FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een Суханов "Дископлан-2" (Sukhanov Diskoplan-2) zwoofvloogtuig uit 1960 ... of dit exemplaar "ooit" gevlogen heeft ??? ik kan er weinig informatie over vinden in een voor mij leesbare taal ;-) het enige wat ik kan vinden is dat de cirkelvormige vleugel 4,9 meter in diameter is/was ...

Laatst bewerkt:
@Key, ja het was een Bloch MB 480, (een "float-plane" ontwikkeld uit de Bloch MB 131/134 bommenwerper, 2 prototypes van gebouwd in 1938 en 1939) ... Marcel Bloch veranderde zijn naam in 1949 in Marcel Dassault (naar de codenaam van zijn broer, de bekende Franse generaal Paul Bloch), en zijn bedrijf werd ook omgedoopt in Dassault ....

Jouw vliegding is vast een : Autogiro of een Autogire of een Autogyro of een Autogyre of een Autozyro of een OTOJIRO of een OTOJIR of een AUTOGIR of een autožirs of een autogir of een Auto-Gyro of een Gyrocopter of een Gyrokopter of een Girocopter of een Girokopter ;-)

Aangezien ik jouw foto gevonden had zowel in rechts als lings aanzicht was ik zeker van het juiste antwoord.
En het is inderdaad een soort autogiro .Maar welke is de vraag?

Ok, de volgende. Waarschijnlijk snel geraden, maar één ding is zeker!
Ik wil ook wel zo'n ding :D ;)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back