Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Generaldirektor:[FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Monaco]
[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Monaco]Fritz W. Siebel[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Monaco] [/FONT]
The Siebel Si 201 was designed as an air observation post and army co-operation aircraft and was evaluated against the Fieseler Fi 156 Storch and the Bayerische Flugzeugwerke Bf 163, eventually the Fi 156 proved to be a winner. Two prototype Si 201 (V1 and V2, D-IWHL) were build and the first flight was made in 1938.
Dit toestel hat ik heel graag in het echt willen zien en horen vliegen
Kijken en luisteren naar dit technisch hoogstandje moet al een enorme beleving zijn
Je geeft goeie hints Ariel Ik heb nog even bij turboprops gezocht, maar kwam al gauw op stoom uit.
1930s: George D. Besler and William J. Besler's prototype steam biplane, based on a Travel Air 2000, flew several times at Oakland airport. It was powered by a two-cylinder, 150 hp (110 kW) reciprocating engine designed by the Doble Steam Motors Company and Besler weighing about 500 lbs[3] and was capable of STOL operation due to the ease of reversing the thrust.[4]
(Ik waag het te betwijfelen of thrust reversal je helpt met het STO deel van STOL )
Dit toestel bleef een experiment.
Maar wie weet, misschien wordt stoom in de toekomst nog eens een belangrijke manier van aandrijving.
Perslucht aandrijving wordt op het moment succesvol bij kleine voertuigen toegepast. Op Schiphol rijden al een geruime tijd twee auto's met een persluchtmotor rond.
Pauzeplaatje in afwachting van de volgende opgave van Max ...
Deze foto van een "lung powered aircraft" werd gepubliceerd in de Berliner Illustrierte Zeitung van 1 april, 1934. International News Photo verspreidde de foto daarop ook in de Verenigde Staten.
Oei, da's waar ook, ik moet weer wat plaatsen. Mijn voorraad is een beetje uitgeput. ik had er een in gedachten, maar die blijkt al geweest te zijn.
Als iemand iets heeft, hou je niet in!