FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij kijkt naar plaatje in de laatste post van jetpropdix, de opgave staat in zijn postje van 9.21 pm gisteravond... ;)

Ah... je hebt gelijk Pjotrrr.
Ja, die "intermeshing rotors" hè... volgens mij heb ik deze chopper al langs zien komen toen ik de vorige zocht...

Ik laat deze aan me voorbij gaan. Heb al een hele rij bladzijden door ge-googled, maar kwam 'm niet tegen.

Wim

Ik vind het ook wel geslaagd. Alle Kaman's en Kamov's wel gezien hebbende krijg ik zo langzamerhand een sik van al die ouwe heli's, die het netvlies zijn gepasseerd. Van die orgels zijn er trouwens ook achterlijk veel verschillende typen gemaakt...

Nog even een gek plaatje om de tijd te doden. Geen opgave dus:

weird20planethumbem9.jpg

SNCAC NC.2001 "Abeille"
1946
The Helicopter Division of SNCAC was established by Rene Dorand and designed and built three prototypes of the NC.2001 "Abeille" helicopter, the second of which was flown on 28 June 1949, following ground destruction of the first machine. It had twin inter-meshing two-blade rotors, an all-metal fuselage with an extensively glazed nose and accommodation for five people. The undercarriage was a fixed tricycle type and it had a tailplane with twin fins. The NC.2001 was powered by a 450hp Renault 12S00 piston engine. The project was discontinued on the dissolution of SNCAC in 1949 with only one flight having been made

(Zo'n linkje maakt het wel makkelijker ;)

Als het goed is heb ik d'r eentje voor jullie

Wim

beetje tempo is daarvoor inderdaad een vereiste
en omdat ik zo in de auto spring om naar huis te gaan, ga ik er maar even van uit dat het juist is.
'T is een makkie. Het zijn er echter wel 2, dus 2 antwoorden!
vliegxxdw4.jpg

Omdat ik aansluitend training geef, ben ik voorlopig niet meer online.
Ga dus maar door bij een juist antwoord (en jullie zullen deze ongetwijfeld kennen)

Wim

Idd een makkie, Burt Rutan's White Knight en Space Ship One.

Opgaves laat ik aan andere mensen, dus laat maar een nieuwe komen....

Damn, en ik die dacht dat hij niet zo voor de hand liggend was. Maar ja, als ze hem bij jullie ook al gebouwd hebben...

Om de puntjes op de i te hebben, Het is de Renegade Spirit, de gewone Renegade heeft een gehoekte motorkap ipv een ronde.

Bij ons club hebben ze die ook gebouwd :d
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn Airbus, is die van bij jullie de romp bespannen of volledig composiet aan de buitenkant? Het is namelijk zo dat die glasvezel schalen voor de Renegade hier in de kelder ontworpen en gebouwd zijn...

RUFTER zei:
Damn, en ik die dacht dat hij niet zo voor de hand liggend was. Maar ja, als ze hem bij jullie ook al gebouwd hebben...

Om de puntjes op de i te hebben, Het is de Renegade Spirit, de gewone Renegade heeft een gehoekte motorkap ipv een ronde.

Shit te laat!!!,
Bij ons staat er ook een Murphy Aviation Renegade Spirit ( op EBZW)
1075504821.jpg

Om het allemaal vlot te laten verlopen ben ik zo vrij om de volgende opgave te geven (bijna twee uur na het goede antwoord)

ps dit toestel was in de tweede helft van october op EBZW

laagPICT7994.JPG

laagPICT7997.JPG

Succes

G-AJPI '314887' Fairchild 24R-46A Argus III c/n 851

Fairchild 24R Argus 3 G-AJPI was photographed on September 3, 2004 at its home base Hoogeveen airfield. It was built as the UC-61A Forwarder '43-1488743' for the U.S.Army Air Corps, but was, under Lend-Lease, assigned to the United Kingdom and entered service with the Royal Air Force as HB614. The G-AJPI was registered first in the UK on 26/04/1947 as a Fairchild F-24W-41A Argus 2, powered by a 165 hp Warner R-500 Super Scarab radial engine. In the early eighties the G-AJPI was re-engined with a 200 hp Ranger 6-440-C5 in line engine and the type changed by this modification into a Fairchild 24R-46A Argus III. In 1989 the G-AJPI was painted as the USAAF UC-86 Forwarder '43-14887'.

Dat is snel!!!!
Ik had meer tijd nodig om het type op te zoeken .
ps. de nieuwe thuis basis is Beek (hij is van eigenaar veranderd)

Toch maar lekker weer een helicoptertje: [marq=right:f753205318] :mrgreen: [/marq:f753205318]

12in0.jpg

Het lijkt eigenlijk net zo'n gedrocht, dat "WHOEHOEHAHA" loopt te blerken bij Halloween...

een MIL V-12
mil_v-12_side2.JPG

Specifications (Mi-12)
General characteristics
Crew: Six
Capacity: Up to 40,000 kg of cargo
Length: 37.00 m (121 ft 4 in)
Rotor diameter: 2x 35.00 m (114 ft 10 in)
Height: 12.50 m (41 ft 0 in)
Disc area: 1,924 m² (20,700 ft²)
Empty weight: 69,100 kg (152,020 lb)
Loaded weight: 97,000 kg (213,400 lb)
Max takeoff weight: 105,000 kg (231,000 lb)
Powerplant: 4× Soloviev D-25VF turboshafts, 4,048 kW (6,497 shp) each
Performance
Maximum speed: 260 km/h (163 mph)
Range: 1,000 km (625 miles)
Service ceiling: 3,500 m (11,480 ft)
Rate of climb: m/s (ft/min)
Disc loading: 50 kg/m² (10 lb/ft²)
Power/mass: 0.20 kW/kg (0.12 hp/lb)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back