FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus maar weer één nieuwe ....
plane_in_the_snow.jpg

Veel zeg ik er nog niet over, anders wordt het veels te makkelijk ..;-)

in de sneeuw......
een verwijzing naar de huidige sneeuw?
een toestel van een duitse konstrukteur?

steffe

De fabrikant van dit vliegtuig ... is nu niet echt bekend als vliegtuigbouwer, buiten wat licentiebouw en nog twee andere gelijksoortige kistje heeft hij zich meer op aardse voertuigen gericht, o.a. op automobielen, hoewel redelijk veel auto's (relatief gezien ;-)) van de band rollen en gerold hebben heeft er nooit de naam van deze fabrikant op gestaan ... in 1996 hebben ze de productie van hun laatste model vliegtuig verkocht aan een Italiaan ...

De fabrikant ........... niet echt bekend als vliegtuigbouwer......... redelijk veel auto's (relatief gezien ;-)) van de band rollen.............heeft er nooit de naam van deze fabrikant op gestaan .....
:rolleyes: Ja, daar hebben we wat aan!;):)

:rolleyes: Ja, daar hebben we wat aan!;):)

Op hun landbouw en bosbouwmachines staat wel hun eigen merknaam, en daarmee zijn ze marktleider in hun eigen en omringende landen :-) ... (deze machines worden ook in Nederland verkocht).

In de landbouwdivisie werken ruim 2000 mensen die een kleine 25000 machines per jaar maken ("ooit" begonnen als kanonnenfabriek)

Laatst bewerkt:
Finland! daar heb ik nog specifiek gezocht (vanwege de sneeuw)!:hammer:
Maar de naam zegt mij nog steeds niets.

Deze opdracht vond ik moeilijk. :mad:
Mijn eerste indruk was dat het landschap Finland moest zijn.
Niet vanwege de sneeuw, want deze vind je ook in andere landen.

Knap gedaan Key!

Johannes

Finland! daar heb ik nog specifiek gezocht (vanwege de sneeuw)!:hammer:
Maar de naam zegt mij nog steeds niets.
Valmet (afkorting voor "staats metaalbedrijf") assembleert auto's voor o.a. Porche (30% van alles !!) ooit ook alle "specials' van SAAB .. diverse modellen voor Opel, Lada etc ... en ook diverse landbouwmachines onder de namen "Valtra" en "Valmet" ...

Nieuwe opgave

Een toestel wat het absoluut goed zou toen bij de top 100 van lelijkste vliegtuigen aller tijden. :p

075ij.jpg

Johannes

Dit toestel maakte enorme indruk op een van de grootste vliegshows. Vooral het opstijgen en landen vergt niet veel ruimte. Dit is erg handig als je vanuit je achtertuin wilt opstijgen en landen.

075a0.jpg

075bs.jpg

Johannes

nou... :p lelijk vind ik hem tch ni :p, is gewoon een vliegerke dat back to basic is :p alles wa niet nodig is, staat er ni in of op ;)

Is volgens mij een Back Yard Flyer Two-Seat
Valley Engineering - Back Yard Flyer

The aircraft above is the production model of the prototype Two-Seat Back Yard Flyer demonstrated at Oshkosh '05. It made a huge impression with its incredible short field performance. The production model is much different. While retaining the same flying characteristics, it's a two-seat, fully enclosed, side-by-side aircraft. The fuel tanks are in the wing. The Back Yard Flyer comes to the buyer complete, ready-to-fly or trailer away. Price will be $25,000 - $30,000 depending on engine package and trim. This will include prop, Valley Engineering PSRU, Valley Engineering Engine package, instruments and ballistic recovery parachute.

Ik zou hem wel wille hebbe hoor :D
Je moet maar eens op youtube zoeken, zooo lekker tuffen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back