FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vleugel is super licht gebouwd.
Geen hoofdligger zoals gebruikelijk.
Struts zorgen voor de torsiestijfheid van de vleugel.
Deze struts lijken wel gespannen draden.
Dus moeten ook aan de bovenkant spandraden zijn aangebracht.
Het hele vliegtuig is zo licht mogelijk gebouwd.
Snelheid van het toestel lijkt mij niet het doel van dit ontwerp.
Wel zuinigheid met betreking tot brandstofverbruik.
Ik vraag me wel af wat voor soort aandrijving in deze kist zit.

Laatst bewerkt:
Leduc RL-16

rl16profil.JPG

rl16leduc.JPG

Le 13 juin 1949, le RL-16, piloté par René LEDUC s’élance sur la piste de Château-Bougon et s’élève, tiré par son moteur Zûndapp de 52 cv et porté par ses ailes de 12,80 m d’envergure. Il atteint l’altitude de 7 815 m, le record sera homologué à 7 788 m.LEDUC a tenu parole : il a repris le flambeau de MANEYROL. Un seul regret pour le constructeur : le RL-16, cédé à l’Etat, ne battra pas d’autres records et disparaîtra, délaissé par ses nouveaux propriétaires.

http://aircollection.pagesperso-orange.fr/rl16.htm

Laatst bewerkt:
Volgende vreemde eend:

myst.jpg

In deze kist zitten twee Lycoming moteren boven elkaar, waarbij de onderste een fan aandrijft...

DW-1

The Distributor Wing DW-1 was an American single-seat agricultural aircraft first flown in 1965. The Distributor Wing DW-1 was a braced low-wing monoplane of metal construction powered by a Lycoming IGO-540 six-cylinder horizontally-opposed air-cooled engine providing a top speed of 240 kmh. The Distributor Wing DW-1 was also equipped with a Lycoming O-235 four-cylinder horizontally-opposed air-cooled engine powering agricultural spraying and dusting equipment.

Ahum,

Deze is, gezien de nog zichtbare registratie, weer iets té makkelijk op te zoeken... 8O

Oh ja...ik ben terug online...trouwens ;)

Groeten,
Marco
:bye:

Nu een heel makkelijke opgave.
Even wist ik niet of ik dit toestel hier moet plaatsen of
in het draadje FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen....
Omdat het zo een gek toestel is mag ie hier niet missen.

048f.jpg

Schroeder Cyclogyro

The Schroeder Cyclogyro retained its normal wings, and so looked like an ordinary high-wing monoplane, except there were two large paddle-wheels in front instead of a propeller. The aircraft was powered by a Henderson engine.

Focke-Wulf F 19a "Ente"
Angetrieben durch zwei 115 PS Siemens Motoren konnte dieses Flugzeug 3 Passagiere mit 140 km/h befördern.

Gaaf filmpje Henri!

Bedankt :thumbsup:

Deze passagiers hebben blijkbaar geen moeite om vlak langs draaiende propellers de lopen.

Laatst bewerkt:
Moeilijke opgave deze keer.
Aanstaande zondag kom ik met de eerste hint.
Tenzij dat iemand voor die tijd de naam van het toestel heeft geraden.
Dit toestel heeft wel een grappige naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back