FORUMLEDEN met “SCIENCE FICTION” bloed, in de aderen: ........Unidentified flying objects / UF

Dat is de Haunebu, een geheim Duits wapen uit de tweede wereldoorlog. Is heel veel over geschreven, maar of het waar is? Als er al anti-zwaartekracht motoren bestonden, dan zouden die nu toch ook worden gebruikt!

:thumbsup:

Feit is wel dat de Luftwaffe er lustig op los experimenteerde in de oorlog ... maar of de Haunebu echt bestaan heeft of echt een plan is geweest, dat durf ik ook niet te zeggen.

Ik weet ook niet of die kleurenfoto echt is ... kan ook een foto van een maquette zijn geweest, of misschien was het wel een echte foto van een geschutskoepel voor een bunker?

"Truth is in the eye of the beholder"

Hier een pagina over de Haunebu: http://discaircraft.greyfalcon.us/HAUNEBU.htm

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Tja , het blijft leuk he. Het valt me op dat het design van de "waargenomen" ufo's altijd gelijke tred houdt met de design mores van de tijd waarin ze "waargenomen" worden, toch attent van de aliens om niet te veel vooruit te lopen op onze ideen , ha ha.
De duitse variant is een hoax, en waarschijnlijk bedoeld als propaganda stunt, dit model is tussen de vroege 1940's tot 1960 zelfs waargenomen. De "kenner" Adamski o.a. heeft het van de "biervatafsluiter" afgeleide model weer gepikt om zijn "ontmoetingen met aliens" te bewijzen. Waar fantasie al niet toe in staat is. M.vr.grt., Max
ufohoax086b.jpg

Ha ha Henri,
Ja , eigenlijk is het misschien wel interessant om bij de gevonden ufo de waargenomen kledij van de alien af te beelden, "gniffel", blijft vreemd dat wezens die het heelal in een oogwenk kunnen overbruggen nauwelijks in staat zijn om een "goed zittend ruimtepak" te maken, af en toe lach je je toch een breuk bij die foto's? Enfin terug naar de volgende opgave...
M.vr.grt., Max

adamski a die naam klinkt idd bekend.
hij zou met zijn vrouw een ecounter hebben gehad met zeer vriendelijke buitenaardsen welke zeerlang waren en lang blond haar en blauwe ogen hadden (type zweden) van venus. welke hun hadden verwelkom in hun vliegende schotel en had zo de wereld van boven kunnen zien hij was ook meegenomen naar hun planeet.

Hoi Steffe en Vinze e.a.,

Ja, daar gaat het boek van Adamski(plaatje is van de omslag) ook over, overal waar hij op afgelegen plekken kwam "struikelden" hij en zijn vrouw bijna over de om hen heen landende ufo's waarop de aliens hen telkens uitnodigden voor vluchten met een kopje thee en wat al niet meer, ha ha.
Waarschijnlijk heeft hij zijn vrouw gehersenspoeld of zo om daarin mee te gaan en waren zij uiterst consequente oplichters/fantasten, anders houd je dat niet zo lang vol.
M.vr.grt., Max

NPS

het is aan u
zoek maar een mooie vraag, plaatje of filmpje

ik kijk ernaar uit

ps: ondertussen gaan we een beetje verder keuvelen nietwaar... tot nps komt met de nieuwe opgave

steffe

He. dat had ik even niet begrepen. Meetinstrumenten, dat lukt nog wel, maar nu iets over UFO's zoeken? Die Haunebu was een echte toevalstreffer. Maar ik doe m'n best.

Dat viel mee. Snel iets gevonden. Geen afbeelding van een UFO, maar van iets "geheimzinnigs" dat in Nederland is voorgevallen en dat zijn sporen heeft achtergelaten. Er bestond een vermoeden dat de veroorzaker van deze sporen uit de ruimte kwam. Maar zoals vaak, bewezen is dit niet.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De man op de foto staat naast een put. Daar draait het een beetje om. Dat woord put. Die put is ook het verschijnsel dat is aangetroffen. Het gaat ook niet om één put, maar om meerdere. Een meteoriet? Nooit bewezen. Iets uit de ruimte of misschien zelfs buitenaards? Ook niet bewezen.

Ook toen was er al een overheid die snel met sussende woorden kwam. Wat dat betreft is er weinig veranderd.

De grote vraag is, waar gaat dit over, waar was het en wanneer.

Laatst bewerkt:
Nee, veel later. De "gebeurtenis" heeft heel nederland op z'n kop gezet. Het was landelijk nieuws en het is zelfs op de zwart/wit TV geweest.

Laatst bewerkt:
Het Gat van Wormer

Ik heb het gevonden!!!:D:D

Het spektakelstuk 'Het Gat van Wormer' is gebaseerd op een ware geschiedenis. In september 1959 werd de rust in Wormer ruw verstoord door de vondst van een eigenaardig gat met een diameter van 60 centimeter op het land van boer Teun Jongert. Eigenlijk waren het twee gaten, want op het land van boer R. Grevers was ook zo'n gat ontstaan, maar hij had het snel gedempt omdat het gat een gevaar opleverde voor zijn koeien. Het gat van Jongert werd groot nieuws en trok zelfs filmploegen uit Amerika. Men dacht aan de inslag van een projectiel, dus verscheen Defensie, onder leiding van majoor J.J. Blommaart van de Explosieven Opruimingsdienst.

Er werd een poging gedaan om met groot materieel het gat verder uit te graven. De majoor was op een diepte van 28 meter wel op iets hards gestoten, maar moest toch opgeven omdat het budget van 2500 gulden na een week op was. Hij zocht de oorzaak in de inslag van een raket, mogelijk een trap van een Russische Spoetnik. Amerika zag wel wat in de mogelijke vondst van een Spoetnik, maar het ministerie van Defensie wilde geen buitenlandse pottenkijkers. Dat betekende het einde van het onderzoek, en daarmee is het raadsel nog steeds niet opgelost.

Op 19 augustus 1975 was er plotseling weer een gat, 600 meter oostelijker. Veehouder Willem Dokter aan de Dorpsstraat wist niet wat hij zag en dekte het af me planken. Weer een satelliet? Enkele Zaankanters hadden op het moment van de inslag een vuurbal boven Wormer gezien. Volgens archeoloog H. Altena van de Universiteit van Amsterdam kwam het door de voormalige waterputten.

gatwormer.jpg

Juist! Dat is snel gevonden. Het gat van Wormer. Gebruikte met opzet de term "put" om niet direct een relatie te leggen.

De gaten zijn inderdaad toegeschreven aan oude waterputten, maar ook aan oude kleiputten, wat nogal onwaarschijnlijk klinkt. In ieder geval is het een origineel Nederlands mysterie.

even tussendoor

een IFO (Identified Flying Object) van woensdag nacht/donderdag ochtend

ef_tu95bear_20070822.jpg

Laatst bewerkt:
Back