FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een GAF (Government Aircraft Factory) A93-1 Pika, Aboriginal for ‘flier’, from Down Under
  • GAF Pika
    Australia’s only indigenous jet aircraft, The GAF (Government Aircraft Factory) Pika, Aboriginal for ‘flier’.

    It was a piloted version, a proof of concept, of the remote controlled pilotless Jindivik (‘hunted one’) target drone then under development. The Pika holds a significant place in Australian aviation history as it was and possibly will be the only jet aircraft designed and built in Australia. At the time (1950) it was the smallest jet aircraft in the world. It embodied all the design features of the Jindivik, but with differences that included lateral air intakes, a cockpit and a wheeled retractable undercarriage (instead of a retractable skid).

    A single Armstrong Siddeley Adder AS.A1 turbojet of 1,050 lb thrust provided the propulsion. This engine was a pure jet development of the Mamba propeller turbine that powered the Gannet. Maximum speed was a respectable 408kts. Initial climb of 4,170 ft/min. Span 19ft and length 24ft 7in. Loaded weight of 2,900lb.

    The Pika could be controlled manually by the pilot or by the same remote control system as the Jindivik. In an emergency, the pilot could switch to manual control.

    Two Pikas were built, the first (A93-1) taking to the air on 4 November 1950 in the hands of test pilot John Mills at Woomera in South Australia. This plane was destroyed in an accident in April 1951.

    The second (A93-2) taking over test duties in the same month, differed in having an elongated nose and lengthened jet pipe.

    After a successful test programme which contributed greatly to the Jindivik’s success (both in terms of aerodynamics and systems), the Pikas flying career ended in June 1954 with the completion of the types 214th flight. I believe it now resides in the RAAF Point Cook Museum in Melbourne, Victoria.
 
Laatst bewerkt:
Ok, even zoeken voor een volgende opdracht. Die ik zojuist postte is al eens geweest in dit draadje...
 
Laatst bewerkt:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Griffon Aerospace Lionheart

Lionheart History
Developed for flying enthusiasts as a "kit" aircraft and designed to make the building process pleasant, fun, and memorable, the Lionheart is an elegant and spirited, 220+ mph, six place, long-distance cruiser. Its design is inspired by the classic Beech Staggerwing and features a fuel capacity of 180 gallons with a range of around 1450nm, payload around 2,000 pounds, and stall characteristics in the mid-fifty knot range. The aircraft’s primary structure consists of high-temperature glass and carbon composites molded in precision production tooling. Lionheart’s powerplant is the reliable and powerful 450HP Pratt & Whitney R-985 Wasp Jr. Radial engine
 
Mag ik een plaatje plaatsen?

Zeer geachte aanwezigen, aangenaam met u kennis te maken.

Misschien ga ik voor mijn beurt maar dat zal me even w..st zijn.
Eerste inzending!

Uit de oude doos en het land zijnde de bakermat van de Europese luchtvaart, niet de Heimat.
full


Extra vraag om te kunnen winnen!

Komt van de ontwerper van deze planeur ook een toestel voor in de film "Those Magnificent Men in their Flying Machine"??


Succes, Cees
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Teus,

Dat had ik dus verwacht want ik heb post één gelezen:


1. Plaats een foto van een "vreemde" kist in dit draadje en een korte beschrijving, wetenswaardigheid, tip of anekdote

opmerking: het spreekt vanzelf dat de plaatser van het plaatje weet welk toestel het is....:wink::wink:



2. de kollega's doen het volgende:
- vermelden de naam (en eventueel de bijnaam van het toestel) en geven enkele bijzonderheden of anekdotes over deze kist
- plaatsen dan een foto van een andere “vreemde” kist in het draadje


En wat nu? Ik kán toch niet anders dan de eerste keer met 1 beginnen !!! Toch?
Jouw stellingname zou betekenen dat je alleen kunt beginnen als je heel veel kennis hebt van vliegtuigen, discriminatie dus!

Cees
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat hij meer bedoeld te zeggen raad het laatst geplaatste vliegtuig en plaats dan jou plaatje mits het antwoord goed is zoals iedereen eigenlijk doet
maja het zal me eigenlijk ook een w..st zijn


grtz lip
 
lip

Maar hier is toch geen twijfel mogelijk of zal die propeller nog een verschil uitmaken of de kleur

full


Cees
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar hier is toch geen twijfel mogelijk of zal die propeller nog een verschil uitmaken of de kleur

Nee, maar gebruiker Key heeft hem geraden en niet jij. De eerste die het vliegtuig raad en bevestigd krijgt mag een nieuwe opdracht plaatsen.

Dus,

Raad als eerste een nieuwe opdracht en dan mag je zelf een nieuwe opdracht plaatsen.
 
Teus,

Dus tóch discriminatie en géén laagdrempelige instap?

Waarom staat dat niet in post 1 vermeld?

Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top