FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je nou even naar dat glas in lood raam kijkt, dan weet je zeker dat het geen Rhonsperber of andere Duitse kist is.

En dan moet íe ook heel makkelijk te vinden zijn en kan je vanavond nog een andere plaatsen.

Laatst bewerkt:
gezien de jaartallen en het feit dat ik denk dat het een NL kist moet zijn kan het weleens een van de Bauling Baby's zijn.

De Bauling V-20, ontworpen door meneer Snellen volgens een van de bronnen:
V-20.jpg

Komt ook overeen met het glas in lood, daar is de naam van meneer Snellen ook genoemd.

Henri, Iets te vroeg deze opgave. 4 mei hat een passend tijdstip kunnen zijn.
Maar bedankt voor het plaatsen van het Teuge herdenkingsraam. Ik heb nu de geschiedenis daarvan gelezen.

Nog even verder zoeken, Jitze! Vind je niet dat de zwever op de foto er weer als nieuw uit ziet?

Laatst bewerkt:
ja, maar het antwoord was toch al gewoon goed? Het is hetzelfde toestel...

Hier wat meer info: De V20, ontworpen door een Nederlands ing. Roeland J. Snellen en gebouwd door NV Vliegtuigbouw Deventer, is eenmalig. Er is er maar één van gebouwd en is het oudste Nederlandse ontwerp. Na enkele zeer zware crashes te hebben overleefd, begint het nu na een zeer lange restauratie aan zijn derde leven. Na 38 jaar gaat het volledig gerestaureerde toestel, onder registratie PH-90, weer de lucht in. Op 30 augustus (Jitze: 2009), om 14:00 uur, is op Vliegveld Twente de eerste vlucht gepland.
Dit zeer kostbaar historisch erfstuk wordt al enkele jaren gevolgd door TV Oost, die al 13 uitzendingen aan deze restauratie heeft besteed.

Hier wat meer info inclusief de foto van de opgave: http://www1.tzc.aero/joomla/index.p...ticle&id=207:1evluchtv20&catid=25:the-project

ik ben niet goed in het verzinnen van opgaven, maar kwam net wel een kistje tegen wat hier nog niet voorbij gekomen is. Zou een eitje moeten zijn voor jullie.

joostconijn2.jpg

best grappig, heb net het een en ander over die kunstenaar gelezen. Bouwde eerder al een bromfiets waarbij je lichaam het chassis vormt, een houtgestookte auto en een ander vliegtuig waarmee hij WEL succes had, de OK-NUL.

Met dit toestel is hij van Tsjechie naar NL gevlogen.
OKNUL43.jpg

Ook heeft hij ergens midden in de woestijn een grote poort gemaakt die automatisch opengaat als je aan komt rijden.

Euh,

En jouw vliegtuig is VLIEGTUIG van de kunstenaar Joost Conijn. Heeft in Marokko gevlogen en staat nu in het Centraal Museum in Utrecht.
Ik ben (ook) geen kunstkenner, maar "Vliegtuig" is een ander...ehh...vliegtuig dan de OK-KUL 09. Laatstgenoemde heeft in Tsjechië gevlogen (en gecrasht).

Met de OK-NUL 43 is het deze volhouder in 2009 uiteindelijk alsnog gelukt om een vliegwaardig toestel te bouwen, daarmee is van Tsjechië via Stadtlohn naar Teuge gevlogen.

Groeten,
Marco
:bye:

Yup,

Ik kan niet zeggen dat ik 'm mooi vind.
Ik ook niet. Gelukkig heb ik deze Gazelle (Gazelle HT.3 ZA804/I) nog "in het echt" gezien, in betere tijden:

1279570.jpg

De "Dragonfly" sculptuur staat (in Engeland) naast een drukke weg in het Solstice Business Park en is niet te missen als je bij het vliegveld Boscombe Down een beetje aan het rond rijden bent...

Groeten,
Marco
:bye:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back