FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat die naam te danken is aan menig piloot die met een nat kruis uit dat kleine kistje kwam ! en dan niet van opwinding !

Nou, laten we dan deze maar eens proberen...

1ek7.jpg

Zeg Pjotrrr, ik ben dat vaker tegengekomen, dat je een autogyro niet kan stallen.
Maar ik kan me daar eigenlijk geen voorstelling van maken - als je de rotor maar ver genoeg naar achteren kantelt, dan komt er toch een punt dat-ie gewoon de verkeerde kant op gaat freewheelen?
Weet jij daar meer over of kom je ook niet verder dan cut-and-pasten...? :-)
Bart

Ik ga wel lekker wachten tot anderen gaan zoeken. Te weinig zoekargumenten om wat kans van slagen te hebben. Zal wel een Rus zijn. Staat naast een akker, die zo te zien nodig omgeploegd moet worden. Er zijn zo te zien wat stukkies afgevallen en volgens mij ligt er ook nog iemand onder. Beetje troosteloos plaatje.
De vliegtuigen, die ik nog heb opgeslagen worden inmiddels stoffig, dus die zet ik voorlopig wel even in de was-hangar:

funny20pictures20airwaskh8.jpg

Ik kom er ook niet uit. Ik dacht dat ik 'm wel eens ergens was tegengekomen, maar nu in elk geval niet.

Zeg Jan, zo te zien ben jij ook bekend met de Oops list... :-)

Bart

Nee, lijkt er m.i. niet eens op. Er is ook nog een nooit afgebouwde S21 geweest, maar die zal het ook wel niet zijn. Trouwens nooit geweten, dat De Schelde ook bezig is geweest met vliegtuigbouw.

Misschien heeft Fokker van de G1 wel een versie gehad, die ze mudcrawler noemden? Zoiets zal het vast wel geweest zijn, want elke vorm van goochelen met google levert plaatjes op, die er net helemaal niet op lijken.

jetpropdlx zei:
Schelde S20 ????????????????? De 2x3 lucht openingen in de vleugel hebben ze beide
Uhh...deze lijkt ook weer op de opvolger van mijn posting, maar nee.
Het is wel moeilijk lijkt het wel. Moet ik het dan maar zeggen?

De laatste hint dan maar en anders zeg ik het wel;
Denk maar eens DIEP na... En als je het dan nog niet weet, vraag dan eens bij een Fordgarage....
O ja, hieruit werd inderdaad de Fokker F-25 'Promotor' ontwikkeld.

Vroeg me ook al af of het een Fokker D-23 versie is met twee contra-roterende duwprops maar daar is niets over te vinden....

DiFoGa 421, pff...

In 1941, dus tijdens de Tweede Wereldoorlog, ontwierp ir. H. Koekebakker een sportvliegtuigje met twee staartbomen. Het eerste model werd gebouwd in de schuur van Frits Diepen's Ford garage en in het geheim werden er windtunneltests afgenomen onder de naam Difoga 421 (1e ontwerp 1942). Na de bevrijding maakte het toestel zijn eerste vlucht. Omdat de motor niet beviel ging men op zoek naar een vervangende motor. Die is er nooit gekomen en het toestel is uiteindelijk gesloopt.

Het toestel vertoond veel gelijkenis met het eerste Fokker vliegtuig van na de Tweede Wereldoorlog, de Fokker F.25 "Promotor". Welke geproduceerd werd in opdracht van Frits Diepen's luchttaxibedrijf Avio Diepen NV.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back