur C. Clarke "2001, a Space Odyssey" zou maken (de film was er eerder dan het boek).

Verdere details zijn makkelijk op te zoeken:

Wie: Major "King" Kong (een rol die volgens het oorspronkelijke plan ook door Peter Sellers gespeeld zou worden)
Wat: een atoombom
Waar: ergens boven de Sovjet Unie
Wanneer : 1964

Een prachtig doemscenario over hoe de Koude Oorlog had kunnen aflopen....

@Steffe
Je hebt gelijk natuurlijk, maar na "Independence Day" en "The Day that the Earth Stood Still" dacht ik: "dat kan ik ook".
Omdat ik me helemaal nooit in UFO's verdiept heb vanwege disinteresse, dacht ik eerst de draad maar terug te geven, maar dat is weer te makkelijk.

De verwijzing naar SF in de titel van dit draadje sticht echter wel verwarring, want SF en UFO's hebben niets, en dan ook niets met elkaar te maken. SF is per definitie FICTIE.

Dus nu maar een non-fictie UFO melding. Waarschijnlijk een hele makkelijke, maar dat brengt het draadje wel terug op jouw spoor.

Dus vraag is: waar en wanneer.

1295382564_resized.jpg

Ik heb even snel het draadje gescand, maar heb deze nog niet zien voorbij komen.

Groet,

Ad

Laatst bewerkt:
Ad,

bij nader inzien.....je hebt gelijk....
ik zal de titel aanpassen.....

groeten
steffe

PS: Ad, misschien kan jij een draadje lanceren mbt voertuigen, toestellen, robotten uit science fiction films, TV...?

oke, ik had dus ook niet helemaal begrepen dat het alleen over echte UFO's moest gaan, maar prima dan gaan we daar op verder, eigenlijk nog beter ook :)

Mooi filmpje Ad !

Tja, wat zijn echte UFO's? :confused:

Hier een van die foto's die circuleren als bewijs. Voor mij is het duidelijk een of ander bouwwerk van een militaire of industriële installatie of iets dergelijks, of misschien was het wel een revolutionair stuk architectuur. Het is duidelijk te zien dat de basis (onder de 'schijf') vierkant is en niet symmetrisch met de rest. De bovenste twee stukken zijn ook vierkant en dus 0,0 aerodynamisch. Maar ja, wie ben ik? Er zijn mensen die wel open staan voor het onverklaarbare en duidelijk zien dat dit een UFO is.

ufo01.jpg

Het viel me op dat deze 'UFO' in verband werd gebracht met onderstaand project. Tja, misschien was het een 'shape-shifter' ... ik vind het niet op elkaar lijken.

De vraag ... wat was de naam van dit project?

(Persoonlijk ben ik er nog niet uit of dit feit of mythe is, maar die vraag gaat op voor vrijwel alle UFO meldingen ... op z'n minst is het een echte mythe.)

ufo02.jpg

Laatst bewerkt:
Back