FORUMLEDEN met TECHNICITEIT in de aderen....."instrumenten"

Dan heb ik nu ook een nieuwe opgave ...

Bakjevoltroep.jpg

Waar dient dit bakje vol "spulletjes" voor en vooral waarbij wordt het gebruikt ...

Je zit in het juiste gebouw ... maar voor de rug, lijkt me niet gezond ... dit setje is uitsluitend meetapparatuur ...

nou waar het voor gebruikt wordt wordt je ook niet vrolijk van volgens mij ook al is het maar meet apparatuur ;). De naam weet ik niet waar het voor gebruikt wordt wel..

Ik zou het wat lager zoeken dan de rug. In een ander gewricht...
Maar goed ik ken het apparaat bij toeval omdat ik op een ziekenhuis rondhuppel...

nou waar het voor gebruikt wordt wordt je ook niet vrolijk van volgens mij ook al is het maar meet apparatuur ;). ...
Je wordt er als patiënt juist wel vrolijker van als de dokter met behulp van dit meetsetje zijn werk gedaan heeft ...

als die het werk gedaan heeft wel ;) dat klopt.. Gebeurt gelukkig ook onder een goede verdoving ;).

en zo heel gek was de gedachte van rug niet heeft qua werking relatief veel gemeen juist. Beiden hebben ze met ..... te maken.

p.s. dirk je pb box is vol.

Wat ik kan bedenken en zoeken is dat het gebruikt wordt voor de heup, om de ruimte van een kunstheup op te meten zodat deze goed vast gezet kan worden.

hallo dirk

daar ben je dan:D
een mooie opgave.....

de kleuren van die schijfjes.....heeft dat een bepaalde codering weer ?
diameter, dikte ?

steffe

Alles is in tweevoud aanwezig. En het wordt gebruikt tijdens operatie want het setje zit in zo'n sterilisatie mandje. Zijn die gekleurde dingen verschillende gewichten of zijn het spacers?

Lijken op de nylon glijplaten die bij het vervangen van een knie bovenop het scheenbeen worden geplaatst. Hierover glijdt de metalen "knie" die op het dijbeen wordt geplaatst.

De verschillende dikten wijzen op pasmodellen.

Het is een set van onderbeencomponenten en glijvlakken voor een kunstknie operatie aan te meten.
Dus het geheel zal gebruikt worden om iemand een goed werkende kunsknie te geven tijden een operatie.

Het is een set van onderbeencomponenten en glijvlakken voor een kunstknie operatie aan te meten.
Dus het geheel zal gebruikt worden om iemand een goed werkende kunsknie te geven tijden een operatie.
Ik zal het maar (een beetje) goed rekenen ...
Het zijn de meet hulpstukken die nodig zijn om een knieprothese goed te kunnen plaatsen, alles wat in dit bakje zit komt er ook weer in terug, dus niets blijft in de patiënt achter (mag je hopen ) ... hier in het kort de operatie knie vervanging een beetje handige doe-het-zelver, kan aan de hand van de bijgeleverde instructies van de prothese fabrikant, het makkelijk zelf doen ...

een beetje handige doe-het-zelver, kan aan de hand van de bijgeleverde instructies van de prothese fabrikant, het makkelijk zelf doen ...

Ja, maar ik laat het toch maar liever aan de orthopedist over.....
Knappe operaties, waar nog steeds nieuwe ontwikkelingen in plaatsvinden. Toevallig maak ik op het ogenblik de revalidatie van zo'n patient van zeer nabij mee. Verbazingwekkend hoe snel mensen weer mobiel zijn.

Als de stelling in Nodri's handtekening waar is, dan barst ik van de ervaring. Ook hoop ik dan dat als ik eens voor zo'n operatie aan de beurt kom, de artsen bij mij geen extra ervaring opdoen........

Ik veronderstel dat Nodri aan de beurt is?

Groet,

Ad

Back