FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten deel 2

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
finnish

:DHoi Harm,
Is weer een moeilijk plaatje, bovendien weinig aanwezigen alhier, maar die komen vast nog....
Mvrgrt., Max
 
Ik geloof dat dit niet echt duidelijk is, maar wat wil je die tekening is ouder dan ik ben.
full




edit. nee is niet bruikbaar.
Op deze tekening is die boot 57 cm breed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie nog wel iets over Mac Gregor-Comarain-Holland N.V. Bipodmasten en Stalen Scheepsluiken.
Leuk die oude tekeningen.
Van het weekend weer eens meer info plaatsen.
 
masten...

Hoi Baggeraar e.a.,
Je schreef "Bipodmasten" , dadelijk krijgen we ook nog "Tripodmasten" natuurlijk en zitten we bijna weer in "War Of The Worlds"-achtige taferelen...
Nee grapje:eek:, de crux zit hem in de beams/gieken/laadmasten natuurlijk....
Mvrgrt, Max
 
"War Of The Worlds"

Zou best kunnen, denk zelf meer aan de laatste der mohikanen.

Lijkt me toch wel DE danwel één van de laatste nog met stoommachines gebouwde vrachtschepen.
Dat vond ik zo uniek dat ik die bos met tekeningen toch ook maar heb mee genomen.
 
schip had een machine van Christiansen & Meyer, Hamburg.

bouw naam (1957–1963)
1ste nieuwe naaam (1964–1968)
2de nieuwe naam 1972
3de nieuwe naam 1974
1977 gesloopt op Gadani Beach
 
He, he, eindelijk gevonden, mede dankzij het vertaalprogramma van Google.
Een zware bevalling....;)
maid.jpg


Este carguero fue construido en 1956 por NV Scheeps. "De Biesbosch" (nº 352), Dordrecht, con el nombre de "FINNMAID" para la naviera finesa Merivienti Oy ( Finnlines Ltd. ), Helsinki.



  • En el año 1964 pasaría a Thombrokers Ab, Helsinki, renombrándose "MAID".
  • En 1968 navegaría para la Transworld Maritime Co. Inc., de Panamá, conservando el mismo nombre ( "MAID" ), pero bajo pabellón panameño.
  • En 1972, es rebautizado "GAMBIA" ( Panamá ),- mismos propietarios-.
  • En 1974, es adquirido por la Maldive Shipping Ltd., Male, rebautizándolo "MALDIVE MERCHANT" ( Maldivas).
  • El 10 de septiembre de 1977 arriba a Karachi ( Pakistán ), después de ser vendido para el desguace, siendo varado en Gadani Beach al mes siguiente.
Características:
<table class="fontCaracteristicas" border="0"><tbody><tr valign="top"><td>Eslora total:</td><td align="right">102,57</td><td>Metros</td><td>
</td><td>Registro neto: </td><td align="right">1.037</td><td>Toneladas</td></tr> <tr valign="top"><td>Manga:</td><td align="right">14,32</td><td>Metros</td><td>
</td><td>Registro bruto: </td><td align="right">2.288</td><td>Toneladas</td></tr> <tr valign="top"><td>Calado:</td><td align="right">5,70</td><td>Metros</td><td>
</td><td>Peso muerto: </td><td align="right">3.500</td><td>Toneladas</td></tr> <tr valign="top"><td>Propulsión:</td><td colspan="6">Máquina de vapor c-4 cil./Christiansen & Meyer</td></tr> <tr valign="top"><td>
</td><td colspan="6">, Hamburgo.// 2.060 HP- 12 nudos.</td></tr></tbody></table>
 
Back
Top