FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
komt ie:

full

dit is een artist impression van het toestel in kwestie. Eerlijk gezegd is dit géén geslaagd ontwerp, maar er is een prototype van gebouwd en daar zijn wat sprongetjes mee gemaakt. Ook weet ik van minstens een nabouw als model (hetgeen overigens ook niet best vloog...)

sam 7

Laatst bewerkt door een moderator:
Van pagina 1 van dit draadje:

* Sub A3
regel: bij elk nieuw plaatje dient met een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, beschrijving, anekdote of tip......

reden: dit is een leerrijk draadje...
zomaar een plaatje op het forum smijten zonder boe of ba is uit den boze...
Zoals wimg al zei: zoeken is niet het doel van dit draadje....

Graag dus deze regel toepassen.

De volgende eerst zonder tip omdat ik vind dat het anders te makkelijk word, en het plezier van het zoeken verlorengaat .
Het is door het zoeken dat men veel meer leert en tegenkomt op het internet dat ik dit een interesant draadje vind .
ik vind wel dat er na eenn dag zonder reactie een tip moet volgen.

Uploaded with ImageShack.us

Het ziet er uit als een helicopter die door een turbine aangedreven wordt, welke een compressor aandrijft die lucht naar de rotortips stuurt, die dan vervolgens met kleine jetnozzles de rotor aandrijven (geen reactiekracht=geen staartrotor). Het zogenaamde "cold jet" principe.
Ik ken maar twee types met dat principe, de Sud Ouest Aviation "Ariel" en de Sud Aviation Alouette "Djinn".
Maar dit is geen van beide:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back