FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou helemaal goed natuurlijk. De 'vredelievende organisatie' was misschien wat te veel weggegeven?
'Mururoa' had ik ook nog als hint bedacht, maar dat was eigenlijk net zo makkelijk denk ik?

"Okee, je hebt je punt gemaakt ... doe nou maar weer gewoon als ieder ander zeilschip!"

trivia11.jpg

iets tussen antwerpen en nederland??????

Laat de kapitein het maar niet horen!!!

USS Missouri (1841), een van de eerste stoom paddle wheel fregatten van de US (zie vlag).

Wel het juiste land ... "zie vlag". De Missouri is echter van veel later en die andere "eerste" ook.

Is het de 'Whympers Sea' ?

Nee.

"Okee, je hebt je punt gemaakt ... doe nou maar weer gewoon als ieder ander zeilschip!"

Oftewel ... de wereld was er nog niet klaar voor. Na haar reis werd de stoommachine weer verwijderd en was het weer een gewoon zeilschip.

Eigenlijk diende de stoommachine ook meer als hulpmotor, voor wanneer er niet voldoende wind was. De paddle wheels hadden een lichte constructie en waren bijzonder snel te verwijderen en te plaatsen. Desalniettemin was er baanbrekend werk verricht.

Volgens mij is het de "Savannah" ("SS Savannah" ???) uit 1819, de eerste stoomboot die de Atlantische Oceaan overstak ... 140 jaar later werd het eerste commerciële schip op kernenergie hierna vernoemd de "NS Savannah" ....

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd denk ik, dat wij botenmensen ons vooral afvragen waar jullie die oude schepen opdiepen. Het zal mij trouwens niks verbazen als Dirk straks komt aanzetten met een 'schip', waarmee de één of andere Batavier de Rijn is komen afzakken en dan vervolgens wil weten van welke boom deze is gemaakt.

Exactly my thoughts.

Nee, ik zoek vaa kwel (als er net een opdracht open staat en nog niemand gegokt heeft) maar ik vind de laatste tijd bijzonder weinig, in het begin van dit draadje had ik een stuk makkelijker scoren..

Dit moet een makkie zijn ....

fjuut.jpg

En speciaal voor Jan ...
DSCN6230-uitsndede-550x412.jpg

Hoe heet de hond, en welk ras is het .... ;-)

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het een Beagle. Een druiloor, die zo'n beestje zo'n pokke-eind laat zwemmen, zal 'm wel Bartje of Rakkertje hebben genoemd.

Nu nog zoeken naar een blauw passagiersschip met een witte ster op de schoorsteen en een verkeerde Franse vlag in top. Vanavond zijn we weer zoet...

De Angelina Lauro, het zusterschip van de Achille Lauro, die in 1985 werd gekaapt door de PLO en in 1994 in brand vloog.

Ooit gebouwd als de MS Oranje, later omgedoopt tot de Angelina Lauro. Passagiersschip, in de oorlog hospitaalschip en later cruise-schip. In 1979 tijdens een storm gezonken, toen ze naar de sloop werd gesleept. Hier vaart ze toevallig net de andere kant op:

angelina_lauro.jpg

Vraag 1, helemaal goed Jan ... ik vond haar wel passen bij de oranje gekte ;-) ... en ook "ooit" Nederlands trots ...

Vraag 2, helemaal fout ... het kleine "vaartuig" is een Kooikerhondje ... maar omdat de Batavier met de moderne boomstam gekerstend is, dankzij het werk van Willibrord, Bonifatius en Ludger zo'n 1200 jaar geleden, heeft hij haar toepasselijk Noëlle genoemd ... ;-)

Als jullie oude glorie kunnen uploaden kan ik dat natuurlijk ook. Dit was een replica, want ze is ook niet meer. Wat was de naam van het oorspronkelijke schip, de naam van de kapitein, waar vaart deze replica op dit plaatje en waarom juist daar? Meer hoef ik niet te weten :)!

efteling.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back