FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
is wel getruukt die foto , kijk eens naar die piloten , waarom is die Cap232 piloot bijna 2x groter dan de Rafele piloot ? terwijl in het echt de Rafele zo n 1,5 a 2 x groter is dan een Cap232

Die kist van Rafgol kan ik niet thuis brengen en ik kan ook geen enkel aanknopingspunt vinden om te gaan zoeken. Als ik naar tweemotorige kisten van voor de dertiger jaren ga zoeken krijg ik zo'n grote lijst dat zoeken niet te doen is. Zelfs al ik naar passagiers vliegtuigen ga zoeken is de lijst nog enorm.

De "stunt" foto hoeft niet getruct te zijn. Het is simpel zoals classicracer als schreef die Rafaël vliegt gewoon een metertje of 50 verder van de camera af. Daarom is het nog wel knap dat die kist in die toestand nog kan blijven vliegen. Dat is volledig te danken aan de computer want alleen de piloot zal de kist zo niet in de lucht kunnen houden.

prop-er zei:
mys81.jpg

mys102.jpg

Wat laat in verband met die vleugeltip"radiators" zie: http://www.winggrid.ch/

Mvg,

Paul Siemons

rafgol zei:
Een echt ontwerp dan maar, vorige is een hersenspinsel zonder luchtwaardigheid. :o

Dit ding heeft wél dienst gedaan.

endeesdanpm2.jpg

Mijn Bijbel zegt:

Latècoère 15

Spanwijdte 18,00M
Motoren : Loraine 8B1 van 260Pk/stuk

Maar volgens mij bestaat dat bedrijf niet meer :?

Op google ook even gezocht, het is em wel :P
Late15.jpg

aan iedereen van dit draadje.....
mijn beste wensen voor 2007

@ theo
tja, maar het plaatje dient wel een 1/1 kist te zijn die echt gevlogen heeft.....
(ps...dit is wel een mooie kist zeg.....Cool.....)

en natuurlijk....hierbij een streepje muziek.... :wink:
titel: ......stilte.....

vriendelijke groeten
steffe

Tenzij er iemand heel erg knap een model ervan heeft gemaakt (zie de "vouwen" in de romp te hoogte van de brandstoftanks) is dit gewoon een 1:1 F-16XL

f16xl1ap9.jpg

Kist is ooit eens ontworpen om de F-111 op te volgen, enorme payload capacity.

The F-16XL was designed to replace the F-111. Two were built from FSD F-16As. The second one was fitted with a two-seat cockpit. Despite its improved range and runway usage ofer the F-16C, it was beaten in a flyoff by the F-15E Strike Eagle. The F-15E had two seats, two engines, and the LANTIRN night bombing system.
In 1988, the airplanes were transfered to NASA in an experiment to break the sound barrier without afterburners. Prior to this, only the B-58 Hustler had been up to the task. The first F-16XL became the first and only F100 powered F-16 to achieve supercruise. The F110 engined F-16XL-2 would repeat the test, and the F110 became the standard engine on all subsequent F-16s.
Afterwards, the F-16XLs were used in various test flight programs. The left wing of XL-2 was fitted with a special glove to test laminar flow control. XL-1 flew in support of the High Speed Civil Transport program. After the demise of HSCT in 1999, XL-1 got a new digital flight control system and is now flying with it as part of its test program.

Tja steffe Dit toestel heeft gevlogen en Jeroen heeft het bij het rechte eind.

Nieuwe opgave dan maar:

Een lief klein kistje, niet erg bekend.
Leuk idee voor een modelletje misschien???

nieuweopgaveoc9.jpg

ik denk een Piper apache
maar nog effe zoeken naar een plaatje om te kijken of ik het juist heb. :oops:

jepp :D

PA-23 Apache
83501193-vi.jpg

The Aircraft
Using a Stinson design acquired in 1948, Piper introduced its first production twin-engined, four-place executive aircraft in 1954. The prototype first flew in 1952. 2,200 Apaches were produced through 1958.
In 1960, Piper upgraded the Apache with more powerful engines and a swept vertical tail. The new aircraft was named Aztec. Over 4,800 Aztecs were built.

Specifications (PA-23-150)
Designations
Type: General
Seats: four
Engines: two 150 hp (112 kW) Lycoming O-320 piston engine

Model 23-1: Stinson derived experimental prototype, powered by 125 hp Lycoming O-290D
PA-23-150: powered by 150 hp Lycoming O-320
PA-23-250: upgraded Apache with 250 hp Lycoming O-540 engines (named Aztec)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back