FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Willi Wortel met zijn creatie.
Wie kent hem?

013nz.jpg


Deze heb ik in het echt gezien tijdens een Fly-in te Drachten, geen idee hoe dit heet, foto's staan nog op mijn mobiel, zal eens kijken of ik die er nog van af kan krijgen . .

Jacob Bos
 
Boeiend dat deze gequote is !!!!

Bart Verhees is tch een leuke kerel hoor ! ik zie hem wel eens op EBZR
iig het toetsel heeft hem tch wel Miserie bezorgt, omdat hij zeer veel naar FR moest om de Berekeningen te checken. maar dan denk ik nog altijd dat dit veel makkelijker gaat dan NL of BE.... Is een leuke stille man, die niet opschept met zijn Creatie....
Deze Man verdient echt een pluim Voor mij !!!!!!!!
 
Filper Beta 200

Under the direction of William Orr, Filper Research designed a novel helicopter using the 'Gyroflex Rotor', which employed special balance weights fitted to the roots of the rotor blades instead of conventional flapping or lead-lag hinges, or other hub stability devices. This concept was tested on the Filper Helicopter (N9712C) which had fore and aft rotor pylons and the pilot sitting astride a central beam which also carried the engine. The commercial development, however, was the Filper Beta 100A. This was a tandem rotor machine with a two-seat cabin and pylon at the rear, and the engine with the forward pylon in front. This curious arranagment resulted in the pilot being unusually far from the front of the helicopter. The Beta 200 prototype (N5000F) was first flown on 26 May 1966. Filper planned several versions of the Beta with either two seats (Model 200A and 300) or four seats (Model 400A and 600A).

Johannes
 
Nieuwe opgave

Een veelzijdig toestel. Het maximale laadvermogen was 1 ton.
Ondanks prima prestaties werd dit toestel nooit populair.
In totaal werden niet meer dan 28 stuks gebouwd.

072ti.jpg


Johannes
 
uit frankrijk???


ik zie daar op de achtergrond waarschijnlijk een oude citroen DX staan;......
Ik zie daar een Jaguar E-type in..... een heel verschil, maar geen van beide geeft een hint naar het land van herkomst.
 
Percival EP9

The Edgar Percival EP9 Prospector was a very odd looking aircraft. The one pictured looks even odder because it is half dismantled. It was designed by the Australian designer Edgar W. Percival (of Gull and Proctor fame), after he had sold his main business to the Hunting group in 1944. It's simple, rugged construction made it suitable for operating out of short, unprepared strips with up to 1,500lb of freight or agricultural chemicals for crop-spraying. It first flew from Stapleford in December 1955, with the designer at the controls. It was a very versatile aircraft, the `pod' being able to carry five passengers, three stretchers or up to a ton of freight. It was powered by one 270hp Lycoming piston engine, though later aircraft built by Lancashire Aircraft at Samlesbury had a 295hp engine. Wing span was 43 feet 6 inches, and length was 29 feet 6 inches. Maximum weight was 4,320lb (with the 295hp engine), with empty weight of 2,070lb. It cruised at 145mph over a range of 580 miles. Though very capable, it was not very popular and only 28 were built between 1955 and 1960. It was evaluated by the Army as a possible light liaison aircraft, but the role was eventually filled by the Canadian Beaver instead.
This one was for many years the company demonstrator, and was seen at Shoreham in the late 1970s. Four aircraft remain, two in the USA, one in New Zealand and one in the Museum of Army Flying at Middle Wallop.


Max, dat heb je snel gevonden! :thumbsup:
Heb je al een nieuwe opgave? :lol:

Johannes
 
Ja, ik had al eerder over dit vliegtuig gelezen, en wist dat ik onder Miles of Percival moest zoeken.
Een nieuwe opgave gevonden:
43062973.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top