FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach het pieremegoggeltje van Bram ... met die leuke :? indo's als personeel .....

Laatst bewerkt:
The New Horizon L

Gouden tandenborstels

Beroemd werd Van Leeuwen pas na 1980. Dit kwam door zijn jetset-leven in het zuiden van Spanje, aan boord van zijn jacht. Hij was eigenaar van een 60 meter lang jacht (the New Horizon L.) van werf Royal van Lent (Feadship), waarvan zelfs de luchtroosters van goud waren. De gasten gebruikten o.a. gouden tandenborstels. Aan het einde van de cruise kregen ze de tandenborstel als cadeau mee. In die tijd schreef hij ook een aantal spraakmakende boeken zoals ‘Hoe u ook miljonair wordt’ en ‘Vecht voor je geluk zoals ik’. Zijn vermogen werd in die tijd geschat op ruim 200 miljoen euro.

Bram Van Leeuwen overleed op 27 mei 2001 op 82-jarige leeftijd in Zuid-Spanje, maar het Nederlands Talen Instituut bleef bestaan.

Dat is helemaal goed. Abraham van Leeuwen (Bram) liet zich ook graag Prince de Lignac en Hertog van Soveria Simeri noemen. Daarnaast had-ie een scheepsbemanning, die uit hele mooie jongens bestond...

Het televisieprogramma 'De Stoel' van Rick Felderhof met Abraham van Leeuwen heb ik destijds gezien.

Vanavond zal ik een nieuwe opgave plaatsen.

Nu we toch bij de rijkelui jachten zijn, volgt er nog één.
Deze jachtbouwer maakt ook nog groter motorjachten.
Dit type heb ik gekozen omdat ik met zo één ooit met mee mocht varen.

w002v.jpg

Was jij dat daar helemaal op het achterdek tijdens de tewaterlating :o?

4734768178b00eab.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig niet!
Het was wel de eerste tocht van het schip. Vijf dagen het schip testen op kinderziektes. Het was best hard werken. Maar één keer in de haven van Monaco maakte weer een hoop goed.

Nu een hint.
Deze junge in het midden op het podium is de zoon van mijn nicht.
Hij wordt naast andere gesponsord door deze jachtbouwer.

w002a.jpg

Het lijkt mij niet moeilijk om het antwoord te vinden :)
Maar ja, misschien weten bootjes bouwer heel weinig van autosport :mad:

Ik weet in ieder geval weinig van autosport ;) het lijkt geen princess en zeker geen pershing. Ik zie wel een kroontje achtig iets op de antennemast..

Ik geef het op, nu op ongeveer 100+ websides van jachtwerven gekeken, al die dingen zie er het zelfde uit (net chineesjes die alles van elkaar kopiëren) ... maar (waarschijnlijk) niet het gevraagde stukje speelgoed ...

Ik had verwacht dat iemand bekend is met formule1 en nog beter GP2 series. Lois Hamilton heb ik al genoemd, dan zou je zeggen is de naam te vinden van Andreas .....
Op zijn homepage vind je de jacht bouwer.

w002b.jpg

Nu je het zegt: dit staat duidelijk genoeg op zijn homepage. Helemaal overheen gekeken. Maar ja, een antwoord geven betekent ook een nieuwe opgave leveren. Eerst eens zoeken of ik wat kan vinden.

[edit]Ik heb een nieuwe opgave gevonden, speciaal zelfs voor Dirk. Eerst moet echter mijn antwoord goedgekeurd worden: de jachtbouwer is Dominator. Tenminste, volgens de homepage van Andy Zuber.[/edit]

Geen nieuwe opgave, maar wel een leuk plaatje dat ik bij het jachtzoeken tegenkwam:
mediaxl972999.jpg

Laatst bewerkt:
Jan, het zal wel goed zijn ... op de website van Dominator, Roma, Italia, staat dit plaatje
Apertura680.jpg

.... komt me bekend voor ;-) ... een Dominator 680 dus ...
Profile.jpg

en zo moet ie er van opzij uitzien ...

Laatst bewerkt:
Maar Jan, da's een makkie de "Oculus" (latijns voor oog) een creatie van Schöpfer Yachts, Boston MA, USA (The Next Generation of Yacht Design)..

Laatst bewerkt:
Het was dan ook geen opgave Dirk.

De volgende is ook zeker een makkie. Daarom niet alleen de naam (ja, ze hebben 'r echt een naam gegeven), maar ook wat/waar/wanneer/waarom/enz. Dus gewoon een heleboel extra wetenswaardigheden.

madurol.jpg

Corrien, je hebt niet de moeite genomen om het juiste typenummer te vermelden.
Dominator is goed maar Dirk kwam met het volledige antwoord!
Wat moet ik hiermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back