FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag wil ik terugkomen op mijn laatste opgave. Deze Breezy heb ik gekozen omdat het met de modernste hulpmiddelen gemaakt is. Dit in schril contrast met de Speedbird. Voor de berekening van het zwaartepunt van dit toestel gebruikte Malliga een 70 cm lang latje met een opgeplakte liniaal. Voor elke tien kilogram gewicht plaaste hij een munt op de juiste positie. Verder bracht hij een rond potlood onder de lat aan. Daarna verschoof hij alles net zolang tot het geheel in balans was. Hiermee speelde hij, met volle tank, lege tank, één piloot, twee piloten (klaar).

Bij de Breezy werd bijvoorbeeld voor de sterkteberekening gebruik gemaakt van professionele computersoftware met eindige elementenmethode en modernste metaalbewerkingsmachines.

De Breezy is een familie plezier vliegtuig.

De Speedbird een snelheidsrecord vliegtuig.

De oplossing is niet volledig. Het is de Breezy CH02 www.breezy.ch

Volgende ... maar weer eens een pionier ...

trivia23.jpg

Da's een makkelijke, maar ik wacht nog met antwoorden totdat ik wat "spectaculair's" gevonden heb voor nieuwe opdracht ... (maar als een ander de oplossing wil "veraden" be my guest)

hallo dirk

ik ben weer terug......
(veel interventies gehad in de laatste week....)

zie ik daar ook een turbine in jouw toestel.?
een turbo prop .....
die prop zal voor de luchtinlaat ook wel een serieuze luchtwerveling veroorzaken.....

steffe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back