FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even over die luxaflex aan de tippen van die Stemme zwever - op die manier hopen ze het toestel gevoeliger te maken voor thermiek. Daar is veel over geschreven maar ik weet niet of er al een consensus over is - zal wel niet anders vlogen er al veel meer luxaflexzwevers.
Je kan het vergelijken met de losse veren aan de vleugeltippen van roofvogels, ook altijd goeie thermiekers.
Bart

In geval van nood heb ik nog wel een paar vliegtuigfoto's klaar staan...

Bruno van Hoek schreef :

Ik heb het nog even nagezocht...
1. Inderdaad, : Een grotere tuimelaar en langere horns kunnen dit voorkomen.

2. Bestuurslid van een bekende modelvliegclub uit het midden des lands, ook wel gesignaleerd op het Modelbouwforum onder deze naam....

1- Hier lopen de meningen toch over uiteen, ik citeerde iemand die er volgens de kenners werkelijk geen snars van begrijpt..

2- Ex-voorzitter. Schijnt iets met het doorsluizen van verenigingsgeld naar Zwitserland te maken te hebben.

En de volgende is geen EZ.

Vanochtend stond de naam er nog bij en ook, dat de hond had meegeholpen bij het (zelf)bouwen. Bij het intikken van 'Canard airplane' kwam 'Velocity' er echter ook als één van de eerste hits uit:
FinishedRG.jpg

Nieuwe opgave:

lopenat6.jpg

Oke Corrien, snelheidsrecord.
Dat van vanochtend heeft slechts 30 seconden zo mogen zijn, daarna snel de tekst d'r af...
Dan mag jij nu weer zoeken, pfft, steeds moeilijker om iets leuks te vinden zonder weer met zo'n jaren 20 kist aan te komen die allemaal op elkaar lijken.

Nee, alleen het jaartal komt in de buurt.

frodo zei:
pfft, steeds moeilijker om iets leuks te vinden zonder weer met zo'n jaren 20 kist aan te komen die allemaal op elkaar lijken.
Vandaar, dat mijn plaatje nog zo'n 25 jaar ouder is. Eigenlijk is het een grote vlieger, waar je zelf aan gaat hangen. Daar kunnen die kite-surf-jongens nog een voorbeeld aan nemen...

Inderdaad, maar dan zonder hond. Toen had ik 'm ook als eerste geraden (met een seconde verschil 8) ).

Mijn plaatje is een zwever uit 1895, het tweede exemplaar van dezelfde bouwer.

'Beetle'

In 1895, the Scot Percy Pilcher built a glider called the Bat. He visited Otto Lilienthal in Germany and consulted him about glider design. Pilcher’s further gliders incorporated Lilienthal’s configuration and technique, particularly the way that Lilienthal suspended himself from the glider. In 1896, Pilcher built and flew his most successful glider, the Hawk. It had a wheeled undercarriage and tow-line takeoff and flew up to 750 feet (229 meters). Unfortunately, he was killed in a gliding accident in 1899 just as he was preparing to test a powered triplane. Pilcher’s death signaled a pause in Britain’s participation in practical aviation. It was another decade before Great Britain developed any even moderately successful aircraft.

niet te geloven.....

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

reeds 50.000 bezoekers op dit draadje.....

:music: :music: :mus :music: :music: :music: :mus :music: ic: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :mus :music: ic: :music: :music: :music: :music: :music: ic: :music: :music: :music: :music: :music:

misschien wel het beste draadje van het modelbouwforum........
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

zou robert dit wel weten?????? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

groeten aan alle kollega's die dit draadje al bekeken hebben

vriendelijke groeten
steffe

dirk57 zei:
't wordt anders wel weer tijd voor een muziekgroep, anders haak ik af..... :wink:

Oeps, daar was ik al bang voor! Die afdeling is wel een beetje verwaarloosd in dit draadje, hè?
Aangezien Pjotrrr toch weer een onvindbaar plaatje heeft neergezet kan de tijd best wel weer even met een intermezzo worden opgevuld:

racheldm7.jpg

Ze heet Rachel en is leadzangeres van een mij volkomen onbekende groep (uiteraard ben ik wel zo slim geweest om de naam van de groep te achterhalen). Leef je uit...
Tip voor Pjotrrr: het is niet Jefferson Airplane!

Bruno speelt vals. Die zoekt alleen maar de romantiek. Samen aan een rustig kabbelend watertje zingen over blauw gras ( :roll: ). Heeft niks met rare vliegtuigen te maken.

dirk57 zei:
Ehh, kan 't wel vliegen?
Die rechter zeker.... Z'n handvat staat hier links in de Avatar...
Mijn tagline bij het amerikaanse stunt forum is: 'If you think there's something about my English, you're right. I'm Dutch.... But I DO play Stunt and I DO fly Bluegrass.'
Trouwens, wereldkampioen F2B 1970, 1972 en 2004, Bill Werwage is beroeps musicus....

bruno

:offtopic:
die persoon met het rode hemdje en de banjo....
er is veel gelijkenis met tita tovenaar...
doet mij tevens denken aan zijn blonde "dochter" ??

gelijkenis met het modelbouwforum.....???
vliegen op een bezemsteel.... :wink: :wink: :wink:

:ontopic:

groeten
steffe

Corrien zei:
Bruno speelt vals.
Niet waar, ik heb de viool :oops: al jaren geleden aan de wilgen gehangen...
Daar vraag ik tegenwoordig anderen voor, zeker als ik al banjo speel in mijn eigen composities: http://home.hccnet.nl/e.beurskens/Skyland/sound/Soundbite%20'Shorttrack%20shuffle'.mp3

:ontopic: Heeft er iemand een vliegtuigfoto?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back