FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze opdracht is niet moeilijk.
Maar laat je niet misleiden door het uiterlijk van dit toestel want de bekende toestellen van deze fabrikant lijken er niet op.
Het meest bekende toestel wordt door de één opgehemeld en door een ander bestempeld tot misbaksel.

Waardeloze hints, Johan. ;)

Pilatus SB-2 Pelican

Pilatus Flugzeugwerke AG, which is part of the Oerlikon-Buhrle organisation, was established at Stans, Switzerland, in December 1939. First product of the company was a four/six-seat light transport designated Pilatus SB.2 Pelican, a braced high-wing monoplane with fixed tricycle landing gear, powered by a 336kW Pratt & Whitney Wasp Junior radial engine. The pilot and co-pilot/navigator were seated in a separate compartment forward of the wing leading edge, with a main cabin below the wing which could be arranged to accommodate two to four passengers according to layout. The Pelican, which was first flown during 1944 and failed to gain any commercial interest, spanned 15.50m and had a maximum speed of 250km/h.

mys105.jpg

Blijft mooi, zo'n 18 cylinder radial...

Waardeloze hints? :confused:
Van Dirk kreeg ik wel eens te horen dat ik het wel erg makkelijk maak :)

Nou, dat heb je snel gedaan en was je concurentie te snel af.
Gefeliciteerd :thumbsup:

Maar je voelt het al, deze winst schept verplichtingen ;)

Kom op, met de volgende onmogelijk de raden exotische kist :D

Mooie kist, ongetwijfeld lastig te vinden omdat er zo op het eerste oog qua design niet echt iets specifiek "vreemds" mee is. Toch dacht ik dat dit draadje niet ging over lastig te vinden kisten ging, maar over vreemde kisten...

(En ja, ook ik zondig wel eens, zoals bij de MIG-5)

Mooie kist, ongetwijfeld lastig te vinden omdat er zo op het eerste oog qua design niet echt iets specifiek "vreemds" mee is. Toch dacht ik dat dit draadje niet ging over lastig te vinden kisten ging, maar over vreemde kisten...

(En ja, ook ik zondig wel eens, zoals bij de MIG-5)

Dat weet ik.
Het gaat om het leren over vliegtuigen en de bijbehorende technieken.
Als je terugkijkt zie je dat ik altijd wel interessante toestellen geplaatst heb. Toestellen met een verhaal.
Dat is ook de rede waarom ik hieraan mee doe.
Puur uit interesse voor vliegtuigen en het gaat mij niet om iets de bewijzen. Dat heb ik niet nodig, ik weet wat ik wel en niet kan.

Johannes

Royal Aircraft Factory S.E.2

The S.E.2 was a rebuild of the unarmed B.S.1, which was designed at Farnborough by Geoffrey de Havilland assisted by H P Folland and S J Waters, and flown in early 1913. Designated as a "Bleriot Scout", the B.S.1 was an attractive single-bay equi-span biplane with a circular-section fuselage which was of monocoque construction aft of the single-seat cockpit. Power was provided by a partially-cowled 100hp Gnome rotary engine. The B.S.1 achieved 148km/h and a climb rate of 4.6m/s in early tests, but was badly damaged on 27 March 1913. It was then rebuilt with a redesigned tail unit that included a semicircular tailplane with a lifting profile, divided elevators, a small fin and large rudder. With a fully-cowled 80hp Gnome nine-cylinder rotary engine, the aircraft flew again in October 1913, being redesignated S.E.2 as a Scouting Experimental (although the S.E. series had earlier been intended for "Santos Experimental", of canard configuration). RFC handling trials took place (with No 5 Squadron) early in 1914, after which the S.E.2 was again rebuilt, with a more conventional rear fuselage of wooden construction and fabric covering, larger fin and rudder, constant-chord tailplane and other smaller changes. Taken to France (by No 3 Squadron) later in 1914, the S.E.2 was fitted with two Army rifles firing at outward angles to clear the propeller, and other (revolver) armament was also tried during the several months it remained with the squadron.

Kijk! Dat is goed Key :thumbsup:

Ik vind dit een mooi ontwerp voor die tijd, vandaar dat ik deze heb gekozen.

Jij mag de volgende plaatsen. :D

Johannes

Komt ie:

full

Dit is een artist impression van het toestel in kwestie. Eerlijk gezegd is dit géén geslaagd ontwerp, maar er is een prototype van gebouwd en daar zijn wat sprongetjes mee gemaakt. Ook weet ik van minstens een nabouw als model (hetgeen overigens ook niet best vloog...)

Laatst bewerkt door een moderator:
dingetje

toch eerst even kijken naar de eerste blz van dit draaadje

het toestel moet echt gevlogen hebben.....

dus.....
niet ok......
en een nieuwe opgave plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back