FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep,


Al is het maar een hele simpele...kunnen we in ieder geval verder! ;)

Zoiets als deze bijvoorbeeld:

douglas_skylancer.jpg


Slechts een tussendoortje. Maar vertel eens iedereen...niet jokken...eerste ingeving was (is)???


Groeten,
Marco
:bye:
 
Tsja,


Zelfs Henri's antwoord is geen speld meer tussen te krijgen! :D

Ondertussen wachten we (on)geduldig op Dirk...


Groeten,
Marco
:bye:
 
Mijn eerste indruk was, dit is een Saab Draken. Mijn oog viel op de luchtinlaat.
Maar kijkend naar de vleugeltip wist ik meteen, oh nee geen Draken.
 
siebelchef.jpg

Generaldirektor: [FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Monaco]
[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Monaco]Fritz W. Siebel[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Monaco]
[/FONT]

The Siebel Si 201 was designed as an air observation post and army co-operation aircraft and was evaluated against the Fieseler Fi 156 Storch and the Bayerische Flugzeugwerke Bf 163, eventually the Fi 156 proved to be a winner. Two prototype Si 201 (V1 and V2, D-IWHL) were build and the first flight was made in 1938.
 
Dit toestel hat ik heel graag in het echt willen zien en horen vliegen :yes:
Kijken en luisteren naar dit technisch hoogstandje moet al een enorme beleving zijn 8-)
 
Je geeft goeie hints Ariel :) Ik heb nog even bij turboprops gezocht, maar kwam al gauw op stoom uit.

1930s: George D. Besler and William J. Besler's prototype steam biplane, based on a Travel Air 2000, flew several times at Oakland airport. It was powered by a two-cylinder, 150 hp (110 kW) reciprocating engine designed by the Doble Steam Motors Company and Besler weighing about 500 lbs[3] and was capable of STOL operation due to the ease of reversing the thrust.[4]

(Ik waag het te betwijfelen of thrust reversal je helpt met het STO deel van STOL :) )
 
Laatst bewerkt:
Dat is goed Max! :D


22ba05b2a61f7e77d6d0d20.jpg


Dit toestel bleef een experiment.
Maar wie weet, misschien wordt stoom in de toekomst nog eens een belangrijke manier van aandrijving.
Perslucht aandrijving wordt op het moment succesvol bij kleine voertuigen toegepast. Op Schiphol rijden al een geruime tijd twee auto's met een persluchtmotor rond.

http://blog.modernmechanix.com/2007/...iven-airplane/
 
Laatst bewerkt:
En het vloog echt, kijk maar!
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UPEv_M7p4fA&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UPEv_M7p4fA&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>
Max.
 
Pauzeplaatje in afwachting van de volgende opgave van Max ...

Deze foto van een "lung powered aircraft" werd gepubliceerd in de Berliner Illustrierte Zeitung van 1 april, 1934. International News Photo verspreidde de foto daarop ook in de Verenigde Staten.

lungpowertr6.jpg
 
Oei, da's waar ook, ik moet weer wat plaatsen. Mijn voorraad is een beetje uitgeput. ik had er een in gedachten, maar die blijkt al geweest te zijn.
Als iemand iets heeft, hou je niet in!

Max.
 
Toch iets gevonden, makkelijk misschien, en daarom een incompleet plaatje:
86570562.jpg


Max.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top