FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, je kan wel eens iets schrijven wat door anderen heel anders begrepen wordt. Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Op een forum heb je geen gezichtsuitdrukkingen en intonatie van stem erbij.

Ik vind wel dat je nogal een groot opgeblazen punt maakt van "schijnbaar ongeschreven regels" en "erbij te kunnen horen". Relax! Raad het volgende vliegtuig en doe mee. Voor mij ben je welkom ... haak nou niet af.

Schoolplein-spelletjes hebben ook geen geschreven regels. Je kijkt het aan en doet mee. Het hoeft allemaal niet zwart-wit of zwart op wit.

Laatst bewerkt:
Ja, je kan wel eens iets schrijven wat door anderen heel anders begrepen wordt. Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Op een forum heb je geen gezichtsuitdrukkingen en intonatie van stem erbij.

Ik vind wel dat je nogal een groot opgeblazen punt maakt van "schijnbaar ongeschreven regels" en "erbij te kunnen horen". Relax! Raad het volgende vliegtuig en doe mee. Voor mij ben je welkom ... haak nou niet af.

Schoolplein-spelletjes hebben ook geen geschreven regels. Je kijkt het aan en doet mee. Het hoeft allemaal niet zwart-wit of zwart op wit.

Ik zoek een andere zandbak.

Cees

Ik zoek een andere zandbak.

Cees

Het eerste verstandige wat ik hier van gelezen heb.:sleepy:

Dan kunnen degene die zich wel aanpassen rustig verder doen

Nog een regeltje: de vliegtuigen van de opgave moeten gevlogen hebben. (dus geen prototypes die niet gevlogen hebben).
ergens in de gegeven links staat dat de Malliga Speedbird MAL04 eerste vlucht geplanned is in 2010. (Maar hij is geraden dus dan is het goed ) :D

Laatst bewerkt:
Zo, kunnen we nu dan weer gewoon doorgaan?

@Ariel: het is idd de MX-334, de zwever variant. De vloeistof raket aangedreven variant werd de MX-324. Onderstaande link vertelt het hele verhaal:

NORTHROP'S ROACH DRY LAKE SITE

Let op hoe de piloot hier head first in lag, zodat de vleugelvorm niet verstoord werd door een cockpit.

Zo, kunnen we nu dan weer gewoon doorgaan?

@Ariel: het is idd de MX-334, de zwever variant. De vloeistof raket aangedreven variant werd de MX-324. Onderstaande link vertelt het hele verhaal:

NORTHROP'S ROACH DRY LAKE SITE

Let op hoe de piloot hier head first in lag, zodat de vleugelvorm niet verstoord werd door een cockpit.

Misschien eens te beoordelen in vergelijking met Horten

full

Groeten Cees

Laatst bewerkt door een moderator:
heren,

Onthoud dat ik binnen de normaal waarneembare regelgeving een post gestart ben in dit draadje.
Mocht U van mening zijn dat dat niet zo is dan raad ik u aan contact op te nemen met de forumleiden om hieraan de juiste stiuring te geven,
Aanwijzingen c.q. beslissingen die daaruit voortvloeien zal ik opvolgen.
Signalen die ik waarneem in de posten van Ernst Grundmann en Jetpropdix worden door mij niet op prijs gesteld.

Cees

Beste Cees,

Ik heb zoiets op dit forum gelukkig nog maar zelden meegemaakt. Je bent (misschien wel onbewust) een leuk draadje onnodig kapot aan het maken. :neutral:

Er was geen enkel probleem, iedereen begrijpt de regels en degene die iets van de regels gemist hebben, nemen advies normaal prima aan van de vaste bezoekers :yes:

Signalen van Ernst en Eric die jij niet op prijs stelt snap ik volledig, ik zou ook opgelucht zijn als je dit draadje met rust zou laten, dus ja, ook ik zeg hiermee hardop dat ik blij ben als je naar een andere zandbak gaat (ik denk niet dat je ook maar 1 iemand gaat vinden die graag zou zien dat je "in deze zandbak blijft spelen").

Dit topic is meer dan 150.000 keer (!) gelezen zonder noemenswaardige problemen. Iemand heeft dit spel bedacht, wat regels opgesteld en blijkbaar met groot succes. Die regels zijn door jou wellicht verkeerd geïnterpreteerd, waar je keurig netjes op gewezen bent, respecteer dat a.u.b.! Als de regels niet goed waren, had dit draadje nooit bijna 4000 posts bereikt! :cool:

Je bent uiteraard vrij om zelf een vergelijkbaar topic te starten volgens je eigen inzichten, maar doe de rest van de lezers in dit draadje een plezier en hou je aan de regels zoals deze bedoeld zijn of voeg daad bij je woord en ga naar die andere zandbak ;)

Ja, die ken ik , maar heb effe geen ander opgave :oops:
Er vliegt er eentje in Belgie met antwerpen als thuishaven
Als ik goed ben ingelicht door de eigenaar zijn het de vleugels (en ik dacht ook de staart ) van een pipercub

jetpropdix
Misschien leuk om erbij te vemelden dat het bewaken van het frame van dit toestel op haarscheuren plaats vindt op een vrij opmerkelijke manier.
Althans bij het toestel van deze uitvoering dat vroeger eens vanuit Zwitserland naar Budel overvloog!
(Airbus!)

Cees

Laatst bewerkt door een moderator:
Iets met Breezy dacht ik? Heb er eens eentje gefotografeerd op de fly-in in Schaffen een paar jaar terug, maar ik wist niet dat er op Deurne eentje woont. Wellicht dezelfde. Iemand voor de registratie?

OO-43 :rolleyes:

Ik dacht dat tie gebouwd werd door stichting/vereniging: jeugd en luchtvaart

Bedankt hoor, en daarmee hebben we ineens een OFFICIELE oplossing:
het is een BREEZY RLU-1, zo leren we op
http://www.mobilit.fgov.be/Aircraft...ETPAGE&TIMEID=1260729985352&WINDOWID=18129156

Verdere webzoekerij leerde me dat de RLU staat voor de achternamen van de drie ontwerpers-bouwers, die eigenlijk alleen maar een pretvliegding voor zichzelf wilden maken - er kwam onverwacht veel vraag naar plans voor nabouw, maar die hadden ze nooit gemaakt dus hebben ze hun prototype maar ge-"reverse-engineered". Prototype intussen geschonken aan de EAA, de US-vereniging voor vliegtuigzelfbouwerij.

Vreemd genoeg is dit een driezitter: piloot vooraan, daarachter twee passagiers zij aan zij.

Ik heb veel bewondering voor de Antwerpenaars die het toestel gebouwd hebben, maar nog meer voor hun doorzettingsvermogen om de constructie Belgisch geregistreerd te krijgen, dat moet een helse administratieve lijdensweg geweest zijn lijkt me.

Ik heb zo direct geen nieuwe opgave, voor mijn part mag JetPropDlx... ok?

NB "stichting" is een typisch Nederlandse term, het Vlaams equivalent is "vzw" : vereniging zonder winstoogmerk.

[[edit:: die reg blijkt inderdaad te kloppen, zie http://www.asa-be.com/images/PhotoGallery_BCR2/OO-01/OO-43(2).jpg ]]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back